عملوها الرجالة ... عملوها الوحوش

اولاً حمد الله على سلامة المنتخب المصرى اللى رفع راسنا فوق
والف مبروك علينا جميعا فوز مصر والف مبروك علينا ابو تريكة والف مبروك علينا الجهاز الفنى بقيادة حسن شحاتة اللى استحق وبكل جدارة لقب المعلم .... بالرغم من انى ماليش فى الكورة بس حسيت انى فرحتى غير طبيعية .... خرجت انا وصحابى وشجعنا
الشارع كان مليان وكل الناس فرحانة صغيرين وكبار رجالة وستات ... عمو اللى فى العربية وجنبه زوجتة وورا اولاده كلهم بيشجعوا ... حتى الحاج الكبير هو وزوجته الحاجه ماشيين قدامنا وبيدوا تلكسات كتيييييير .... والله الفرحة احساس جميل والناس زى ميكون كانت مستنية اى حاجه علشان تنطلق ... لفينا فى البلد كلها وقدام مجمع الشرطة كانت ناس كتير والله والامن كانوا واقفين يتفرجوا ومبسوطين ومادوش حد على قفاه ولا اى حاجه ... ورجعنا كلنا تانى وتيييييت تيييييت مصررررر ... مش عارفه انا ايه الحب الجارف اللى طلع من قلوب الناس كلها دى ... واللا الناس هى اللى كانت بتتلكك علشان تطلع الكبت اللى عندها ولا فى ايه بالظبط ... واللى لفت نظرى اكتر ان الشباب اللى بيقفوا يعاكسو فى الشارع مشغولين وكانوا لما يشوفوا بنت سايقة العربية مش يرخموا عليها ومياحولوش يزنقوا عليها ... البنات اللى كانت بتنزق على بعضها بس ... واحنا ماشيين كانت قدمانا عربية شبهت عليها وكنا هنكسر الفانوس بتاعها بس رجعنا قولنا احنا فى ليلة مليانة بالفرح بلاش الأذية ..... ننسى شغل الشياطين ده يوم واحد بس وبعد كدا نرجع له .... عموما انا من جوايا كنت فرحانه ايه السبب وليه مش عارفه يمكن علشان كنت شايفه كل الناس فرحانين فقولت اشمعنا انا ... بس كنت كل لما اسال حد انت فرحان ليه ... كان يقولى علشان انا مصرى ... ومصر هى اللى فازت فلازم افرح ... نفس الجواب من اشخاص مختلفة ... وقتها عرفت قد ايه احنا بنحبها ... ومهما حصل لنا برضه فراحنين بيها وليها ... كل اللى اقدر اقوله انى بجد فخورة بكونى مصرية .... ماهى صحبتى من الامارات ... كانت بتابع المباريات كل يوم وكل يوم الاقيها مغيرة النيك نيم بتاعها على الماسنجر .. شوية الفراعنة ركبو الافيال ... وشوية تانية عملوها الوحوش ... وشوية تالتة المصريين اهمه .... كنت كل لما اسلها ليه كدا ... تقولى انا بحب اسمع اوى نانسى وهى بتقول شربت من نيلها وعلشان كدا بغنى لها ... وانا شربت من نيلها يا نانا وبجد بحن لها .... رجعت بيتنا ببص على الموبايل لاقيت عليها 32 مكالمة لم يرد عليها طبعا مكنتش سامعة ... كانت ماهى وسارة بيتصلوا بيا علشان يقولوا لى مبروك وانا مش سمعت خالص طبعا هسمع ازاى وانا فى المهرجان اللى كنت فيه ده ..
بس لاقيت منهم الماسجات دى ...

الله عليك يا ابو تريكة .. الله عليك يا زيدان وحسنى ومتعب ... الله عليكو يا رجالة مصر .. الله عليكى يا مصر ... حقك يا حبيبتى تفخرى بانك مصرية ... من قلبى بحبك يا مصر

ودى رساله تانية

مبروك فوز ملوك الجدعنة ... مبروك فوز الفراعنة


Egypt We
Woooooooooooooooooooooooooooooooooooooowe Won

طبعا فخورة بانى مصرية .... يارب دايما النصر لمصر

أول لما الماتش خلص كل واحد مسك فى ايده علم مصر وطلع يجرى فى الشارع

حريق القاهرة .... لاء دى مش حريقة دول بيعملوا صواريخ


الولاد سابو الكراسى وكانوا بيقفوا فوق العربيات اصل كلها كانت بالمنظر ده تقريبا العربيات كانت ماشية لوحدها من غير سواق

