العلم مقصور على الرجال فقط

ده مش كلامى ده كلام ابو اسحاق الحيوان
اللى قاعد فى الفديو يجعر ويقول اى امرأة مهما صعدت فى العلم فهى مقلدة وعامية باى حق تطلع الاخت المنقبة على الفضائيات وتلقى العلم اه وربنا هو حدد المنقبات هههههههههه وقال كدا والجاهل ابن الجاهله قاعد يقول الجهل فاشة النساء امال الرسول قال ليه خذوا نصف دينكم من عائشة ؟؟ هى عائشة كانت جاهله يا ابو اسحاق يا حيوان ؟؟
الفديو فيه كل حاجه بصراحة من التفافه والقيئ اللى قاعد يرجعه على اسماع النا س بس الل عجبنى اوى اعترافه بانه مش عايز حد يناطحه قصده طبعا فى طبق الفتة مش فى العلم الحيوانى اللى بيتمتع بيه ابو اسحاق الحيوان



Comments

برج المراقبه said…
قطه
الوضوع اكبر مما تظنين
هؤلاء مرتزقه زادوات فى حمله كبرى لتجريد مصر من مصادر اى استناره
حقدا وتطلعا من قبل معيز النفط
يكفى دليلا الصوره المشوه التى يقدم بها رموز التنوير والفكر فى مصر مثل طه حسين وحقى وادريس بل ونجيب محفوظ
زورى مدونه حقيره مخصصه لهذا تدعى مثلا ان طه حسبن زار اسرائيل ليس مره واحده ولكن مرتين
وتاخذ عليه اعجابه بالأدب اليونانى القديم مثل كل الناس اللى بتفهم
الموضوع كبير جدا
والناس فى هطلها وانشغالها بامور حيلاتها تستدرج لمستنقع التخلف هذا
وهذا هو رابط هذه المدونه الحقيره
http://tahahusyn.blogspot.com/
Lucifer said…
لسة امبارح بس كنت فى سيرته و الله
قابلت واحد معرفة على غرزة فى مصر القديمة و الكلام جاب بعضه فقالى ان الحوينى هو أعلم اهل الارض و انه لما بيخطب الجمعة فى بلدهم الناس عددهم بيوصل ل 100 الف مستمع
رديت و قلتله على حكاية القرد الزانى و حكاية العقل فى القلب
بصلى باحتقار و قالى انت اللى ما بتفهمش
بصراحة شكيت فى نفسى
المهم احنا لو عملنا انتخابات دلوقتى حالا الحوينى هيجيب 900 فى 100
الراجل دة مجنون رسمى هو و اخوه ابو عينين ملونة اللى اسمه يعقوب
و الله معاتيه بس البلد كلها بتصدقهم
العيب مش عليهم العيب على البهايم اللى ماشيين وراهم
و لو حكاية العلم مقصور على الرجال
هو يقصد العلم من النوعية بتاعت كلامه
مش العلم التافه بتاع الغرب
فالمفروض تشكريه
و لا عايز تتعلمى و تبقى زيه؟
Lucifer said…
صحيح نسيت
لو العلم مقصور على الرجال امال هو بيتكلم لية
الرجولة هى مجموعة من الصفات الجميلة و ليست حكر على نوع دون الآخر
و لو يقصد الرجل هو الدكر يعنى
يبقى يا اما نتبرأ منه يا اما نتبرأ من الرجولة لو هى ما يقول
لو الرجولة هى الجهل و الكراهية و رفض الغير و رفض السبب المباشر فى الحياة و هى المرأة و كمان احتقار المرأة
يبقى الله الغنى
و عموما سايبنهالك مخضرة
يا ابن العبيطة
قال على رأى المثل
ما تخافش من الهبلة خاف من خلفتها
Anonymous said…
الى متى يظل هؤلاء اشباه البشر حابسين نفسهم فى عادات وظروف مجتمع عاش حياة بسيطه تختلف كل الأختلاف عن حياتنا اليوم
ولو قدر لمن عاش فى ذاك المجتمع ان ياتى اليوم لحياتنا لهاله ما سوف يرى
ان الأخكام تطورت على مدى 22 سنه من الرساله لتغير الظروف فى هذه السنوات القليله
فما بالنا ب1499 سنه واكثر
متى يفيق هؤلاء المجانين
قبل ان يطلبوا منا الذعاب للخلاء لقضاء الحاجه ويحرموا الحمامات لأنها بدعه لم تكن موجوده
ويخرمون مجرد اتصال امراه بالتيلفون لبرنامج تيلفزيونى
متى يخرج هؤلاء من كهوفهم
وتصوروا الأسلام كما يعرضوه للدنيا على انه الدين الذى يطلب من العالمات ورائدات الفضاء والطبيبات والوزيرات
والأعلاميات ....الخ ان يتركن كل هذا ارضاء لهذا المجنون
karim said…
ازيك يا ست الكل, انا ليا اسئلة لييكى, اولا انتى ليية حطة فى دماغك الناس ديية سيبيك منهم وخليكى فى اللى انتى شايفاة صح وتابعية علشان دية مش من اخلاق المسلمين انك تشهرى باى حد مهما كان حتى لو كافر, ثانيا هو لم يقل اى شىء على ام المؤمنين فعلا كان لازم من وراء حجااب دة طبيعى بس لم يقل شىء خطاء عنها, بالنسبة بقى لكلامة عن المراءة الى فى الفضائيات و الكلام دة, الحقيقة عندة حق الموضوع اصلة مش فتة وكلة عايز ياكل لابد من مؤهلات, ولا ايية, تحياتى
عزيزتي القطة

