احذروا الضحك تهمة يحاسب عليها القانون


اكيد اللى متابع البوست السابق هيشوف بين التعليقات ذكر اسماء الغول .. الصحفية الفلسطينية التى تعرضت للإعتقال وتم سحب جواز سفرها واللاب توب بتاعها بتهمة ياااااى شنيعه مريعة فزيعة فزعنة محصلتش الحقيقة تستاهل عليها الاعتقال وسحب هويتها وجهازها المحمول .. تهمة أسماء تتلخص فى إنها كانت فى البحر وضحكت مع صديقتها بصوت عالى .. طالبان اخرى فى غزة على يد حماس ستان

وقالت أسماء الغول، لـ"العربية.نت"، تعليقا على تقرير نشره مركز "سكايز" للحريات الإعلامية والثقافية، "نعم هذا صحيح. سحبوا جواز سفري أثناء وجودي في بيت إحدى الأسر الصديقة، وأعادوه لي بعد فترة عقب مكالمة جاءتهم، لكنني لم أخرج من البيت منذ هذا اليوم، خوفا من تهديدات غير رسمية بقتلي".وأضافت أنهم وجهوا لها تهمة "الضحك بصوت عال"، أثناء السباحة مع صديقتها، وعدم ارتداء الزي الشرعي (يقصدون الحجاب)، ووجهوا لها سؤالا عمن حضر معها من أسرتها إلى الشاطئ، وهو ما استنكرته أسماء واعتبرته سؤالا عن عدم وجود محرم معها.

و القادم أسوء طالما هناك من يهلل لعصابة حماس وأزلامها كالسلفيه اللى دخلت تعلق على الخبر وتقول لاسماء توبى وارجعى لربك اصل انتى سبب البلاء اللى بلدك فيه .. اى خراء مشوى وعهر فكرى اللى فى عقول الناس دى ؟؟ عصابة حماس بعد ما جت لهم مكالمة تليفونية يسيبوها ويعطوا لها جواز السفر بتاعها هددوها وهما ماشيين بان دى مش النهاية ..معلشى يا اسماء انتى غلطانة اصل ليه تضحكى يا بنتى وتخرجى وتروحى بحر والست السلفيه تقولك انتى سبب بلاء بلدك .. انتى المفروض تلبسى النقاب وتلبسى لك حزام ناسف وتروحى تفجرى نفسك فى وسط كام يهودى اصل حماس مش فاضيين هما قاعدين على البحر علشان يعتقلوا اللى تضحك ويفتشوا بيوت اهاليهم واسرائيل اهلا وسهلا بيهم

Comments

عقل مهوي said…
لا تعليق بعد تعليقك القادم أسوء طالما هناك من يهلل لعصابة حماس
قارىء لما بين السطور said…
وهكذا يستبسل مجاهدوا خماس فى مكافخة ضحك النسوان
بعد ان فرغوا من القضاء على اعداءهم مش الصهاينه ولكن من فتح
وهم ايضا منهمكون فى التاكد من ان الرجال على الشاطىء يغطون صدورهم ولا يتركوها عاريه
واقراوا كيف يولد الأرهاب الأعمى الغبى ارهابا اشد وانكى
حبطت شرطة لندن حملة خططت لها جماعات يمينية متطرفة لمهاجمة المساجد، وقامت بمصادرة 300 قطعة سلاح و 80 قنبلة من شبكة تشتبه بأن اعضائها من المتطرفين اليمينيين.

واستجوبت الشرطة البريطانية 32 شخصاً في اطار عملية اثارت المخاوف من احتمال أن يكون متطرفون يمينيون يخططون لشن حملة تفجيرات ضد المساجد في بريطانيا بعد عثورها على بطاقات عضوية في الحزب القومي البريطاني ومنشورات يمينية متطرفة خلال مداهمة منزل أحد المشتبهين وجهت ضده لاحقاً تهماً بموجب قانون مكافحة الإرهاب، بحسب تقرير نشرته صحيفة "صندي تايمز" الأحد 5-7-2009.