متجمعين عند النبى إن شاء الله


الصوردة دى بقى اهداى للجميلة Heart Beat


دى بقى الاختراع الخزعبلى اللى اسمه توكتوك جبته لك لحد عندك


اللى معاه صواريخ بقى ميفرقعش فى المدونة

كفاية النار اللى فيها

تعليقات

‏قال white Angel
مبرررررررررررووووووووووك علينا كلنا الكاس

فعلا عملوها الوحوش

بوست جميل لكن الصور مش واضحه اوي
ما علينا
شكرا علي المجهود

عقبال صور فرحك
هههههههههههه


تحيايي
‏قال Desert cat
white Angel
علشان كان بالليل والدنيا زحمة
اما صور فرحى ان شاء الله انتى اللى حتصوريها لى بس مش تنزليها فى البلوج .... نزليها على مصراوى
هههههه
‏قال زعيم كمورا
فعلا والله وحوش
عمله المستحيل فى زمن كل حاجة فيه بقت مستحيل
بس تصدقى اول مرة بجد اشوف الناس فرحانة بالشكل دة
حتى البطولة الى فاتت الى اتلعبت على ارضنا الناس كانت فرحانة اه بس مش بالطريقة دى
دى الناس لغاية النهاردة
بيهنه بعض
والى يعرفك والى ميعرفكيش بيقولك مبروك
حتى ستات البيوت البسيطة
الى متعرفش هى ايه الكورة اساسا
ماشية تهنى بعد
مبروك يام محمد
الهل يبارك فيكى يام فاروق عقبال ولادك ياختى
مع انى مش عارف ايه علاقة ولادها بالموضوع
بس اهى فرحانة
عشان بس سمعت ان حصلت حاجة حلوة لمصر والله ما فى اجمل ولا احلى ولا اطيب واخلص
من الشعب المصرى
الف الف الف مبروك لكل مصرى بيحب مصر بجد
ومش مهم بقى ليه فى الكورة ولا ملهوش
المهم انه بيحب مصر وعايز يخلصلها
مبروك ياقطة
‏قال بحبك يامصر
بجد الفرحه مش سايعانا احنا فرحانيين من قلبنا فرحونا الوحوش فرحونا الرجاله كلهم من اول حسن شحاته الى عامل التدليك والملابس كهم رفعوا راسنا
‏قال Heart Beat
ربنا يخليكي ليا يارب

انا متشكرة جدا على التوكتوك كان نفسي فيه من زمان
i owe one dear

بالنسبة بقى للكأس الافريقي السادس ... ما تتصوريش انا سعيدة به اد ايه مش بس عشان فوزنا بس لاني شايفه في فرحة من الدول العربية بشكل لم يسبق له مثيل لدرجة اني مستغربة الاشادة و الاهتمام اللي فاق الوصف ده لمصر و للمنتخب المصري

يعني عندك قناة ام بي سي و مكافأة صاحبها الشيخ وليد للفريق المصري و كذلك المليون جنيه من الشيخ صالح و قنوات ايه ار تي و تكريم الشيخ محمد بن راشد المكتوم للفريق في دبي

و اتصال الرؤساء و الملوك العرب بالرئيس مبارك لتهنئته

و هنا و بعد المباراة و لاول مرة تحصل الاقي عربيات ماشية في وسط الشوارع الكبيرة و المعروفة هنا و اللي فيها شايلين علم مصر و اهل البلد كانوا اكتر من المصريين نفسهم و بيلفوا الشوارع دي كلها و بيهتفوا بإسم مصر

و يوم مباراة ساحل العاج كنت بسمع التشجيعات في وسط هدوء الليل هنا بصوت عالي جدا

و اصدقائي في الكويت برضه حكوا لي على الاستعدادت اللي تمت في الكويت العاصمة من اهل الكويت نفسهم عشان يتفرجوا على المباراة

و تاني يوم المباراة مافيش حد دخل مكتبي من اهل البلد هنا الا اما قالي لي مبروك و انهم فرحانين جدا بالفوز ده

ده غير كل الجرايد اللي بتصدر هنا كتبت مقالات كبيرة في صفحة الرياضة عن مصر و الفريق المصري

و منهم مقال عجبني جدا النهارده كتبته صحفية رياضية قالت فيه ان الفريق المصري لعب بروح مصر و كأنه كان بيقول انا مصري قبل اي شيء و الوطنية و حبهم لمصر بكل ما فيها هي اللي خلت الفريق المصري يفوز و ياخد الكاس... مافيش حد فيهم اتكسف و لا خبى فرحته بفوز مصر و كل المصريين قدروا يخلوا الدنيا كلها تفرح معاهم و تشجعهم

معلش طولت عليكي بس التشجيع اللي شوفته هنا للفريق المصري و التهاني الجميلة بالفوز و اللي بتحصل لاول مرة خلتني احس اني فخورة جدا بالانجاز ده و لاقتني برد عليهم و اقولهم انا مصري و ابويا مصري بسماري و لوني مصري