موضوع جميل
والمقال دة أروع ياريتك تقرايه

http://youm7.com/News.asp?NewsID=141389

بس في ملحوظة صغيرة .. حديث خذوا نصف دينكم من السيدة عائشة حديث غير صحيح .. والدليل هنا في الرابط التالي :

http://www.dorar.net/enc/hadith/%D8%AE%D8%B0%D9%88%D8%A7+%D9%86%D8%B5%D9%81+%D8%AF%D9%8A%D9%86%D9%83%D9%85/+w

خذوا نصف دينكم من هذه الحميراء

الراوي: - المحدث: ابن عثيمين - المصدر: مجموع فتاوى ابن عثيمين - الصفحة أو الرقم: 498/27

خلاصة الدرجة:
ضعيف جداً أو موضوع

شكرا لكي .... :)))
Anonymous said…
الشخرة محشورة في زوري من هول الصدمة
Migo Mishmish said…
قطه العزيزة
الحقى الواد مش موافق اللى معندهوش احساس عاملى بوست شتيمه فييا انا ومشمش ...هههه الواد ده دماغه بايظه ومعندهوش دم فعلا ...خشي عنده واضحكى
تحياااتى
ميجووووو
برج المراقبه said…
المراه على المنابر مجرد غنيمه جنسيه فلماذا تندهشين من التحرش
دُعاء غريب، يُقال على منابر المساجد، حيث يقول الشيخ يوم الجمعة، داعياً على اليهود والكفار، "اللهم شتت جمعهم ورمل نساءهم ويتِّم أولادهم واجعل نساءهم غنيمة لنا". فبالنظر إلى هذا الدعاء، نجد تواكلاً على الله، لا مثيل له! فالله سيحارب لنا ويشتت شمل الأعداء، ويرمل النساء وييتم الأولاد وفى النهاية وبينما نجلس فى بيوتنا أو ننام، سيكافئنا الله عز وجل، "لا أعرف على ماذا، طالما أن الله قام بكل شىء، بينما نحن خاملون"، بأن يعطينا نساءهم غنيمة لنا، وبالطبع، واضح جداً، الإيحاء الجنسى فى هذا الدعاء، ودون لبس
يسيئون للدين بشدة، أكثر بكثير مما يسيئ له أعداء المسلمين! لأن من يسمع هذا الكلام، وهو شاب يافع، قد يكون له نزعات غير سوية، لن يسمع بعد ذلك كلام أمه، لأنها امرأة "بلا علم، لأن العلم للرجال"! بل إنه سيسفه النساء جميعاً، وينظر إلى أى رجل لا ينقب زوجته، على أنه فاسق! وسيزوج ابنته قبل أن تبلع، لأنها "أد الحيطة"! كيف تستقيم الحياة ونحن نُحقر نصف المجتمع؟ كيف تستقيم الحياة والتى تشرف على تربية طفل، طفلة؟؟ كيف نقيم أمة مصرية قوية، ونحن نُقصى النساء من الحياة؟ أوقفوا هؤلاء الشيوخ، لأنهم يجلبون لنا سُخرية العالم من الدين، وليس منهم، لأن الناس تظُن، أن هذا هو الدين وليس هؤلاء
منقول!!
برج المراقبه said…
قطه
المشكله الآن كم من السنين نحتاج لمحو أثار تدمير عقول ملايين البسطاء على يد هؤلاء المجانين
حتى يصبحوا فى حالة تسمح لهم بتقرير مصيرهم بايديهم
ام سيبقى حلم الديمقراطيه الضامنه الوحيده للكرامه حلما بعيد المنال
