Desert Cat Search
قطه الصحراء: شباب 6ابريل هما القناصة

Friday, July 1, 2011

شباب 6ابريل هما القناصة

شباب 6ابريل اللى تلقوا تدريبات وتعليمات فى صربيا على قمع نظام الحكم فى مصر وعلى زعزعة الاستقرار العام وكل يوم نزالين التحرير بمطالب مختلفة حتى لا تهدأ مصر وتعود لطبيعتها هما القناصة الحقيقيين

فقد اعترف الامريكان بتمويلهم
واعترفوا هم انفسهم بذلك
وهناك صور أثناء تلقيهم تدريبات عسكرية فى صربيا وخصوصا على استخدام بنادق القناصة
يوم 28 يونيو ظهرت فى ايدى اعضاء الحركة البنادق الطويلة التى استخدمت فى قتل المتظاهرين ونفت الشرطة امتلاكها
...كيف تفسر عدم سقوط اى من اعضاء الحركة اثناء الثورة سواء قتيل او جريح برصاص القناصة الا اذا كانوا هم انفسهم القناصة
فيديو 28 يوينو





ومفيش حد يقول بقى ان الوكسة قامت عشوائية ومش مرتب لها لأن بالخطوات اللى ماشيين بيها دى اسقاط النظام والقضاء على الشرطة ويليها الغاء الداخلية والبديل من وجهة نظرهم انشاء فرع داخل القوات المسلحة وبعد يومين هيطالبوا باسقاطة يبقى لازم من المجلس العسكرى والنائب العام حل فورى والقبض على زبالة 6ابريل وتطهير ميدان التحريض .. وكفاية بقى متاجرة بدم الشهداء اللى هما فى الحقيقة لا يرتقوا لمستوى الشهادة مش كل بلطجى ولا تاجر مخدرات ولا اللى مات فى حادث او خنافة اهله يتاجروا بدمه ويقولوا عليه شهيد للجرى والحصول على المال الحرام الشهداء الحقيقيين شهداء 73،67 اللى عندهم عزة نفس وكرامة مفيش حد سمعهم بيطالبوا بثمن استشهاد ولادهم لأنهم إحتسبوهم عند الله .. اما اللى بيحصل دلوقتى من شوية متسولين بيقولوا على نفسهم اهالى شهداء ومن شوية مرضى نفسيين ومنتفعين فاكين نفسهم بيدافعوا عن دم الشهداء ففى الحقيقة دول لا شهداء ولا دول ثورجية دول مجموعة بلطجية مكانهم الطبيعى خلف الأسوار

28 comments:

محمد غنيم said...

انهم يتاجرون باسم الشهداء لتنفيذ اغراضهم الدنيئه

وائل المصري said...

علي الدولة والداخلية التعامل بحزم وقوة ضد كل من يخرج عن القانون ..
والضرب بيد من حديد علي من يزعزع استقرار الوطن

أحمد المنيسى said...

ياريت الجيش يعلن الاحكام العرفيه - الفوضى أصبحت عبأ على مصر كلها.

محمد عبدالحميد said...

والله أويد الشرطه في ضرب هؤلاء الصيع والبلطجيه بالنار ماذا تريدون كل يوم إعتصامات وإحتجاجات وهز صورة مصر أقسم بالله أني أشك في وطنية أي واحد فيكم . مصر محتاجه رجاله يعيدوا بناء ماتم هدمه وليس شوية عيال صيع مبسوطين بالإعتصامات والإعلام حضيعوا البلد الله يخربيتكم .

mido said...

الناس دى عايزه اه بالضبط عايزين مصر تولع ربنا ينتقم من كل من يريد شر بمصر

كمال محمد said...

هل هذا يعقل من شعب يريد الحرية والاستقرار ام يريد الفوضى والدمار
ومن يحاسب على تلك السقطة للمرة الثانية من محتجين لا هم لهم سوى اشعال الفوضى والخراب
انا لا يهمنى الدستور او الانتخابات
انما يهمنى الامان فى المقام الاول

samir said...

الناس اقارب المجرمين الذين قتلوا امام اقسام الشرطة ابحثوا عن صحيفة احوالهم صح اخواتهم ماتوا فى الثورة بس ماتوا ازاى

محمد said...