و اشكرك على التوكتوك و انتي بس شوفي عايزه ايه من هنا و انا اجيبه في التو و اللحظة ... حلوة في التو دي مش كده
‏قال صوت من مصر
والله الفرحه مش فى الشوارع دى فى قلوبنا وجوه قلب تكتك كل مواطن
‏قال Unknown
مبروك
والبوست اللي فات ضحكني مووووت
مبرررررررررررررروك عليكم والف الف مبروك لمصر
الف مبروك يا بشرية

الف الف مبرووووووووك
‏قال فاتيما
قطتى الحلوة
الف مبروك و يا ريت نفرح عشان نجاحنا فى مجالات أخرى مع الرياضة
الفرحة حلوة قوى و بقت عزيزة
عقبال ما نفرحلك انتى كمان دايما
تحياتى وحبى يا قطة
‏قال غير معرف…
desert cat ;
enty feen ya bet enty wa7ahstany gamed bgad walhy
3omoma2marouk l masr
el botolah elt fatet ana kont be2adeya fel 2estad a2a o blawn weshy o 7arakat
yall wa7ashetny y fandm
speak 2 usoon inshaa allah
salamoza
‏قال Desert cat
زعيم كمورا مورا
الناس مبتصدق نفسها تفرح وخلاص
طول السنة مقضينها حرقة دم والاسعار بترتفع والمصارؤيف بتزيد مصدقوا يضحكو شوية
وبعدين هى ام فاروق مين وداها عندو دى بتاعتى انا
‏قال Desert cat
بحبك يامصر
طبعا عملوها الوحوش وفرحوا شعبهم والشعوب المجاورة كمان
‏قال Desert cat
Heart Beat
انت بس تؤمر يا جميل
وانا مش عايزة من عندك غير سلامتك يا قمر
بالفعل زى ما قولتى كدا اصل اختى برضه مقيمة عندك وكنت بكلمها على النت امبارح ووصفت لى الناس كانت فرحانة ازاى ... وبتقولى انا فرحانة اوى ولما راحت الشغل الصبح كان كل زميلاتها بيقولوا لها مبروك
يارب دايما الناس كلها فرحانة لينا وبينا
محبتى يا جميلة
‏قال Desert cat
صوت من مصر
التكتك بتاع المواطنين يومها مكانش بيدق بشكل طبيعى
ده كان بيجرى زى المجنون
هههههههههههههه
‏قال Desert cat
أنونيمس
الله يبارك فيك
البوست اللى فات
كنت اعمل ايه بس
ما هو انا بتفرج على الناس ونفسى ابقى معاهم وطنط واقفه تقولى مش عارفه ايه
وهو ده وقته برضه
‏قال Desert cat
الحبر ابقى من الحب
الله يبارك فيك
‏قال Desert cat
ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى
الله يبارك فيك يا بشمهندس
عقبال لما نقولك مبروك يوم الفرح كدا
‏قال Desert cat
fatima
احلى ام يوسف فى الدنيا
احساس الفرح جميل
يارب دايما كل الناس فرحانة
وانتى تحققى اللى بتتمنيه وتعيسى مبسوطة على طول
‏قال Desert cat
Soletoo
حبيب قلبى
اخبارك ايه يا بنتى وحشانى
معلشى بقى فى 2010 نبقى كلنا فى الاستاد ونشجع مع بعضضينا كدا
بس ربنا يدينا طول العمر بقى
‏قال Zika
مبروك
الف مبروك
‏قال Desert cat
Zika
مبروك لكل المصريين
‏قال Unknown
مبروك لينا النتماء و الحب الى اجتاح قلوبنا بس يا رب يدوم ان شاء الله حتى فى احلك اللحظات

عرض الصور جميل اوى

تحياتى
‏قال Unknown
يا ناس يا مكبوتة

هى دى الحدوتة

حدوتة مصرية


مبروك علينا الفرحة
‏قال Desert cat
واحد مش فاهم حاجة
الناس عندها شيزوفرنيا مش كبت بس
الكل كان واقف فرحان ومظأطط
‏قال Desert cat
عاليا حليم
اهو الانتماء ده بقى يا عاليا اللى انا مكنتش متخيلاه
وعمرى ما تخيلت ان الشعب ممكن يتجمع على حاجه واحدجه كدا
طبعا الاجمل من الصور يا جميل هو تشريفك البلوج
‏قال Soooo
بصي انا مش هعلق على المكسب والفوز والفرحه لان كل الناس قالت كل اللي يتقال
انا عايز اقولك ان اسم مصر بجد واخد مكانه جوا كل واحد مننا
مكانه غريبه
ساعات بنبقى متغاظين من الاسم
لكن لما بنفكر نلاقي ان الغيظ مش من الاسم
الغيظ والغضب والحزن .. على اللي ماسكين دوله بالاسم ده