وهنيئا للنظم الأستبداديه
هذه القطعان من اتباع هؤلاء المجانين المرتزقه وهم اسوا دعايه للدين
بل هم اكثر عداء له من اى اعداء يتصورونها بتفسيراتهم المتحجره المتخلفه
كانها حفريات
يحاولن عبثا اعادتها للحياه ولو بالعافيه
عمو عصام said…
أكاد أن أصاب باليأس من أى أمل فى الإصلاح فتقريبا نحن فى مركب ملآنه بالثقوب التى أصبح عددها يفوق عدد أصابعنا جميعا التى سددنا بها ماإستطعنا وأكاد أن أطلب منك غلق هذه المدونه فلا حياة لمن تنادى ولكنى أعود وأقول لنفسى من يدرى لعل الله يعطينا العمر لنرى هذه التفاهات وقد إنقرضت وفى النهايه دعينى أهمس فى أذنيك..شدى حيلك يابنتى فأنت وأمثالك بارقة النور التى نلمحها من بعيد وأملنا أن تبدد ظلام الفكر وإعذروا عجزنا نحن العواجيز الذين لايملكون إلا كلمات (لاتودى ولا تجيب)فى مواجهة آله فضائيه عملاقه تبث عشرات الآلاف من ساعات إرسال حولت حياتنا لظلام دامس..وحسبنا الله ونعم الوكيل
A.SAMIR said…
هو كلام غريب جدا بصراااحة
غريب غريب يعني
برج المراقبه said…
متطرف سابق
أعترف اننى جائتنى فترة أصبت بعدوى التدين الزائف التى وصلت بى إلى حد التطرف وتحوّلت تقريباً إلى داعية على الانترنت!! وقمت بنشر مئات من فيديوهات هؤلاء الشيوخ على فيسبوك والايميل. لكن الله انقذنى من هذا التطرف عن طريق بعض الأصدقاء المسلمين اللى هدونى إلى بعض شيوخ المساجد المعتدلين ولما اتكلمت معاهم عرفت ازاى انا كنت غلط وان المتطرفين دول ملهمش هم غير تدميرنا. ومن ساعة ما صحيت وانا بحاول احاربهم بكل ما اوتيت من قوة.

كمل كفاحك يمكن ربنا يجعل صحيان آخرين على ايدك زى ما حصل معايا على ايد آخرين
منقول!
برج املراقبه said…
كيف نسمح لهؤلاء المرتزقه ان يدمروا مصر
منقول
كلمات تنفع من يفهم ,
ولاتجدى ولاتنفع من تم اغتصاب عقولهم منذ نعومه الاظافر فى الكتاتيب والزوايا من خلايا تمكنت من الوصول إليهم .
,نحاط اليوم بجيش من الافاقين والدجالين المرتزقه على الفضائيات التى هى من إبداع الغرب الذى تمكن من الافلات من محاكم التفتيش وملائكه المغفره .
وأعتقد أنه لايجتمع حولهم إلا من به عته أو فاقد لاهليته الفكريه,ومن به مرض نفسى .
لعبه طويله قادها ويقودها متطرفون يعلمون أن مصر لاتستحق أن تفيق من غيبوبه الشعوزه,
والغيبيات ,مما يجعلنى أشك الى حد اليقين أن النظام الحاكم له مصلحه فى دروشه هذا الشعب ,فماعاد الدين لتهذيب الاخلاق وحب السلام ,وإنما لاهدار الحقوق والحريات وسفك الدماء .
Sahran said…
عزيزتي القطة