واضافت أن الشرطة البريطانية، وفي أكبر عملية تستهدف أسلحة الإرهابيين في انكلترا منذ حملة التفجيرات التي شنها الجيش الجمهوري الإيرلندي مطلع تسعينيات القرن الماضي، صادرت راجمات صواريخ وقنابل وعبوات ناسفة وأسلحة نارية في الأسابيع الستة الماضية خلال مداهمات طالت أكثر من 20 منزلاً واحتجزت بموجبها عشرات الأشخاص وجهت بحقهم لاحقاً تهماً بموجب قانون مكافحة الإرهاب.
طيب يا قطة انا عاوز اضك دلوقتي لو ضحكت اخد كام سنة حكم؟؟؟؟ و هل دي تعتبر جنحة ولا جناية


ههههههههههههههههه
معلش انا اتشليت من القرف ده بقى يا حنان
ده القادم أشنع و اسوأ و أنيل
karim said…
لو كان الكلام دة فعلا حصل يبقى واللة العظيم اللى بيحصل فينا دة حلالالالال احنا شعوب لا تستحق الحياة كلها مهانة و ذل وكمان مش بنعرف نعمل اشياء مفيدة ومستنين لبعض على الغلطة فى حاجاات هايفة ولا فى دماغنا
واحد يشعر بالتقزز said…
ياستى ماذا تتوقعين
لا فكر ولا عقل وكل الضجه والهيصه تنتهى بانهم لا يفكرون الا فى شعر النسوان وكعوبهم وصدور الشباب العاريه
ودخول بيوت الناس للتاكد من تغطية كعوب النسوان
وعدم الجلوس مع اقاربهم الرجال
ماذا تتوقعين من مثل هؤلاء
تحرير الأرض ام مطاردة الناس حتى داخل بيوتهم
Anonymous said…
انهم فى معركه مقدسه
مع قمصان النوم
فى المسلسلات
معركه حتى النصر او الشهاده
الله يرحم زمان لما كنا بنقرا ونسمع اغنية
اصبح لى الآن بندقيه
ولا تنسى انهم بغبائهم الشديد
حولوا المعركه مع اسرائيل الى معركة دينيه بين اسلام ويهوديه
وهو ما تروج له اسرائيل
لتخفى حقيقة سرقتها لوطن سكانه من المسلمين والمسيحيين
SoLa said…
ha2olek 2eh bas
maho 7amas dol bahayem o hayefdalo bahayem
walahy fadelohom deel o yeb2ao zay el fol
trabena ma3a flesteen walahy
محلل said…
لكل البسطاء حسنى النيه
قائمه بالخدمات المجانيه
التى قدمتها حماس للصهيونيه
اولا
اسرائيل تقول انها واحة الحريه والكرامه الشخصيه والديمقراطيه فى المنطقه
وانهم يحمون انفسهم من المتعصبين الأسلاميين المتخلفين المتبنين لثقافة البدو
فتقوم خماس باعمالها الطائشه ومطاردة النساء حتى داخل بيوتهم بتاكيد ذلك
ثانيا
تصور اسرائيل انها فى حرب دينيه بين اليهوديه والتعصب الأسلامى لتخفى حقيقة سرقتها لوطن عاش فيه الفلسطسنيون مسلمين ومسيجيين
ثالثا
سعت اسرائيل بشتى الطرق لبذر بذور الفتنه بين صفوف الفلسطينيين وتمنت ان يراق الدم الفلسطيينى بايدى الفلسطينيين
توفيرا لدماء جنودها
وقامت حماس بهذا بكل قوه
ولا تزال قائمة الخدمات مستمره ماظل الغباء يحكم الموقف فى غزه
انهم فى معركه مقدسه
مع قمصان النوم

عجبني قوي التعليق الأنونيموسي ده

--

فعلاً .. القادم أسوأ طالما هناك من يهلل لحماس و أخواتها
Here i'm said…
و لسه ياما حنشوف من حماس و من بتوع الأخوان

ربنا يستر و يحلوا أم البرلمان و ينجزوا بقى .. مش طالبة لا أيران ولا أخوان ولا يطلع حسن نصر يقول شعب مصر اللى انضف منه و من 10 زيه
Anonymous said…
جاية لك على الطبطاب دى للاسف مقدرش الومك اصل يخلص مصيبة يطلعوا لنا بمصيبة تانية اكبر
magi said…
ده النموذج المتوقع لو الاخوان حكموا مصر سياسه الشماعه سبب بلائنا ضحك الستات على البحر

القادم اسؤ
عوف الأصيل said…
هلا قطة الصحراء ،المسلم لابد أن يلغي عقله تماما و يعيش بعقل النبي الأمي و على سنته و دربه .

