Posts

Showing posts from October, 2012

ساندى ابهرت العالم

Image
لكل شخص فاكر انه انسان شمتان و مش فاهم ان العالم أنبهر بأمريكا أكتر و اثبتت قوتها على تحدى الطبيعه :
--------------------------
1- تمكن خبراء الأرصاد بأمريكا من تحديد اليوم والساعة والمكان إللي هيجي منه الإعصار .

2- تمكن قوات الدفاع المدني من تأمين الثلاثة ولايات المعرضة للإعصار .


3- توفير الدولة أماكن سكنية لكل من أخلي منزلة قبل الإعصار .

4- وزارة الكهرباء فصلت التيار الكهربي عن ولايات بأكملها

مشتبه أن يؤثر الإعصار عليها ، حماية للأرواح .

5- عدد القتلى حتى الان نتيجه اقوى اعصار فى تاريخ امريكا لا يتعدى ال 17 اى اقل من عدد شهداء حوادث الطرق فى مصر فى خلال يوم واحد

6- فى وسط الاعصار والكارثه .. امريكا حددت رقم ساخن لمعالجه الاثار النفسيه عن الاعصار !!!
..................
و انتو عايشيين هنا وسط طفح المجارى و مقالب النهضه و عمالين تشمتوا في خلق الله

تامين موكب المورصى دائما لا يخلو من الدم

Image
حد يقول للمورصى يصلى فى القصر الجمهورى مش لازم كل لما ينزل من بيته يقتل حد فى طريقة الاول طفل كفر صقر وفى صلاة العيد اللواء اسامة عطوة ولا انتوا مش تعرفوا غير لغة الدم ... المورصى عرف ان الراجل اللى واقف يامن موكبة مات تحت عربية وكانه سمع خبر خروف تم التضحية بيه فى يوم العيد ... لزومه ايه كل قوات الامن وعربيات الامن المركزى اللى بتقف بيها الشوارع امال فين فتحة الصدر اللى كانت فى التحرير ولا اهلك وعشيرتك ناويين يغدروا بيك ؟! اتقى الله يا مورصى وسيب مصر فى حالها  الراجل اتقتل وهو بيامنه وبدل ما يحضر جنازته راح يحضر الغدا مع اهله وعشيرته فعلا اللى عنده دم احسن من اللى عنده مال 

عيد بلا تحرش .. لا يصح

Image
طبعا العادى وكالعادة مينفش العيد يمر من غير تحرش .. يوم الوقفة الناس صايمة والتقوى والورع مالى الشوارع وبعد المغرب كل شيئ راح وانقضى اللى راح يشرب حشيش واللى بيدور على مزة  واول ما يطلع نهار جديد ساحات الصلاة مليانة بالبشر وبعد الصلاة يبتدى الفرج يا للهول نساء كثيرات وعلى كل شكل ولون يلا يا شباب يا متحرشين هجووووووو م ورغم تكرر الظاهره وتفاقمها لكن  لاحياة لمن تنادى ... طبعا الظاهره الوسخة دى موجودة طول السنة وعرض مستمر لكن  برضه مش ننسى العيد فرحة وكل واحد نازل من بيته ومبيت النية واللى بيستعد من قبل العيد باسبوع وبيظبط لنفسه موقع استراتيجى بيمشى منه اكبر عدد من البنات والستات ومش مهم بقى محجبة ولا منقبة ولا حتى ماشية جوة صندوق المهم انها تاء تأنيث ... هو ده الدين يا مؤمنين ياللى بتصوموا وبتملوا المساجد .. هى دى الشهامة والرجولة ياللى بتقولوا المصريين مفيش منهم والستات بره بيتهبلوا عليهم رغم انه بيروح بره بيمشى جنب الحيط زى الكلب الجربان وان فكر مجرد التفكير انه يبص لاى واحدة بيترمى فى السجن ... فين الرئيس الاخوانى من مشكلة التحرش .. فين القضاء من تفعيل  قانون التحرش ... ولا ده عيد و…

يخربيت الحرمان أجدع

وصدق المثل اللى قال كانوا فى جره وطلعوا لبره 
هما الجماعة المحظورة لما كانوا فى الجحور كانوا بيقضوها ازاى ؟ اذا كانت فضايحهم من 100 يوم بس غطت على كل الاخبار ولا يكونشى هو ده مشروع النهضة اللى قالوا للشعب المصرى عليه ؟! 
واحد فى الزراعى والتانى فى الدائرى والتالت فى النادشى