إنهم من جعلوا المرأة ناقصة عقل ودين فليس مستغربا عليهم أن يحتقروا المرأة , حتى المنقبة التي تخلت عن إنسانيتها من أجل خرافاتهم لم تسلم هي الأخرى
أنا بأراهنك إن كان سمعتي صرخة احتجاج واحدة من الأخوات المنقبات أو حتى المحجبات بحجاب نيو ستايل , فقد قتلت العقلية السلفية فيهم روح العصر وأصبحن فعلا ناقصات عقل
عزيزتي القطة :
إن المرأة التي رضيت منذ البداية أن تكون سلعة وأداة في يد الرجل ودافعت عن احتقارها وتهميشها هي التي يجب أن تدافع عن نفسها وإلاّ فلتذهب لحالها.
أما نحن فسندافه عن الأحرار ولن نهادن أولئك المتخلفين الأشرار
وإلى الأمام يا عسل
هذه النظره للمرأه ليست نظرة الحوينى وحده بل هى نظرة اغلب الشرقيين للمرأه وانها خلقت لتكون وعاء لشهوات
الرجال وهى نظره حيوانيه وتدل على مدى انتشار المرض فى عقول هؤلاء المتخلفين الذين مازالوا يعيشونفى القرن الاول الهجرى ..وم
برج المراقبه

رجعت لرابط المدونه التي أشرت اليها مشكوراً
وعجبت للمنطق الموتور للعراعير
إذا كان لدي أحداً منهم دليل تاريخي على وجود أي من الشخصيات التوراتيه فليأتنا به... ولكن لا.... السباب والسفاله أسهل

تحياتي يا قطه
أستاذه غصب عن عين أم سيدنا الشيخ
Anonymous said…
برنامجهم الأنتخابى لحل كل مشاكل العالم على طريقة شربة الحاج محمود التى تعالج كل الأمراض
المدهش حقا ان هناك من لا يوال يتبجح ان لديه حل لكل مشاكل الدنيا وهذه كل بضاغتهم
ولنتخيل برنامجهم الأنتخابى هكذا:
تغطية التسوان تماما حتى لا تظهر من اى واحده الا هين واحده
التمسك بدخول الحمام بالرجل اليمنى والأفضل ان يتم كل شىء فى الخلاء على الفطره
منع المراه من التعليم فهى ليست سوى اداه لأشباع الفحل منذ تبلغ التاسعه
منع التسوان من الكلام للرجال ختى ولو بالتليفون
الفهم الصحيح لما يحدث بين الشيوخ على طبق الفته واتهام كل واحد للآخر بالنصب والدجل
بهذا سوف تعود الأمجاد ويسود المسلمون العالم والفضاء ايضا
اعلاق كليات الطب والأكتفاء بالطب الأسلامى
الذى يعتمد على بول البعير اساسا
توحيد الزى بنشر الجلابيه المينى واصدار قانون يحتم تربية اللحيه
وتوزيع الكتب التى تعلم الحكمه العميقه من سبى نساء الأخرين
التى تمتلأ بمهازلها كتب التاريخ
والمدهش ان قطعان من الناس تصدق
ولا تنتبه الى الشبه بين افكارهم الحجريه وافكار طالبان
كما نفذوها فى افغانستان
هذا كل ما لديهم من خلول لمشاكل الدنيا
Anonymous said…
اللهم شتت جمعهم ورمل نساءهم ويتِّم أولادهم واجعل نساءهم غنيمة لنا
لا اريد ان اناقش هذا الدعاء من على المنابر من الناخية الأخلاقيه فانحطاطها لا يحتاج لكلام ولكن اناقشها من وجهة نظر ان مردد هذا الدعاء لا عقل له او توقف عقله عن التفكير تماما واصيب بحلة فشل عقلى مثل الفشل الكلوى
فلو فكر وجب ان نسمح للطرف الآخر بنفس الشىء لو انتصروا ولأن الغرب الكافر هو الأقوى والأكثر تقدما فهل نسمح لهم بسبى نسائنا بنفس المنطق الأخرق
والا سنولول لو فعلوا ونملأ الدنيا صراخا غن اضهاد المسلمين واساءة معاملتهم
malika said…
صباحك زي الفل يا قطة
سمعت انك كنت في مصر من فترة قريبة كنت اتمنى ان القاكي بس كنت مشغولة جدا اليومين الى فاتوا مدرسة بقى و انفلونزا الخنازير
لاحظة من كتاباتك اهتمامك بالتخلف الديني الذي نحيا فيه و احنا بنحاول انعاش موقع مصرين ضد التمييز الديني و محاولة عمل موضوعات تنويرية في المجال ده لو تحبي تشاركي فيه يكون رائع
تحياتي و مودتي
الى لقاء قريب
Anonymous said…
لم يبقى لنا إلا أن نحمل أنفسنا و نعلن الهجرة إلى أرض تحترم الإنسان
دون النظر إلى جنسه أو لونه أو دينه