و النساء عليهن أن يكن كأمهات المسلميين في ملبسهن و كل شئ .

فالمرأه المسلمة يجب أن تتدافع عن تحقيرها بنفسها لتنول رضى المجتمع .

وآخر حادثة في مصر ،بنت تمشى في الشارع في المنيا بدون الحجاب ،فيتحرش بها سائق تكتك و يعاكسها ،و لمجرد أنها نهرته ،قام بطعنها بالسكيين حتى لفظت أنفاسها .

و كان هذا عقابها لأنها لم ترتدي لباس أمهات المسلميين !!!!!!!!!

فالدولة أعطته فرصة عمل و لم تضيق عليه ،فما كان منه إلا إستغلال المركبة من أجل خدمة الإسلام و تطبيق شريعة الدماء .
شامم ريحه وحشه ياعوف يا اصيل said…
فى كلام من سمى نفسه عوف الأصيل انا شامم ريحه وحشه
عايزين يقول لنا كيف خدمت حماس سرقة اسرائيل لوطن مسلمين ومسيحيين
هو فلسطين
Water said…
حسبي الله فيهم تخلف الوهابيه بقو بكل مكان يعني يروحو يشوفو المشاكل اللي عاملينها الاول وبعدين يجرو يمسكوا في الستات اللي بتضحك
شوفي السعودين الكلاب

اعتدى طلاب سعوديون وعرب، الأربعاء الماضى، بالضرب والشتائم على ٣ من أعضاء هيئة التدريس بأكاديمية السادات للعلوم الإدارية التابعة لوزارة التنمية الإدارية، بعد ضبط أحدهم متلبسا بالغش أثناء أداء أحد الامتحانات.

وقال أ. م، طالب بالأكاديمية، إن الطلاب اعتدوا بالضرب والشتائم على محمد سامح، معيد، ورامى إبراهيم، معيد، ولبنى عبدالكريم، مدرس مساعد، أثناء قيامهم بعملهم الإشرافى داخل اللجنة بعد ضبط أحد الطلاب متلبسا بالغش.

وأوضح أن المراقبين ومسؤولى الكلية حاولوا تهدئة الطلاب، إلا أنهم اعتدوا على المراقبين، وكسروا المكاتب الخشبية «البنشات»، ولولا تدخل أمن الأكاديمية - حسبما يقول - فى الوقت المناسب، لحدث ما لا تحمد عقباه.

وأضاف أن «أحد الطلاب السعوديين قال لأحد المراقبين: سأقتلك، سأقتلك، أنا هاحبسك فى بلدك يا مصرى، سأجعل السفارة.....»، موضحا أنه عقب تدخل الأمن وعمال الخدمة العامة تم احتواء الطلاب وإعادتهم إلى قاعة الامتحان، واستبدال المراقبين بآخرين، دون اتخاذ الإجراءات القانونية اللازمة ضد الطلاب.
اعتدى طلاب سعوديون وعرب، الأربعاء الماضى، بالضرب والشتائم على ٣ من أعضاء هيئة التدريس بأكاديمية السادات للعلوم الإدارية التابعة لوزارة التنمية الإدارية، بعد ضبط أحدهم متلبسا بالغش أثناء أداء أحد الامتحانات.

وقال أ. م، طالب بالأكاديمية، إن الطلاب اعتدوا بالضرب والشتائم على محمد سامح، معيد، ورامى إبراهيم، معيد، ولبنى عبدالكريم، مدرس مساعد، أثناء قيامهم بعملهم الإشرافى داخل اللجنة بعد ضبط أحد الطلاب متلبسا بالغش.

وأوضح أن المراقبين ومسؤولى الكلية حاولوا تهدئة الطلاب، إلا أنهم اعتدوا على المراقبين، وكسروا المكاتب الخشبية «البنشات»، ولولا تدخل أمن الأكاديمية - حسبما يقول - فى الوقت المناسب، لحدث ما لا تحمد عقباه.