ضبط شاب بشبكة دعارة بالهرم يدعى أنه نجل قيادي إخواني

اسقطت الإدارة العامة  للآداب بالجيزة نادي صحي بمنطقة فيصل يديره صاحبة للأعمال المنافية للآداب وكانت المفاجأة أن أحد المتهمين المضبوطين أدعى بأنه نجل عضوًا بارزًا بالإخوان المسلمين وأخرج صورة تجمع والده بالرئيس مرسي. كما القى القبض على 4 آخرين بينهم فتاتين متلبسين حرر محضرا  رقم 28362 لسنة 2012 الهرم بالواقعة واحيل الى المستشار وائل خشبة رئيس نيابة الهرم وباشر التحقيق مصطفى عبد اللطيف مدير النيابة وأمرت النيابة بإخلاء سبيل نجل عضو جماعة الإخوان بعد اعتباره شاهدًا في القضية كما أمرت بحبس المتهمين الأربعة الآخرين بتهمة ممارسة الدعارة وإدارة نادي صحي لممارسة الأعمال المنافية للآداب. وآثار القبض على نجل عضو الجماعة بلبلة حيث تردد انه نجل حسن مالك القيادي بال…

عيد اضحى سعيد

Image
مش عارفة ازاى عيد وازاى سعيد فى وسط كم البلاوى والكوارث اللى مصر عايشة فيها دى عموما مش هنقل لكو احباطى وفى كل الاحوال كل سنة وانتم طيبين وفى احسن واسعد حال 
ويارب السنة الجاية نكون خلصنا من الكابوس الاخوانى ونعيش بجد فرحة العيد 

حوش عننا اهلك وعشيرتك يا مرسى

Image
مش كفاية الارهاب اللى انتشر فى سينا كمان وصولا لنا لحد بيوتنا  مش معقول دى البلد اللى تعب فيها الرئيس مبارك والعادلى للقضاء على الارهاب والارهابيين ... مرسى اللى كان مسجون بتهمة التجسس وهرب من السجن فى احداث جمعة الغضب مش هاين عليه يسيب البلد من غير ما يدمرها ويرجع بؤر الارهاب واضح ان جاى ينتقم من مصر والمصريين اهله وعشيرته متقسمين ناس بتظبط على الزراعى والدائرى وناس بتصنع قنابل وتضيع البلد 
شهدت منطقة مدينة نصر بالقاهرة انفجار عبوة ناسفة، خلال مداهمة الشرطة لإحدى الشقق السكنية، أثناء بحثها عن مطلوبين، طبقا لمصدر مسئول بجهاز الشرطة.

وقالت مصدر أمنية: "إن الانفجار حدث أثناء مداهمة الشرطة منزل مشتبه به بالحي العاشر في مدينة نصر، موضحًا أن: "المنزل كانت بداخله كميات كبيرة من مادة «تي إن تي» شديدة الانفجار".

-------------------
الظريف فى الموضوع بقى ان الارهابيين اللى ماتوا فى الانفجار ده الاخوانجية بيقولوا عليهم شهداء ... زغرطى يا انشراح------------------
مطلوب للعدالة فورا 



هارب من سجن وادي النطرون بتاريخ 29يناير2011 بواسطة عناصر من حماس والمخابرات القطرية !!!

تم أيد…

خلصنا على المصريين ازدراء نشوف الدول التانية

Image
النائب العام يحيل بلاغًا يتهم فرانسوا أولاند رئيس فرنسا ووزير خارجيته بازدراء الأديان إلي نيابة أمن الدولة‏
قرر النائب العام المستشار عبدالمجيد محمود، فتح التحقيق في البلاغ رقم 3530 لسنة 2012، والمقدم من فتحى جاد الرب المحامى، الذي يتهم فيه فرانسوا أولاند، رئيس دولة فرنسا، ولوران فابيوس وزير خارجية فرنسا، بازدراء الإسلام من خلال السماح بنشر رسوم مسيئة للنبي محمد صلى الله عليه وسلم، على مجلة فرنسية تتداول في الأسواق، وأحال البلاغ إلى المحامي العام الأول لنيابة أمن الدولة.