لم يبقى لنا إلا أن نقول
لاحولة و لا قوة إلا بالله
الذين حرفوا ديننا و فسروه على مزاجهم

لم يبقى لنا إلا أن نودع العدالة
للأسف لقد انتهى المسلمين إلى مستوى أدنى بكثير من يتم انقذاهم منه

نونا
برج المراقبه said…
قطه
اسمحى لى ان اقف عند اقتراح المعلقه ماليكا
بتركيز الجهد فى استخلاص طاقة الحب والنهوض من الدين فى مواجهة هذه الهجمه الشرسه من شيوخ التخلف الذين يسددون ضربة قاسمه لمستقبل هذا البلد الذى عاش منذ الأزل لا يعرف الا التسامح والأعتدال والتدين الحقيقى العميق الذى لا يحتاج للأعلان عن نفسه بالملبس الغريب او الضجيج الأجوف المستورد
اقتراخها يمثل طاقة نور وسط امواج التخلف الدينى العاتيه
المسلحه باموال شريره
تستخدمهم كادوات وعملاء لو طابور خامس لأجهاض اى امل فى النهوض ومواكبة العصر كما فعلت دول كنا افضل منها كثيرا
شيخ الازهر عمل اخيرا حاجة في مواجهة المد الظلامي

http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=228178

شيخ الأزهر يجبر طالبة على خلع «نقابها».. ويعلن عزمه إصدار قرار بمنع دخول «المنتقبات» المعاهد

فوجئ طنطاوى أثناء جولته التفقدية فى معهد فتيات أحمد الليبى بمدينة نصر، أمس الأول، بإحدى الطالبات فى الصف الثانى الإعدادى ترتدى النقاب داخل الفصل، فانفعل بشدة وطالبها بضرورة خلع نقابها قائلاً: «النقاب مجرد عادة لا علاقة له بالدين الإسلامى من قريب أو بعيد، وبعدين إنت قاعدة مع زميلاتك البنات فى الفصل لابسة النقاب ليه؟».

ولم تجد الطالبة أمامها وسيلة أخرى فى مواجهة إصرار شيخ الأزهر على خلع النقاب سوى تنفيذ الأمر بخلعه وكشف وجهها، فرد طنطاوى قائلاً: «لما إنت كده أمال لو كنت جميلة شوية كنت عملتى إيه؟».

وردت إحدى المدرسات بالمعهد قائلة: «إن الطالبة تقوم بخلع نقابها داخل المعهد لأن كل المتواجدات فيه فتيات، ولم تقم بارتدائه إلا حينما وجدت فضيلتك والوفد المرافق تدخلون الفصل».

وطلب شيخ الأزهر من الطالبة عدم ارتداء النقاب مرة أخرى طوال حياتها، فقالت إنها تقوم بارتدائه حتى لا يراها أحد، فرد طنطاوى منفعلاً: «قلت لك إن النقاب لا علاقة له بالإسلام وهو مجرد عادة، وأنا أفهم فى الدين أكتر منك ومن اللى خلفوكى».
برج المراقبه said…
اخيرا تخلصوا من هذا المتجر بالدين المشوه للأسلام
اخيرا طردوا الشيخ سعد الذى اعترض على الأختلاط فى جامعة الملك عبد الله
ومطالبته باخضاع مناهج الجامعه للمشايخ
ورغم محولاته التنصل مما قاله فى موقف جبان زاده احتقارا واثبت كم هم مستعدون هؤلاء المرتزقه ان يفعلواى شىء للحفاظ على مكاسبهم
عقبال ما نخلص من امثاله فى قنوات الفتاوى العجيبه
Anonymous said…
لآ اعرف ماذا يقول هذا المتخلف اذا قدر له ان يرفع عينيه عن الكتب الصفراء ويقرا ان جائزة نوبل للطب تذهب هذا العام لعالمه اميركيه لبخاثها المتطوره عن السرطان وهى اليزابث بلاكبيرن
وهى امراه ولكن بمائه من امثال هذا الفحل
Desert cat said…
برج المراقبة
ماهى موضة زيارة اسرائيل دلوقتى بقت على لسان كل واحد اهبل بيستغل عقول العامة وعدم ثقافتهم لبث سمومه فيها
Desert cat said…
Lucifer
الغريب هتلاقىالاراجوزات بيطبلوا بعض اصل حسان كان بيقولعليه تانى اعلم اهل الارض ازاى م تفهم تقريبا علمه غزير فى رجم القرود
فلما يجى واحد بصمجى يسمع كلام زى ده ن حسان الاراجوز هيقولك كدا واكتركمان معلشى ده ستحق الشفقه لانه لا يعقل
Desert cat said…
Lucifer
وياريتها ما كانت خلفته اصلهطلع يقول على امه اهله
ههههههههههههههههه
Desert cat said…
Anonymous
اعتقد انه مخطط ينفذوه واجندة مسومة لهم بينفذوها حذافيرها اصل السعودية بدات تخطو نحو التقدم
تحياتى
Desert cat said…
karim
ازيك يا كريم
انا مش حاطهم فى دماغى لانهم اقل من انى احطهم فى دماغى يا كريم
لكنى بكشف زيفهم وتخفيهم فى عباية ادين اللى سقطت بهرائتهم وعبطهم الذى لا ينتمى لاى دين