ملحوظه
معايا صواريخ .. عايزه؟؟؟؟




سلامووووووووووز
‏قال زعيم كمورا
جاية تصيف عقبال عندك
لا وكمان جاية لابسة علم مصر
قال ايه عشان لما تنزل البحر السمك يعرف انها مصرية
ياسلام شوفتى الاصالة والفخر
الست فخورة انها مصرية

الله عليكى يام فاروق
ربنا يديك الصحة يارب

والف الف مبروك

وعقبال فاروق
‏قال شريف طلال
ألف مبروك عليكى و على كل المصريين
و يا رب دايماً منتصريين بس مش فى الكوره بس يعنى
تحياتى
‏قال nigro
أزال المؤلف هذا التعليق.
‏قال فرنسا هانم
هتسمعى ازاى صوت الموبايل فى اللحظه دى
محدش كان مهتم بحاجه غير الفوز
كان ليه طعم جميل
مبروووووووووك
ليكى
ولمصر كلها
ولسواق التوك توك كمان
‏قال أنا حر
مبروك الكاس وأكيد فرحة الناس دي هتتكرر طول ما في انتصارات في اي مجال خصوصا ان الناس نفسها تنسى بالانتصارات بعض المنغصات اللي بتعكر مناخ المجتمع المصري
تحياتي
‏قال الربان
تحياتي

مبروك علينا كلنا...الفوز جميل خاصة حين
يأتي بجدارة و عن استحقاق...

و الاجمل من كاس البطولة روح الفريق و العزم و التصميم علي الفوز, حقيقي شيء يفرح مصر و اولادها و احبائها اينما كانوا...

ياريت كل واحد منا يؤدي واجبه تجاه
مصر بنفس الروح و العزيمة....

الف مبروك للجميع.

تحياتي و تقديري
‏قال Desert cat
Soooo
بالظبط كدا الغيظ من اللى ماسكين البلد
بس حقيقى ول مرة اكتشف ان كلنا متجمعين على حب البلد دى وان لها مكانة كبيرة اوى كدا فى قلوب الجميع
انا مش عايزة صواريخ يا سو
الاقيش معاك بمب ؟
‏قال Desert cat
زعيم كمورا مورا
هههههههههههه
تصيف هى من الناس اللى الدنيا عندها ماشية بالمقلوب
ومالوا ياباشا تصيف تصيف محدش واخد منها حاجه
‏قال Desert cat
شريف طلال
الله يبارك فيك
ويارب دايما النصر لمصر
‏قال Desert cat
Nigro
الله يبارك فيك مش متاخرة ولا حاجه
لما انت بيجيى لك انهيار عصبى انا يجى لى ايه ده اكتر شئ بكرهه فى حياتى
ده اللى عرفت على ايديه معنى الكره ربنا ياخدهم بقى
‏قال Desert cat
فرنسا هانم
حبيب قلبى الف مبروك عليكى وعلى مصر كلهاااااا
‏قال Desert cat
أنا حر
الناس نفسها تفرح علشان كدا مصدقت فوز المنتخب علشان تبقى فرحة عامة
‏قال Desert cat
الربان
تعرف حضرتك انا فرحتى بفوز الفريق مكنتش اد فرحتى بالشعب وانا حاسه بحبهم للبلد الاحداث الاخيرة اللى حصلت وكلها اسوء من بعضها خلتنى افكر لو حصل حاجه للبلد دى محدش هيتحرك لكن بعد فوز المنتخب واللى شوفته لاقيت ان بلدنا بخير ومهما حصل برضه بنحبها وبنحب ترابها واى حاجه عليها اسم مصر
يارب دايما عظيمة يا مصر
احترامى وتقديرى لحضرتك
والله احنا شعب غلبان وفرحتة ديما قليلة عشان كدة هو بيتلكك عشان يفرح
بعدين احنا شعب عندة احساس انه مش واخد حقة وانه يستاهل احسن من كدة وفى ناس فقدت الامل والثقة وفةز ذى اللى عمله الفريق ده بيرجع الثقة ديه من تانى وبيقول ان لسة فى امل وان احنا لو اتحطينا على الطريق الصح محدش هيقدر يوقفنا
انا لو من الحكومة اصرف لكل لاعب مليون جنية عشان قدروا يشغلو الناس عن الاسعار والفساد والعيشة السودة اللى هما عيشنها
مبرووك على المصريين كلهم
اخيرا لاقينا حاجه نفرح بيها وكلنا نتجمع فى الفرح

تحياتى ليكي
‏قال Desert cat
حــدوتـــة
طبعا شعب غلبان
الناس طول عمرها مطحونة فى شغل واسعار غالية وبلاوى زرقة مصدقوا يفرحوا شوية
‏قال Desert cat
حبة حاجات (ايمان)
الله يبارك فيكى يا ايمان
يارب نفضل متجمعين
مش يبقى لحظة وانتهت

المشاركات الشائعة