وأضاف أن «أحد الطلاب السعوديين قال لأحد المراقبين: سأقتلك، سأقتلك، أنا هاحبسك فى بلدك يا مصرى، سأجعل السفارة.....»، موضحا أنه عقب تدخل الأمن وعمال الخدمة العامة تم احتواء الطلاب وإعادتهم إلى قاعة الامتحان، واستبدال المراقبين بآخرين، دون اتخاذ الإجراءات القانونية اللازمة ضد الطلاب.

http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=218067
مطلع said…
الأصل السطورى للكتاب المقدس
كتاب الباحث العراقي ناجح المعموري "ملحمة جلجامش والتوراة" الذي يرصد أوجه التشابه بين أحداث الملحمة السومرية الشهيرة جلجامش، وبين القصص التي وردت في أسفار التوراة، مستفيداً ومتكئاَ في كثير من الاستناجات التي توصل إليها على جهود باحثين كثر سبقوه في هذا المجال.
عودة للأعلى
يبدأ المعموري كتابه بمقدمة نظرية يشرح فيها مصطلح التناص، الحديث نسبياً بالنسبة للنقد العربي، رغم أنه ليس غريباً عنه، فالكثير من النقاد العرب القدامى أمثال ابن قدامه وابن قتيبة والآمدي أشاروا إليه باسم التلاص، وتوسع العرب فيه وبمصطلحاته فألحقوا به كل من التأثر والاستيحاء والاستحضار والتوارد، وكل ما يربط فكرة ما أو صورة ما بنص آخر، لكن الشكلانيين الروس استخدموه في ثلاثينيات القرن الماضي، ليعرف فيما بعد في أوروبا في ستينيات القرن الماضي بعد تبنيه من قبل الناقدة الرومانية الأصل الفرنسية الثقافة جوليا كريستيفا، ومن ثم الألسنين والسيميائيين أمثال تودوروف وياكبسون وغولدمان وبارت، حتى هيمن على الدراسات النقدية الأدبية في الربع الأخير من القرن العشرين، ومصطلح التناص يعني أن النص الأدبي عموماً هو نص مكون من نصوص أخرى بقصد أو بغير قصد، وهو إما أن يكون كلياً من خلال استخدام حكاية بتفاصيلها وشخصياتها كما المسرحيات اليونانية باستفادتها من الملاحم، أو جزئياً من خلال استخدام فكرة أو صورة أو صفة ما، فالنص في النهاية نص مفتوح على خيارات لا نهائية من الرموز والتأويلات والمستويات، وبدورها تفتح هذه الخيارات علاقات جديدة لبناء شبكة تفاسير متعددة تتيحها البنية الجديدة للنص.
مطلع said…
بعد المقدمة النظرية يستعرض الكاتب المعموري مقاطع من الأسطورة السومرية التي تكونت مابين 2500-3000 قبل الميلاد، لدى شعوب مابين الرافدين القديمة، وتروي قصة جلجامش ملك مدينة أوروك الظالم المستبد المكون من ثلثين بشريين وثلث من الآلهة، والذي شكاه شعبه للآلهة بسبب ظلمه، فخلقت الآلهة منافس له هو أنكيدو، مما فجّر صراعاً عنيفاً بينهما انتهى إلى صداقة حميمة، وانطلق الاثنان في مغامرات أزعجت الآلهة، فحكمت بالموت على المخلوق المنافس أنكيدو، وبعد أن رأى جلجامش موت صديقه، بدأ يبحث عن سر الحياة والموت إلى أن وجد شجرة الخلود، وبعد حصوله على النبات يعود به إلى أوروك، لكن وخلال استراحة له تسرق أفعى النبات وتأكله، الأمر الذي يحزن جلجامش ويجعله يقرر القيام بأعمال خالدة لصالح المدينة ليصنع خلوده بأعماله، ثم يقارن المؤلف المعموري مقاطع من الملحمة بمثيلاتها من أسفار التوراة ليثبت عملية التناص، أو التشابه الذي يصل حد التطابق ما بين النص الملحمي والتوراتي.