تحياتى
Desert cat said…
Servant of Christ
شكرا على لنك المقال يا عزيزى
وعلى تصحيح الحديث بس انا مش كاتبة حديث فى اتوبيك انا فقط اشرت للحديث

تحياتى
Desert cat said…
Anonymous
ده يستحق يترمى بالجزم مش يتشخر له
Desert cat said…
Migo Mishmish
ههههههههههههههههههه
ولا تعمل اى عتبار ده بنى ادم نكرة وعايش لة على افكار الناس اللى احسن منه
احدفه باللى فى رجلك ولا تدخل الحظيرة بتاعته سيبه يعيش فيا زى القرد
Desert cat said…
برج المراقبة
واهم حاجه اجعل نسائهم غنيمة لنا وعلشان كدا كل جمعه يتردد الدعاء فى المنابر وتلاقى المشجعين قاعدين يقولوا امييييييييين
تحس انهم من الحماس ف صوتهم مستنين نساء الاعداء بفارغ الصبر
Desert cat said…
برج المراقبة
لو رجعنا بالذاكرة قبل هوجة الفضائيات وبرنامج زغلول الفشار الاعجاز العلمى هتلاقى اننا دخلنا عصر الجهل والظلام الدامس بسرعه البرق ازاى بقى وامتا نخرج دى محتاجه وقفة جادة بجد من الحاكم نفسه
Desert cat said…
بابا عصام
هى الآلة الفضاية سبب بلاوى البلد ونضيف لهم بلوة اللى راجع من بلاد الجاز محمل ببعض افكارهم الغبية يطبقها فى مصر فى نفس الوقت اللى هما بدوا يتحرروا فيه من الافكار دى
اشكرك جدا يا بابا على حسن ثنائك

مودتى ومحبتى
Desert cat said…
A.SAMIR
ما غريب الا الشيطان يا دكتور
Desert cat said…
برج المراقبة
امتا بقى الجميع يفوق زيه من الغيبوبة دى
Desert cat said…
برج المراقبة
دلوقتى الناس اتحنى ضهرها من سوء الاحوال الميعيشة وبالرغنم من كدا بيقولوا الحمد لله احنا نرضى بقضا ربنا
اعتقد مثلك تمام هناك مصلحة مشتركة
تحياتى
Desert cat said…
Sahran
ازاى دول بيدافعوا باستماته ن ذلهم وعبوديتهم ويقولوا الله الله كمان يا سيدنا مددددد
Desert cat said…
سهيل ولى الدين علام
والحيوان قاعد يجعر ليؤكد هذه النظرة الحيوانية تعرف لو اللى قال الكلام ده راجل معتدل كان زمانهم الاخوات عاملين مناحة دلوقتى وقاعدين يغنوا اغنيتهم الهابطةاصلنا مضطهدين اصلنا متنيلين اعااااااااااا
Desert cat said…
Hassan El Helali
يا استاذى وسيد جميع العراعير
هؤلاء يطبقونمنطق الفالة هى الحل