وأشار البيان إلى أن ما تم نشره من رسوم مسيئة للرسول، يشكل جريمة منصوص عليها فى قانون العقوبات المصرى، مطالباً النائب العام بمحاكمة المتهمين فى نشر الرسوم جنائيا ومدنيا لارتكابهم جريمة تعاقب عليها جميع الأديان السماوية.

القصة الكاملة لتغيير نتيجة الانتخابات الرئاسية.. لإنجاح مرسي.. وإسقاط شفيق

Image
القصة الكاملة لتغيير نتيجة الانتخابات الرئاسية.. لإنجاح مرسي.. وإسقاط شفيق شفيق كان يتهيئ لخطاب النصر.. وفوجئ بإعلان فوز مرسي! اجتماع مغلق بين العسكرى والشاطر والكتاتنى للاتفاق على تفاصيل الصفقة طنطاوى يكره شفيق وسليمان.. منع اللواء من الترشيح.. ولم يكن يتخيل وصول الفريق لمرحلة الإعادة المجلس العسكرى دعم عمرو موسى فى الجولة الأولى.. وفشل فى التوصل لاتفاق مع صباحى ليصبح نائبا له طنطاوى قال لمساعديه: شفيق عارف كل حاجة.. لكن مرسى ممكن التعامل معه فى الثالثة والنصف من بعد ظهر يوم إعلان نتيجة انتخابات إعادة رئاسة الجمهورية، كان الفريق أحمد شفيق يجلس فى منزله ومعه بناته الثلاث، ولواء طيار صديق مقرب منه، ينتظر إعلان فوزه برئاسة الجمهورية، لكنه فوجئ بالمستشار فاروق سلطان رئيس المحكمة الدستورية العليا فاروق سلطان يعلن فوز مرشح الإخوان الدكتور محمد مرسي.. ومع أن خبرا مثل هذا نزل كالصاعقة على شفيق ومن معه، لكن المرشح الذى خسر للتو منصبه، ضرب كفا بكف.. وكان هذا هو مشهد الختام لأكثر أسبوع عصيب لم تعشه حملتا شفيق ومرسي فقط، وإنما كل الشعب المصري، الذى لم يكن يعلم ما يدور فى الخفاء، وكيف ت…

هو المورصى مش عارف يشوف للسكرتير بتاعه موكنة بدل ما يتقفش على الدائرى ؟!

Image
احنا مش هنخلص من هيجان الاخوانجية ده ؟ وبعدين فى الفضايح وقلة القيمة دى ؟! يعنى الاول البلكيمى وسما المصرى وونيس والبت نسرين ودلوقتى السوكرتير وواحدة مسجلة اداب ... يعنى الستات المصريين يمشوا فى الشوارع ازاى وانتوا محتلينها وعاملينها غرف نوم ناس فى الزراعى وناس فى الدائرى والله اعلم بالصحراوى تلاقى الحجز فيه بالساعه .. امال لما كنتوا محبوسين فى الجحور بتاعتكو كل المدة اللى فاتت كنتوا بتعملوا ايه ؟ ولا كنت بتاخدوا النسوان الجحور طالعين هايجين على روحكوا ليه ؟؟ مرض ده يا مورصى ؟! ما هو اذا كان رب البيت متحرش فشيمة اهل البيت ممارسة الفحشاء فى الشوارع 

واليكم نص الخبر يا حضرات

نيابة قليوب تحبس سكرتير رئاسة الجمهورية وعشيقته 4 أيام على ذمة التحقيقات لاتهامهما بممارسة فعل فاضح18-10-2012 - 1:22 PM
أمرت نيابة قليوب بحبس سكرتير برئاسة الجمهورية وربة منزل 4 أيام على ذمة التحقيق لضبطهما بإرتكاب فعل فاضح فى الطريق العام داخل سيارة ملاكى أعلى الطريق الدائرى أمام نزلة ميت نما ، بعد أن وجهت لهما تهمة الفعل الفاضح فى الطريق العام، وطلبت تحريات المباحث حول الواقعة.
كانت أجهزة الأمن القت القبض علي السك…