يفرد المؤلف في كتابه فصلاً لتأكيد تاريخية التأثير وزمن حدوثه، جازماً بأن الصياغة النهائية للتوراة حدثت نتيجة السبي البابلي الثاني في القرن السادس قبل الميلاد، عندما غزا نبوخذ نصر فلسطين وساق اليهود كأسرى حرب إلى بابل، حيث كان بين الأسرى نبيان من أنبياء بني إسرائيل هما حزقيال وعزرا، وتم بإشرافهما على الكهنة اليهود كتابة أسفار التوراة، ويعتمد المعموري في وصوله إلى هذا الرأي القاطع على استشهادات لعدد من الباحثين العرب في الفكر الأسطوري والديني أمثال فراس سواح وأحمد سوسة ونصر حامد أبو زيد وأحمد ديب شعبو، الذين يؤكدون جمعيها استفادة التوراة من الحالة الثقافية والعقائدية السائدة في بلاد الرافدين.

وهذا التشابه الذي يرصده المعموري ابتداءً من قصة خلق آدم وحواء، ومن ثم الأفعى والمعرفة، وربطهما بقصة خلق أنكيدو، والبغي أو الكاهنة التي أعطت المعرفة لأنكيدو، ليكتشف حالته الوحشية وعريه، وكيف أعطته نصف ثوبها ليستر هذا العري، ثم يأتي إلى التناص الأهم وهو قصة الطوفان التوراتي، ومقابله الطوفان السومري والأكادي، ومن خلال نصوص متطابقة من كلا الملحمتين، يصل في النهاية إلى أن من أخرج التوراة بهذا الشكل لم يكن دوره أكثر من محرر أدبي لنصوص متفرقة أعاد صياغتها مع تغيير الأسماء والأمكنة، وأبقى على الأحداث لكنها أصبحت تخص شعبا آخر، وانتقلت من الدنيوي الأسطوري إلى العقائدي الديني، والموضوع يتكرر في قصة الخلق والتكوين والعماء الأولي، وقصة يوسف وغيرها من أحداث التوراة.
مصرى يحس بالغضب said…
للآسف لا يستطيع احد ولا الوزير اتخاذ اجراء رادع لهؤلاء الكلاب فهم كلهم سكرتاريه
يعنى من كام سنه اعتدى مدير مدرسه سعوديه على ابن طبيب مصرى ولما اشتكى الطبيسب بدلا من ان يعاقب السعودى الشاذ عوقب الطبيب المصرى فى بلاد الهمجيه
مصرى غاضب said…
لا بد من ان تاتى الأوامر من فوق
سواء لبيع الغاز ببلاش او معاقبة كلاب الصحراء من بلاد الهمجيه والشذوذ
مصريه للأسف said…
يادى المصيبه
العيال المجرمين دول بيقولوا السفاره
هى السفاره السعوديه بقت زى المندوب السامى البريطانى زمان
ايه الحكايه
للدرجه دى
هنا وهانت علينا نفسنا
Anonymous said…
حتى ماسابشعه مثل قتل الفتاه المصريه على يد مجرم اعماه التعصب والكراهيه
توظف على يد
المتاسلمين لتصبح شهيدة الحجاب
ويتبعهم القطيع فلا تفكر واحده وهل القاتل كان يريدها ان تخلع الحجاب وهى صممت على ابقائه فقتلت ؟ طبعا ليست هذه هى الحقيقه
وانما قتلها مجرم متعصب اعمته الكراهيه
ولو علم انها مسلمه لو كانت بدون حجاب لفعل فعلته الشنعاء
متى يتوقف المتاسلمون عن زرع البلاهه بين البسطاء
مطلع said…
على فكره اول من بحث الأصل الأسطورى للكتاب المقدس هو عالم الأنثروبولوجيا الأنجليزى المشهور جيمز فريزر وكتابه مترجم الى العربيه فى مصر بعنوان الفلكلور فى العهد القديم
Desert cat said…
عقل مهوي
ربنا يستر
Desert cat said…
قارىء لما بين السطور