حسبنا الله ونعم الوكيل فى الهمجيه اللى احنا بقينا فيها انا نفسى افهم الناس عايزة ايه ..................؟؟؟؟ ارحمو البلد وكله واحد يروح يشتغل ويشوف مصلحته وبطله بقى مظاهرات البلد اتبهدلت على الاخر حررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااامممممممممممممم عليكم
الله عز وجل خلق الدنيا كلها فى سته ايام انتم عايزين بلد خرابنه ينصلح حالها فى كام شهر
انظرو ااااااااااااا الى اليابان بعد القنبله النوويه ولا ماليزيا ازاى اتقدمو
اتقدموا لما كان الكل على قلب رجل واحد ....... وهمهم البلد مش مصالح فئويه

ابو عمر said...

امبارح لندن العاصمة كان فيها مظاهرات، والله كانها احتفاليه ولو كان فيها بعض التجاوزات لكن كانت محدودة، بالذمة دي مظاهرات ، بلاش تضحكو علينا الناس ، ومش عارف كل اللي يطلع في التلفزيون يقولك ابهرنا العااالم ، للأسف ولا في حد جايب خبركم أنتو بس مابتسمعوش غير صدي صوتكم ، بالله عليكم نظرة لحال البلد وبلاش أنانيه ولعب بعواطف الناس .المظاهرات وقتها انتهي والآن وقت العمل ،العمل العمل . مغترب وقرفان من الوضع في مصر.

مدحت حلمى said...

اعلان الاحكام العرفيه ونزول القوات السلحه فى كافه المحافظات وتغيير المحافظبن يضباط جيش واعاده حظر التجول من 6 مساء لحد 6 صباحا هو الحل لهذا التسيب اللى خلانا اضحوكه العالم

6 أبريل said...

من ساعه لم أمريكا بقت بتمول الناس ديه و انا شكيت فى ولائهم . . .. . وبعدين هم بيعملوا ده كلوا عشان يظهروا فى الصوره ذى 25 يناير ، أصلهم فاكرينها حفله

أحمد said...

قمة الإنحطاط الأخلاقى وهمه دول بجد العملاء وعقوبتهم الإعدام شنقاً بميدان التحرير

amr said...

كده اتأكدت انها مؤامره على البلد مش موضوع مبارك و30 سنه والكلام ده دول عايزين يخربو البلد

reem said...

وحشتنى يا ريس يا حبيب قلبى ووحشنى كمان ايامك الحلوة على الاقل كان فية 30سنة امن وامان ونظام
كان فية هيبة للشرطة
كان فية احترام القانون
كان فية استقرار
مكنش فية بلطجية متحكمين فى البلد
يا ريت يوم من ايامك يا ريس

شهادة حق لوجه الله said...

ايام حبيب العادلى كان فية امن وامان وحسم وشدة وكانت القاهرة حتلى الصباح منورة ومستقرة

مصراوى said...

اللى بيحصل دا شغل عيال صغيرة و عالم فاضية موراهاش حاجة و على رأى المثل اللى يمشى ورا العيال ميخلاش من وجع القلب

ازيلوا الميدان said...

الشعب زهق من الميدان والى اقاعدين فى الميدان

عاشق ترابها said...

المتظاهرين همج - فوضويه - بلطجية
الله يلعنهم

مصرى اصيل said...

اقترح ان يتم توحيد كل الحركات مثل حركة 6 ابريل و باقى الحركات التى على شاكلتها و ان يتم اعلان حزب ابيع نفسى
و يعملوا مزاد علنى و يشوفوا مين يدفع اكتر امريكا و لا ايران

حركة كدبة ابريل said...

والله انا حاسس ان حركة 6 ابريل دول ناس كدابين وماجورين ومدفوع ليهم من البرادعى ياريت يتم اعتقالهم لان هما اللى خاربين البلد وهما اللى كل شوية ينادوا بالمظاهرات والاعتصامات وفى ناس ولا فى دماغها اى حاجة ولا تعرف اى حاجة وبتنساق ورا كلامهم وبينزلوا ويعتصموا ولا هما فاهمين هما موجودين ليه ولا معتصمين على ايه

صالح رمضان said...