شرفتنى جدا
Desert cat said…
Anonymous
ده برنامج فش وصفة طبق اليوم التى تحتوى على سمك لبن تمر هندى وفى الاخر ارمى فى الزبالة
Desert cat said…
Anonymous
طبعاهيكون اللطم والصويت والراخ ولنا فى شهيدة المرجيحة اسوة
Desert cat said…
malika
يا حبيبتى انا فعلا كنت هناك قريب ولما شوفت عشتار داخله علينا زى القمر قولت اكيد ماليكا هتنورنا لكن للاسف مشغولياتك حالت بيننا عموما تتعوض قريب يا جميل وربنا يقويكى على مشاغلك بالنسبة لموضوع موقع مصريين ضد التمييز الدينى فالموضوع مش محتاج راى انا موافقه جدا

محبتى يا جميله
Desert cat said…
Anonymous
تفائلى خر يا نونا
فى ناس كويسة كتير وعقلها نشط ويرفض هذا القبح بدليل وجودك ووجود ماليكا وناس تانية كتير عقلها صاحى
المهم ان كلا تكاتف ونبقى ايد واحدة

تحياتى يا جميله
Desert cat said…
برج المراقبة
انا سعيدة اوى بالعزيزة ماليكا وباقتراحها واتمنا كلنا نساعد بعض لان بجد اتحادنا عليه عامل قوى جدا

تحياتى لحضرتك
Desert cat said…
مواطن مصرى

شيخ الازهر ده راجل سكره
Desert cat said…
برج المرقبة
اجدع ناس يقولوا كلام ويرجعوا فيه وكان الفتاوى لعبة فىايديهم بيشكلوها حسب الغرض الشخصى
عقبال اللى فى مصر ما ينطردوا منها خالص
Desert cat said…
Anonymous
هيقعد يهرى وينكت فى نفسه دى جايزة نوبل يعنى وممكن يريح نفسه بان اسمها اليزابيث وان اللى اعطاها الجايزة مضطهد الاسلام والمسلمين والمراة العربية عموما
كوثرية said…
اختى العزيزة هو كلامه فيه تعصب ولكن الرد يجب ان يكون على مستواك انت الشخصى والثقافىوالاخلاقى بلادلة والبراهين وليست بالقذف والسب من هنا يتضح الفرق فهو عالم له ما له وعليه ما عليه وبالتوفيق دايما فى ردود افضل
كوثرية said…
اختى العزيزة هو كلامه فيه تعصب ولكن الرد يجب ان يكون على مستواك انت الشخصى والثقافىوالاخلاقى بلادلة والبراهين وليست بالقذف والسب من هنا يتضح الفرق فهو عالم له ما له وعليه ما عليه وبالتوفيق دايما فى ردود افضل
Desert cat said…
كوثرية
بالادلة والبراهين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ده فيديو يا استاذة الادلة والبراهين يعنى حتى مش مقال كنا قولنا الصحفى اللى نشر الكلام زور فيه
ممكن تددقى السمع كويس علشان تسمعى الادلة والبراهين بنفسك ولو مش عرفتها فى الحالة دى خلى حد بيسمع كويس يكتب لك محتوى الفيديو

شرفتى
Anonymous said…
انا فقط معترض على الشتيمه
Moataz said…
سؤال......هى الحكومه سايبة الناس دى ليه (ضحكة خبيثه)؟؟؟؟؟
Anonymous said…
Asalamou Alaykoum,

I apologize if my answer is in English; I would like to remind every Muslim if any in this BLOG that the prophet Muhammad PBUH was insulted by worst……it did not hurt him. I encourage you to go back to the Seera of the prophet you might learn something useful that you can use in your daily life, rather than being disgraceful to your own religion. Incidentally, I was told by a Muslim that wine (alcohol) was never said to be forbidden by allah and that it is rather healthy…. Go figure.
I still don’t understand people who speak Arabic in addition to that born not far from the prophet Muhammad (PBUH) Tomb, can say such a thing about their Ulamaa.

Kim from the USA
Kim said…
Asalamou Alaykoum,

I apologize if my answer is in English; I would like to remind every Muslim if any in this BLOG that the prophet Muhammad PBUH was insulted by worst……it did not hurt him. I encourage you to go back to the Seera of the prophet you might learn something useful that you can use in your daily life, rather than being disgraceful to your own religion. Incidentally, I was told by a Muslim that wine (alcohol) was never said to be forbidden by allah and that it is rather healthy…. Go figure.
I still don’t understand people who speak Arabic in addition to that born not far from the prophet Muhammad (PBUH) Tomb, can say such a thing about their Ulamaa.

Kim from USA

Popular posts from this blog

مـصـــــر هـبـــة النيـــل

الدنيا مش بتدى محتاج .. بتدى عايز