وبعد العمليات الاجرامية دى دايرين يعطيوا على نظرة الغرب ليهم ويقولوا الحقونا شهداء العنصرية
انما لما يقتلوا حد من الغرب يقولوا انتصار للدين يا للهول
Desert cat said…
مواطن مصري
لا اوعى تعملها اصل لو ضحكت هيتفتش بيتك ويتم اعتقالك ولا حتى تبتسم انت كشر عن انيابك
نياهاهاهاها
Desert cat said…
أسماء علي
الف سلامة عليكى يا قلبى يارب هما واتباعهم جمعاء
جمعاااااااااااااء
:))
Desert cat said…
karim
الكلام ده من علسان الصحفية اللى اتعرضت للغباء بتاع حماس دول
الله يحرقهم
Desert cat said…
واحد يشعر بالتقزز
دى ناس عندها شذوذ سابين المعتدى وماسكين فى الستات اللى بتضحك والرجالة اللى شعرها باين
هنيئا للمعتدى بناس زى دى الحقيقة
Desert cat said…
Anonymous
جميل جدا تعبير محاربة الستات بقمصان النوم فى المسلسلات
ههههههههههه
بجد معبر للغاية
Desert cat said…
SoLa
هو الديل عملوه بافعالهم العبيطة خلاص يا حبيبتى
Desert cat said…
محلل
هنيئا لاسرائيل بحكومة حماس الغير شرعية لمساعدتهم على الانتشار كمان وكمان
شكرا على القائمة والتوضيح
Desert cat said…
محلل
هنيئا لاسرائيل بحكومة حماس الغير شرعية لمساعدتهم على الانتشار كمان وكمان
شكرا على القائمة والتوضيح
Desert cat said…
على باب الله
حماس واخواتها ياريت تنزل عليهم صاعقة وتخلصنا منهم
Desert cat said…
Here i'm
هما قاعدين شوية يقولوا هنلعب وشوية تانى يقولوا مش هنلعب يعنى احمد نظيف يقول هنحل البرلمان وفتحى سرور يقول دى اوشاعات مغرضة ربنا يستر بقى وادينا شوفنا نواب الجزم على حقيقتهم فى البرلمان ياريت مش حد يعبرهم ولا يديهم صوته تانى
تحياتى
Desert cat said…
Anonymous
مش على الطبطاب ولا حاجه انا يعنى يعنى يهمنى ايه غير الناس تعيش براحتها
Desert cat said…
magi
ان شاء الله مش هيجى اليوم ده يا ماجى ولا ينولوا ذرة واحدة من تراب مصر
Desert cat said…
عوف الأصيل
مفيش دين دعى للعنف والارهاب
لكن الهمجية دى من غوغائيين همجيين يلصقوا افعالهم بالدين لا اكثر ولشعورهم بالدونية فاى مصيبة تحصل يهللوا لها ويعملوها انتصار عظيم لتوضيح تخلفهم العقلى
Desert cat said…
Water
هما سابوا المحتل ودلوقتى بيحاربوا ستات الوطن نفسه
الجهل وحش
Desert cat said…
مواطن مصري
تجاوبنا مع العرعريتنا بتاعتهم يا مواطن حسستهم انهم الاقوى
نسيت دكتور رؤوف
Desert cat said…
مصرى يحس بالغضب
يا عزيزى ده عميد الاكاديمية بنفسه راح هدى العيال وغير هيئة التدريس وكان ناقص يبوس راسهم ويعتذر لهم
Desert cat said…
مصرى غاضب
مش هيحصل حاجه لان فلوس الجاز بتاعتهم اهم ده ممكن كمان هيئة التدريس تتعاقب علشان عكروا مزاجهم ومش سابوهم يغشوا براحتهم
Desert cat said…
مصريه للأسف
الواد بيقوله ساقتلك هحبسك وانت فى بلدك العيال متمكنين كويس اوى انهم مهما غلطوا مش هيتعاقبوا يعنى اللى جعل اخواتهم اللى بيجوا يقتلوا المصريين على مراى ومسمع من الجميع يهربوا ويعيشو حياتهم بسلام فى بلادهم مش يخليهم يتجرأوا على استاذتهم خلاص كرامة المصريين بخ
Desert cat said…
مصريه للأسف
الواد بيقوله ساقتلك هحبسك وانت فى بلدك العيال متمكنين كويس اوى انهم مهما غلطوا مش هيتعاقبوا يعنى اللى جعل اخواتهم اللى بيجوا يقتلوا المصريين على مراى ومسمع من الجميع يهربوا ويعيشو حياتهم بسلام فى بلادهم مش يخليهم يتجرأوا على استاذتهم خلاص كرامة المصريين بخ
Desert cat said…
Anonymous
انا بقى اللى نفسى افهمه الناس اللى مش عندها عقل وتساق خلف القطيع دى عايشة فى الحياة ازاى

Popular posts from this blog

مـصـــــر هـبـــة النيـــل

الدنيا مش بتدى محتاج .. بتدى عايز