صديقى العزيز .. صديقكم الوفى

Image
امل فين خيبر خيبر يا يهود جيش محمد سوف يعود
وفين مظاهرات طرد السفير الاسرائيلى و فين كل الدوشة اللى كنتوا قارفينا بيها عن اسرائيل والصهاينة اليهود .. فين حق اخواتكو فى غزة  ودم اطفالها اللى كل يوم يسيل على ايد اليهود ؟! ده مبارك العميل الخاين اللى باع ارضنا وبحرنا وجونا وغازنا وكهربتنا وميتنا وكل الكلام اللى كنتوا بتقولوه عليه ده عمره ما بعت جواب وقال صديقى العزيز وصديقك الوفى يا وولف  





وإليكم نص الخطاب

بسم الله الرحمن الرحيم
محمد مرسي رئيس الجمهورية
صاحب الفخامة السيد شيمون بيريز رئيس دولة إسرائيل
عزيزي وصديقي العظيم..

لما لي من شديد الرغبة في أن أطور علاقات المحبة التي تربط لحسن الحظ بلدينا، قد اخترت السيد السفير عاطف محمد سالم سيد الأهل، ليكون سفيرا فوق العادة، ومفوضا من قبلي لدي فخامتكم، وإن ما خبرته من إخلاصه وهمته، وما رأيته من مقدرته في المناصب العليا التي تقلدها، مما يجعل لي وطيد الرجاء في أن يكون النجاح نصيبه في تأدية المهمة التي عهدت إليه فيها.

ولاعتمادي على غيرته، وعلى ما سيبذل من صادق الجهد، ليكون أهل لعطف فخامتكم وحسن تقديرها، أرجو من فخامتكم أن تتفضلوا فتحوطوه بتأيي…

مدرسة دى ولا حلاق ؟!

Image
.

أحال وكيل الوزراة المدرسة للتحقيق، بعد أن تقدم والد التلميذتين بشكوى إلي وكيل وزارة التربية والتعليم ومثلها إلى النيابة ضد المُدرسة.


وتعود تفاصيل الواقعة، إلى الأربعاء الماضي، عندما ذهبت التلميذتان، علا منصور قاسم، ومنى بربش الراوي طالبتان بالصف السادس الابتدائي، إلى المُدرسة بدون غطاء للرأس، وبمجرد دخول المٌدرسة إيمان (.أ.ك) لإلقاء درس مادة العلوم بالحصة الخامسة، تبين لها عدم التزام الطالبتين بتعليماتها بارتداء الحجاب، فأخرجت مقصا كان بحوزتها وقامت بقص شعرهما عقابا لهما على عدم ارتداء الحجاب، وكانت قد أصدرت تعليمات إلى جميع الطالبات بارتداء الحجاب وإلا سيكون العقاب قص الشعر.

مين اللى قالك يا حلوة ان شغلتك هى  حلاقة الشعر ؟! لو شغلك كمدرسة ومربية اجيال مش عاجبك  البنك الاهلى ممكن يمولك مشروع صالون حلاقة محترم تحلقى فيه للحمير اللى يشبهوكى ... مين اللى قالك انك ظل الله على الارض وتحاسبى الناس بمزاجك ؟! مين اللى قالك ان اللى بتعمليه ده من الاسلام فى حاجه ؟! مين اللى فهمك ان ارهاب الاطفال وقص شعرهم تطبيق للفروض ؟!  والله وماليكى عليا يمين انا لو ولية امر واحدة منهم لكنت اروح اقل…

النفاق وصل حتى لكرة القدم ؟!

Image
فى تصريح غريب من نوعه  يدل على النفاق والانحطاط الاعلامى احتفل ياسر ايوب بعيد ميلاد حسن البنا مؤسس ج الجماعة المحظورة ووصل النفاق ذروته بان قال ياسر ان 
أنه يجب الأحتفال بمؤسس جماعة الإخوان المسلمين الامام حسن البنا وذلك بسبب ميلاده يوم 14 اكتوبر عام 1906, مشيراً إلى انه يحتفل بالمواطن المصرى الذى له تأثير كبير فى الحياة السياسية.
وأكد ياسر أيوب إلى ان الامام حسن البنا كان له دور كبير فى المجال السياسي والديني والكروى, موضحاً ان البنا ادرك قيمة كرة القدم فكان من اوائل من اهتم بالرياضة فى  اطار محاولته زيادة الدعوة. وأشار أيوب إلى ان حسن البنا قام بإنشاء 99 فريق كروى فى مختلف المحافظات والمدن يحملون اسم جماعة الإخوان المسلمين, وقام باطلاق دورى بينهما من اجل المنافسة الشريفة والمتعة, مضيفاً "وحرص الامام على ان يُقدم الجوائز للفريق الفائز بنفسه". لو قعدت تهز فى ديلك العمر كله لمرسى يا ياسر مش هيديلك اى منصب احترم نفسك وسنك يا راجل عيب عليك  يخربيت النفاق اللى هيودى البلد فى داهيه  ده انت كان ناقص تقول ان البنا نبى مرسل يمكن المورصى يحن عليك باى شغله ... بس الظريف حتى وانت…

