Desert Cat Search
قطه الصحراء: قناة السويس فى مزاد علنى واللى ما يشترى يتفرج

Wednesday, April 10, 2013

قناة السويس فى مزاد علنى واللى ما يشترى يتفرج

رئيس وزراء قطر يعترف بتأجير قناة السويس بالمزاد العلنى ... وجايبنها على القناة الاولى المصرية يعنى بقت رسمى

19 comments:

اسماعيل said...



قطر تنفذ اوامر امريكا فى المنطقة والاخوان يعلمون ذلك ومع هذا يتحلفون معها من اجل الكرسي ورضا امريكا والاخوان على استعدد للتحالف مع الشيطن من اجل يحكمو مصر للاسف شيئ مخزي من جماعة تسمي نفسها اسلامية

هشام احمد said...



الزيارة هي لاستكمال مشروع بيع قناة السويس لدويلة قطر التي وعد خيرت الشاطر امير قطر بأن يكون اتمام الصفقة بعد الموافقة على الدستور حتى يكون الامر قانوني وشرعي . (لك الله يامصر يتم بيعك للاغراب من المتاجرين بالدين والذين يدعون حرصهم على مصر ولن ننسى مرشد الاخوان السابق الذي قال"طز في مصر")

محمد ميدان said...



السيد المحترم رئيس وزراء دويله قطر اشكرك كثيرا على المعلومه الكبيره ان قناه السويس جزء لا يتجزاء من مصر .... هذه معلومه جميله ... واعرف انت ايضا ان الدوحه جزء لا يتجزء من دويله قطر ... شكرا جزيلا

على said...



اللى يفرط فى أرضة هايفرط فى عرضة

عثمان said...

مش هانبيع مصر مش هانفرط فى أرض مصر مش هانسيب مصر للاخوان

سعيد أمين said...

من قال ان مصر لاتملك اسلحه فتاكه فقد طلم مصر والمصريين ......نحن لدينا قنابل الروتين الادارى التى تستطيع ان تدمر اى اقتصاد عالمى وتحول اغنى دوله فى العالم الى دوله تنتمى لمجموعه لله يامحسنين !!!
لدينا اعظم علماء فى علم الروتين الادارى جاهزون لغزو العالم لو فقط قلنا لهم بسك عليهم !!!

سوسو said...

فوقوا بقى لانك بتحلموا ان مصر هتتباع او تتقسم دى اسمها مصر المحروسه وقادر ربنا يحرسها من ايدى الاعداء وتجار الدين

مصرى said...



اكيد لازم تدعمكم قطر وتقف بجواركم ومش بس مصر لكن هيه بتدعم ايضا اخوان سوريا للأنقلاب على الشرعيه وكذلك ليبيا وتونس يعنى مصلحتهم ان الاخوان يستمروا ولو هتنفق اخر مليم دول مش عاوزين غير شرائك يامصر ويتحدث نفر ويقول أهلا وسهلا للأمراء واخر يعلق ويقول دولة قطر الشقيقه شيئ مضحك طيب الدول نظيفة المعدن ليه مش بتدعم مصر مثلا مثل الكويت السعوديه الامارات البحريين اقصد النظيفه فى حكمها والله عمركم ماهتفهموا شيئ هتفضلوا كده

السويسى said...

مجرد سؤال :

مقابل ماذا كل تلك المليارات من الدولارات وكلنا نعلم أن قطر من أكبر حلفاء أمريكا وإسرائيل فى المنطقة ويوجد بها أكبر قواعد أمريكية .

وعلى رأى المثل

من مد يدة كسرت عيناة

فرعون said...

الي الجيش المصري

اقبضو عليه حتي تدفع قطر ثمن الخراب اللي هنا سببه 50 مليار علي اقل تقدير

حاتم said...



هو احنا هنقضيها "شحاتة" من اليى يسوى ومن اليى ميسواش لغاية امتى يا اخوان ؟؟

aya said...

ياريت ياخد مرسى " رهن " وهو راجع قطر

m.m said...



-نظام الفساد والنهب .. ثورة تقليد ( 25 يناير ) .. حصار الاصدقاء والاعداء .... لك الله يامصر

محمود said...

اصبحنا دولة تعيش على المعونات والمنح والشحاتة
ربنا ينتقم من تجار الدين

الطلخاوى said...


ابو مسيلمه الكذاب.........
والمليارات السابقه هل وفى بها ام لا ....المصريين لم يعد ياخذوا بهذه التصريحات الاعلاميه...واسالوا القرضاوى عن العشرين مليار اذا وافق الشعب على الدستور التى سوف تاتى من قطرائيل....... ومنع تصدير الغاز لمصر وقت الازمه... واستوردناه من الجزائر الشقيقه... و..............و.......و...............و.......................................و.............................و...........

مصري وللاسف لا أفتخر said...



وبدأنا الشحاته من طوب الارض , حسنه قليله تمنع بلاوي كتيرا , عاش الرئيس مرسي رمز العزه والكبرياء

مواطن said...



لن يظل الاقتصاد المرى يصمد بمسكانت فالميار دولار لايكفى مطالب عملات لمدة اسبوع فى مصر والمشكلة تظل فى نظام الحكم الذى لايعلم ان المطلوب تنمية وليس تسول وقروض وسحاته فلن تقوم قطر باقراض مصر للابد

بدر الدين said...

ربنا يكرمك يا سعادة البيه الامير و يخليك للغلابة

( تبلغ مساحة قطر 11000 كم مربع ) مصر ادها 100 مرة

مهندس/ يحى said...



اتضح انهم يعملون وفق مبدأ (الشحات ليه نص الدنيا) .. الأخوان الكدابين أضافوا لعارهم ومخازيهم عار جديد وهو الشحاته فأصبحوا الأخوان الشحاتين !!!