لا ينفع مع الشعوب العربية الحرية المطلقة " وبالأخص مصر "

العد التنازلي شغال said...

احسن حاجة في المظاهرات انهم كل يوم بيفقدوا تايد عدد من الشعب

د . عصام حموده said...

والله العظيم بعد كل اللى بنشوفه ده انا عرفت ان وزاره الداخليه مظلومه ، والمفروض دعم الأمن والأمان وإلا الأنفلات الأمنى حيزيد ولن يهنأ الثوار أو الشعب أو النظام السابق بأى مكاسب ، ومصر حتكون اسوأ مثال للثورات الشعبيه .
يافرحتك يأسرائيل ، يافرحتكم ياكل اعداء مصر فى الخارج والداخل !!
احترس العربه ترجع إلى الخلف
العربه = مصر الغلبانه بعيالها

الاحكام العرفيه said...

فى ظل هذه الفوضى العارمه نطالب الجيش بفرض الاحكام العرفيه لانه ان تركت الاحبال على الغارب هكذا سوف يفلت الزمام وتضيع الدوله ويضيع معها كل شىء ووقتها لن ياخذ احد حقه لا اسر شهداء ولا غيرهم من المواطنين واهى امريكا منتظره فرصه والبركه فى حبايبهم حركه 6 اكتوبر اللى كلنا عارفينها يا ريت تسالوهم من ان تمول هذه الحركه ومن ينفق عليها الدولارات بدعوى زعم الديمقراطيه و لك الله واسلمى يا مصر يا اغلى عندى من كل شىء حتى دمى اديهولك وروحى فداء لترابك الغالى اقسم بالله ان قلبى ينزف دما على مصر الحبيبه

دكتور جلال امين said...

هذا هو فى رأيى التشخيص الصحيح لمشاكل مصر الاقتصادية. فإذا كان هذا هو التشخيص الصحيح حقا، فلا علاج إلا باستعادة الدولة المصرية قوتها، ونفض غبار هذه الرخاوة الفظيعة التى أصابتها منذ أكثر من أربعة عقود، واستمرت طوال عهدى السادات وحسنى مبارك. ولهذا فإنى أعتبر أن أهم أمل يمكن تعليقه على ثورة 25 يناير، وإسقاط نظام مبارك، من حيث تحقيق الإصلاح الاقتصادى، هو استعادة الدولة المصرية لقوتها.

من نافلة القول أنى لا أقصد عودة الدولة البوليسية التى تخلصنا منها بإزاحة نظام مبارك، لا أعادها الله إلى مصر. فالدولة البوليسية ليست فى الحقيقة دولة قوية، بل دولة فاسدة، تحاول حماية فسادها بقهر مواطنيها. وهى دولة فاشلة فى كل شىء إلا فى تسهيل جمع المال للممسكين بالسلطة، ولا تطبق من القوانين إلا ما يسمح لهؤلاء بمزيد من الثروة، وهى فى نفس الوقت دولة ضعيفة إزاء الجميع، فى الخارج والداخل، إلا فى قهر المعارضين وإذلال المواطنين.

Anonymous said...

اخر ما كنت اتوقعه ان المجلس الانتقالي الليبي اخوان
http://www.shorouknews.com/contentdata.aspx?id=496494


انا بقى بقول ان القناصه اخوان لانهم فعلا تنظيم دولي وبيتاجروا بالدين

لا لنكسة 25 خساير said...

اكذوبة الشهداء التى اخترعتها نكسة 25 خساير لابتزاز الجميع تشبه تماما اسطورة الهولوكوست التى اخترعها اليهود لابتزاز العالم
حيث بوجد خلط مقصود فى مفهوم الشهيد لابتزاز مشاعر الناس
البلطجى الذى حرق الاقسام وخرب السجون وسرق المولات ليس شهيدا ايها السادة

لا لنكسة 25 خساير said...

اكذوبة الشهداء وابتزاز الجميع
تشبه تماما اكذوبة الهولوكوست التى اخترعها اليهود لابتزاز العالم