ونعم واكرم باحترام المعارضة

Image
اعلن الشباب انهم نازلين يوم 12 اكتوبر لمحاسبة المورصى عن الـ 100 يوم اللى قال انه فى خلال 100 يوم هيخلى مصر باريس التانية قوم ايه راح اقال النائب العام علشان يعنى كدا الناس هتتبسط وتنسى قبل العيال ما تنزل بيوم واحد راح برضه نزلوا قوم ايه المليشيات الاخوانجية نزلت لهم وبقى الدم سايح فى ميدان التحريض .. لسه فى حد معترض على ان الهوجة اللى حصلت فى 25 يناير دى كانت اخوانية؟ لسه فى حد معترض على ان الطرف الثالث هما الاخوانجية ؟! لسه فى حد معترض على ان مرسى سرق الكرسى بالبلطجة وقلة الادب والتهديد بحرق مصر ؟! لسه فى حد بيقول عليه رئيس منتخب ؟! 
الغريب والمدهش ان بعد ضرب الثوار وقتل واحد فى محمد محمود وفقع عيون وضرب الخرطوش طلعت القيادات الاخوانجية تقول اللى فى الميدان دول مش الاخوان .. راح الشباب الطاهر مولع فى اتوبيسات الاخوان اللى فى طلعت حرب سبحان الله الاخوان مش فى الميدان لكن اتوبيساتهم هناك .. طبعا موقعة الجمل اللى ملفاتها كلها عند النائب العام وتدين الاخوان لازم تتحرق ويتولع فيها طالما قولنا لعبدالمجيد محمود امشى قالهم مش ماشى راح الكابتن العريان واخدالعيال وطالعين على دار القضاء وربنا ي…

اخر خدمة الاخوان ... الفاتيكان

Image
وهكذا ومثلما راينا ونرى كل يوم من الحركام الكت مش بس النص كوم من الاخوان تمت اقالة عبدالمجيد محمود النائب العام من منصبه وتعيينه سفيراً للفاتيكان .... طبعا كان فى حشد من الاخوان ضد الاخوان لمظاهرة بكره فى التحرير علشان البراءة الجماعية لمتهمى موقعة الجمل اللى هما فى الاساس مش متهمين ... وطبعا كان فى حساب وعقاب على الـ 100 اللى فاتوا من غير اى تقدم بل كل اللى بيحصل تأخر ورا تأخر يتبعه تأخر .. وبما اننا شعب عملى جدا اوى خالص ومش بينسى اى حاجه وفى الشدة شديد وفى القوة قوى فالمظاهرات انقلبت لافراح وحفلات وليالى ملاح مش بقول شعب هااايل بقى بالذمة حد يلاقى شعب زى ده ومش يستموت علشان يحكمه ؟!!!! طبعا عبدالمجيد محمود انا مش زعلانة عليه خالص اه والنعمة لانه  ياما قدم ناس محترمة للمحاكمة بناء على رغبة الاخوان وياما حول بلاغات كيدية ومعروف انها كيدية للمحاكمة حتى اسالوه عن البلاغات التافهه اللى بيقدمها عصام سلطان ضد الفريق شفيق لحد دلوقتى .. ده ناقص  عصام سلطان يعمل بلاغ فى احمد شفيق يقول عليه بيطلع له فى المنام ... بس فى نفس الوقت فى رسالة برضه قوية من اقالة عبمجيد محمود بصرف النظر عن اخوانة ال…

