جالى عريس من جهة أمنية ..... زغروطة يا حبايب

بجد .... طبعاً بجد .... طبعاً انتوا أخواتى ولازم يا كتاكيت تتعرفوا برضه على العريس إشمعنا أنا يعنى ... ولو أنى انا شخصيا مش أتعرفت ... بصوا أنتوا حتعرفوا من خلال كلامى أنا مش أتعرفت ليه .... طبعاً كلنا سمعنا عن جواز الصالونات ... ( بالراحة بس محدش يزق ) من حوالى 4 ايام كدا اتصلت واحد قريبتنا بمامتى وقالت لها إن فى راجل كدا كوبارة وله هيبه وشنة ورنه وعنده شقه وعربية معدلللللللللله عايز عروسة وانا بصراحة قولت العروسة اللى تستاهله موجودة .... عروسة كومل وزى الفل ..... ماما قالت لها طيب هو مين ؟ منين ؟ ابن مين فى مصر ؟ وكل اللى على لسان الست قريبتنا دى ده راجل قيمة وسيمة ووظيفة ميرى ... ده هيبه ولما يجى حتعرفوا كل حاجه ... ماما .. طب يا ستى نعرف منك علشان لما أكلم ابوها و اخواتها ابقا اقولهم هو مين .... قالت لها قريبتنا .. هو بيشتغل ظابط فى الجيش ... ومش حقدر اقول حاجه تانية غير كدا لما يجى بقا ابقوا اعرفوا منه كل اللى انتوا عايزينه ..... طبعا انا رجعت البيت وماما بلغتنى الخبر ... وان الراجل الهيبة والقيمة والسيمة ده خلاص جاى لنا بعد بكره ... وانا بقا عريسسسسس ومن جهة أمنية وااااااو ولا وباضت لك فى القفص يا نانا وجه اليوم الموعود ... وكان حاضر والدى العزيز واخويا واختى الوحيدة اللى موجودة من الثلاثة الباقيين فى مصر وجوزها .... وانا بقا عمال اتعامل معاهم بمنتهى الاطة .... حناسب الحكومة بقا وانا حبقا مرات الحكومة ... إلى ان جاء العريس ... حاجه طويلللللللللله بطول السنة الكبيسة كدا وأختكوا اصلاً قزعههههههه ..... طبعا نيجى على الرأس ولا شعراية بحمد الله كدا غير داير من الودن للودن لازم اكون امينة فى الوصف يعنى علشان مش اظلمه ... ملامح الوجه ... يختشى كميلة ... برضه علشان مش اظلمه شكله طقم اسنان ومتكسر نصه ..... طبعا كل التفاصيل دى انا جبتها من بصة واحده وهو نازل من العربية اصل انا كنت واقفه ورا الشيش ... اختى جت ايه ده العريس عسسسسسل ...... قولت لها اللى عنده كلمه يلمها ... أول ما ماما دخلت قولت لها بصى انا مش خارجه يعنى مش خارجه ..... قالت لى وانا قولت لك اخرجى .... هو ياخد الواجب بتاعه ويتوكل على الله ..... قال هيبه قال .... والمفاجأة انه بعد ما مشى ... دخل الاستاذ اخويا يقولى ... متجوز مرتين ومطلق وابنه الكبير عندو ثانوية عامة السنة دى .... وانتى الزوجه التالته ... تعرفى يا نانا تنفع قصة فيلم ... قولت وماله برضه شوفلى حد يكتشفنى وانا حطق من الغيظ ...... وطار العريس وااااااا عريستااااااااااااه

Comments

elbostagy2 said…
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أختي العزيزة
رزقك الله زوجا صالحا وولدا مطيعا نافعا

كلمة كده على جنب
خليكي متفائلة يا أخت نانا
بصي للمميزات
ده راجل كباره برضه



طيب بس ما تزقيش
" إيموشن بيطلع لسانه"


دمتي بكل ود
أسألكم الدعاء .. البوسطجي 2
http://elbostagy2.blogspot.com/
tamer said…
اختنا الكريمة :

رفضتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟
المثل بيقولك ان فاتك الميرى اتمرمغ بترابه.
وانتى جالك الميرى كله ؟؟؟؟
لا لازم تراجعى نفسك وتلحقى العريس ..


اى بنت كده بيتقدملها الكويس والوحش المهم تحسنى الاختيار ومتتسرعيش وتجددى نيتك وتطلبى من الله ان يرزقك الزوج الصالح والاسرة المسلمة .

الزواج فى حد ذاته ليس غاية وانما الغاية هى البيت المسلم .
صحيح فى القرن ال 21 محدش فكر يجيبلكم صورته مش هقول شريط فيديو للعريس ؟؟؟؟
تحياتى

tamer
catofdeasrt said…
اخويا الغالى البوسطجى
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ربنا يتقبل دعائك ياباشا
ومعلشى بقا انا اصلا لما بصيت من ورا الشيشي شوفت كل المميزات بصراحة قولت لالالالالا ما اخدوش يابابا ما اخدوش يابابا
بجد وجودك بيسعدنى جدا
ربنا يكرمك يارافع معنوياتى
catofdeasrt said…
تااااااااااااامر
حاسة انك تيمور ياباشا
ايه ده هو اان باتغابى ليه
ما هو تيمور يعنى تامر
وربنا يسامحنى لو كنت حد تانى بس معقول المدونة بقت مشهورة
لولولولولولىىىىىىى
الف مبروك على المدونة ياباشا
وانا اصلا فقرية
سبت الميرى والتراب وكل حاجه
ادينى قاعد باقىل اسبوع اهوه ولا عريس يا خويا عبرنى
ولا حتى حد قالى انتى عامله ايه
ما هو البطر وحش برضه
كان ماله الراجل الهيبه ده
بجد المدونة زادت شرف بحضورك
هههههههههههههههههه
ضحكتيني
يله
عريس يفوت ولا حد يموت
Desert cat said…
اميرة البلطجية عندنا
يا مرحبا يا مرحبا
والله سعيدة جدا بتشريفك
احتراماتى يا جميل
3abdo me7tas said…
بجد انتى مشكلة
خير يا بنتى خير
كل شئ قسمة ونصيب
بس مع عريسك ده قسمة والشبراويشى
شيرين said…
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والله ربنا انقذك وربنا يرزقك ويرزق كل البنات بالشباب الصالح اللى يحافظ علينا ويكون ربنا راضى عنهم
هى عموما حاجة تخوف اصلا بس كويس انكوا عرفته على حقيقته

Popular posts from this blog

قميص دهشور

كل تحرش وانتوا طيبين