موقعة الجمل ... برااااااااااءة

Image
ده الطبيعى أن جميع المتهمين فى موقعة الجمل براااءة لأن معروف مين اللى مقدم البلاغات الكيدية ومين اللى يهمه صرف الانظار عنه لأن هو القاتل الحقيقى .. هو الرئيس مبارك كان محتاج يبعت جمال وخيول لميدان التحريض اذا كان 90 % من اللى كانوا موجودين فى الميدان بعد الخطاب الثانى لمبارك قالوا خلاص احنا نرجع بيوتنا وندى الراجل فرصه 4 شهور وبعدها تتسلم البلد فى أمان .. لكن امان ايه اللى انت جاى تقول عليه انت لازم تمشى دلوقتى علشان مش تتفتح الدفاتر السودة ويطلع الغسيل الوسخ .. اتحضرت موقعه الجمل اللى مش مات فيها ولا بنى آدم .. الناس اللى بتعيط وتقول شهداء موقعة الجمل يجيبوا اسم واحد بس مات تحت جمل ولا تحت حصان .. حالات القتل يا حضرات حصلت بالليل بايد القناصة اللى الاخوان عارفينهم حتى أسألوهم 
وكالعادة يقولوا الكلمة ويرجعوا فيها فى اليوم عشر مرات البلتاجى من يومين قالك خلاص مفيش تانى مظاهرات ولا ميدان تحرير مصر دولة مؤسسات .. وسبحانه يغير ولا يتغير  امبارح قالك الغزية لازم تنزل  ... ياترى التهريج وقلة الادب والإنحطاط ده هتفضل مصر عايشة فيه لحد امتا من امتا فى دولة محترمة بتعترض على حكم قضاء .. هو مش ا…

ابو اسلام ده ولا ابو جهل ؟!

Image
طبعاً كلنا عارفين الشيخ ابو اسلام بطل تمزيق الانجيل امام السفارة الامريكية  وحلف مليون يمين انه المرة الجاية هيعمل عليه بيبى فى ميدان التحريض 
كلنا  عارفين ابو اسلام البطل الهمام اللى طرد زوجة ابنه فى الشارع ومعاها طفلها من غير سكن ونفقة وبعد كدا جرجرها فى اقسام البوليس  وفى النهاية خطف منها الولد 3 شهور وكان طالق عليها كلابه فى كل مكان تروحه او تشتغل فيه علشان تنطرد منه 
النهاردة فى واقعة تانية وغير غريبة ولا جديدة على ابو اسلام اعتدى على صحفيين من البديل ضرب سارة رمضان وحسن البنا وزمايلهم وشد من على راس سارة الحجاب وجاب مجموعة مصورين بيشتغلوا عنده فى قناة الأمة وقالهم صوروا العيال دى وقولوا عليهم بلطجية وبعد كدا طلب لهم الشرطة 
يعنى ضربنى وبكى وسبقنى واشتكى
هو مش الشيخ ده المفروض انه عارف كلام ربنا وحافظة عن ظهر قلب ؟!
هو احنا لما يتقال علينا دولة راعية للارهاب يبقى كدا فى حد غلطان فى حاجه ؟! 
طيب هو حد يقدر يعترض على اللى بيحصل فى مصر ده مش عصرتوا على نفسكوا لمونة وقولتوا هنجيب اللى نقدر نحاسبه ؟! 
طيب اتفضلوا حسابوا اللى بيقتلوا فى ولادكو ليل ونهار 
واتفضلوا حاسبوا اللى بيتجاروا…

اه يا بلد ارخص حاجه فيكى دم اللى بيحميكى

Image
يوم ٥ أغسطس ٢٠١٢ قُتل ١٦ جندياً مصريا بنيران الغدر و إلى الأن بعد أكثر من شهرين لم يخرج علينا أحد ممن يحكمون البلاد ليقل لنا من هم المتهمين فى هذا الحادث البشع رغما عن مرور أكثر من شهرين ،،، لماذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملحوظة : من المهاجمين من هو مصاب فى الحادث فلم يقتلوا كلهم فهناك واحد يدعى عبد الله محمود .. و يقال أنه ممن أفرج عنهم مرسى العياط فى الدفعة الأولى و رقمه ١١١ من المُفرج عنهم و التى أفرج فيها عن ستمائة محكوم عليه غالبيتهم متهمون بحيازة و إحراز أسلحة نارية بعد الثورة بشمال سيناء !!!!!
النهاردة وعلى غيار الريق اتقتل من ولادنا 21 واصيب 40 الاعلام المصرى اللى عنده اصرار قوى انه يثبت للعالم كله انه اعلام غير محترم بيقول حادث سير .. وهل فى حادث سير ينتج عنه كل هؤلاء الضحايا والجرحى .. مكسوفين تقولوا ان ولادنا اتقتلوا على ايد الارهابيين اللى افرج عنهم مرسى يوم 6 اكتوبر ؟! كان لازم القناة العاشرة الاسرائيلية تفضحكو وتكدبكو وتقول الحقيقة ان قبل انقلاب السيارة كان فى انفجارات وضرب نار ؟! هل هى صدفة مرسى يفرج عن الارهابيين فى اغسطس فيقتل 16 ضابط ومجند ويفرج عن مجموعة اخرى من الارهابيين فى اكتو…

اه يا بلد ارخص حاجه فيكى دم اللى بيحميكى

Image
يوم ٥ أغسطس ٢٠١٢ قُتل ١٦ جندياً مصريا بنيران الغدر و إلى الأن بعد أكثر من شهرين لم يخرج علينا أحد ممن يحكمون البلاد ليقل لنا من هم المتهمين فى هذا الحادث البشع رغما عن مرور أكثر من شهرين ،،، لماذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملحوظة : من المهاجمين من هو مصاب فى الحادث فلم يقتلوا كلهم فهناك واحد يدعى عبد الله محمود .. و يقال أنه ممن أفرج عنهم مرسى العياط فى الدفعة الأولى و رقمه ١١١ من المُفرج عنهم و التى أفرج فيها عن ستمائة محكوم عليه غالبيتهم متهمون بحيازة و إحراز أسلحة نارية بعد الثورة بشمال سيناء !!!!!
النهاردة وعلى غيار الريق اتقتل من ولادنا 21 واصيب 36 الاعلام المصرى اللى عنده اصرار قوى انه يثبت للعالم كله انه اعلام غير محترم بيقول حادث سير .. وهل فى حادث سير ينتج عنه كل هؤلاء الضحايا والجرحى .. مكسوفين تقولوا ان ولادنا اتقتلوا على ايد الارهابيين اللى افرج عنهم مرسى يوم 6 اكتوبر ؟! كان لازم القناة العاشرة الاسرائيلية تفضحكو وتكدبكو وتقول الحقيقة ان قبل انقلاب السيارة كان فى انفجارات وضرب نار ؟! هل هى صدفة مرسى يفرج عن الارهابيين فى اغسطس فيقتل 16 ضابط ومجند ويفرج عن مجموعة اخرى من الارهابيين فى اكتو…

اه يا بلد ارخص حاجه فيكى دم اللى بيحميكى

Image
يوم ٥ أغسطس ٢٠١٢ قُتل ١٦ جندياً مصريا بنيران الغدر و إلى الأن بعد أكثر من شهرين لم يخرج علينا أحد ممن يحكمون البلاد ليقل لنا من هم المتهمين فى هذا الحادث البشع رغما عن مرور أكثر من شهرين ،،، لماذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملحوظة : من المهاجمين من هو مصاب فى الحادث فلم يقتلوا كلهم فهناك واحد يدعى عبد الله محمود .. و يقال أنه ممن أفرج عنهم مرسى العياط فى الدفعة الأولى و رقمه ١١١ من المُفرج عنهم و التى أفرج فيها عن ستمائة محكوم عليه غالبيتهم متهمون بحيازة و إحراز أسلحة نارية بعد الثورة بشمال سيناء !!!!!
النهاردة وعلى غيار الريق اتقتل من ولادنا 21 واصيب 36 الاعلام المصرى اللى عنده اصرار قوى انه يثبت للعالم كله انه اعلام غير محترم بيقول حادث سير .. وهل فى حادث سير ينتج عنه كل هؤلاء الضحايا والجرحى .. مكسوفين تقولوا ان ولادنا اتقتلوا على ايد الارهابيين اللى افرج عنهم مرسى يوم 6 اكتوبر ؟! كان لازم القناة العاشرة الاسرائيلية تفضحكو وتكدبكو وتقول الحقيقة ان قبل انقلاب السيارة كان فى انفجارات وضرب نار ؟! هل هى صدفة مرسى يفرج عن الارهابيين فى اغسطس فيقتل 16 ضابط ومجند ويفرج عن مجموعة اخرى من الارهابيين فى اكتو…