Desert Cat Search
قطه الصحراء: 5/1/11 - 6/1/11

Monday, May 30, 2011

خليفة المسلمين القادم


جديد موقع مصر المدنية بقلم الاستاذة / سحر الجعار

الإخوة والأخوات: حين أبدأ خطابي بتلك العبارة، في رسالة أو ندوة أو محفل عالمي، فأنا أقصد “الجميع” دون أدني تمييز علي أساس الجنس أو العرق أو الدين أو اللغة.. هكذا كنا نفهم تلك العبارة، لكن المحامي “صبحي صالح” القيادي بجماعة الإخوان المسلمين وعضو لجنة لجنة تعديل الدستور غير معني العبارة والمقصود منها!!

أولا:”الإخوة” بحسب “صالح” أي “الإخوان المسلمين” وهم وحدهم “المسلمون”، فلا يوجد في فكر الجماعة “مسلم ليبرالي” و”مسلم علماني” و”مسلم يساري”.. وكأن المحامي الفذ لا يعرف أن الإسلام “عقيدة” والباقي توجهات فكرية وسياسية (!!). ولأن الإخوان يحتكرون الإسلام وحدهم ويفصلونه حسب مقاس طموحاتهم السياسية، فإن الجماعة ستزاحم بمنتهي القوة علي الحكم من أجل تطبيق شرع الله.. إذا لم يظهر شخص من خارجهم لتطبيق ما يرونه شرع الله.

هكذا قام المحامي العبقري بعملية تكفير جماعي لكل مسلم يتجرأ من باب “الديمقراطية مثلا” أن يسأل: هل الخروج علي الحاكم فتنة كما قال “ابن تيمية” أم أنه حلال كما قال “أبي ذر الغفاري”؟ صادر “صالح” حرية الرأي المكفولة بموجب “الدستور” الذي شارك في تعديله! فهو المتحدث الرسمي باسم الإله علي الأرض، وهو من يحدد ما هو مطابق للشريعة وما هو مخالف لها، والإسلام نفسه محفوظ في نفوس “الإخوان” وحدهم.. وعليهم بالتالي استعادة دولة الخلافة الإسلامية، ويستشهد المحامي البارع بمقولة الإمام الشافعي “إن الأمة تأثم إذا باتت بدون خليفة”.. لنسأل نحن عن “الخليفة”.. هل سيكون الدكتور “محمد بديع ” المرشد العام للإخوان المسلمين أم “محمد مرسي” رئيس حزب “العدالة والحرية”.. أم “صبحي صالح” نفسه؟!

لو عايز تكمل المقال ( افعص هووون )


ونرجع لوكسة 25ينايم

ونشوف الشعب السويسرى اللى زهقوا من النميمة عليهم وكل شوية الشعب النايم مستنى فلوس مبارك لما ترجع وتتقسم عليه الناس زهقوا لنا سلف لدرجة انهم نزلوا يعملوا مظاهرات يقولوا يا مصريين خلوا عندكو شوية دم وانزلوا اشتغلوا فلوس ايه اللى مستنينها وفلوس مين ؟ الغريب ان الناس اللى بتتكلم على الفلوس اللى هتيجى من سويسرا عمرهم ما مسكو عشرة جنيه على بعضها وبالتالى ما صدقوا يسمعوا الكلمتين اللى الاخوان بيضحكوا بيهم عليهم ويعشموهم بفلوس مبارك وبعد ما يوصلوا لغرضهم كالعادة امك فى العش ولا طارت نياهاهاها

بالصور .. سويسري يتظاهر إعتراضا على مظاهرات التحرير ويطالب المصريين بالعمل!!



لما ده بطل قومى يبقى على مصر السلام

سبنا ابطال اكتوبر ومسكنا فى مفجر ثورة الخاينين والجعانين

Friday, May 27, 2011

الشعب لا يريد مهاوييس التحرير

بداية وقبل اى حاجه انا اسفه واعتذر اعتذار شديد للكاتبة العظيمة دكتورة لميس جابر هنزل فديو حلقة القاهرة اليوم مع عمرو اديب فى بوست واحد مع مهاوويس التحرير وعارفه ان فى ناس كتير هتلومنى زى التعليقات اللى جت لى امبارح ازاى تقارنى الدكتورة لميس بالكاتب النكرة ده واللى تقولى هى هانت عليكى مع انى والله ما كنت با قارن ولا اجرؤ انى احطها فى وضع مقارنة مع المتلونين وراكبى الموجة والمطبلتية والمهبلتية .. بس اعذرونى زوراى الأعزاء وتفهموا بقى وجهة نظرى من المقارنة .. بين العقل والمنطق ؟ بين حب الوطن وعشقه والإنتماء الحقيقى ؟ وبين شوية عواطلية همج كل همهم هو خراب البلد وتحقيق اهداف بتدرس لهم فى واشنطن تحت اسم التكريم .. لكن ان ربك لا بالمرصاد وخابوا وخاب سعيهم .. نزلوا النهاردة بوكستهم وهنشوف الصور المعبرة جدا من قلب ميدان التعريص عفواً التحريض مش مهم اسمه ايه معلشى بقى من كتر البهايم واللمامة اللى بيلمها نسيت اسمه

ده فديو العظيمة دكتورة لميس جابر والنبى تشوفوه وتتعلموا منها واحد على عشرة حتى من العقل وفن الاختلاف والثقافة الحقيقة

مش الردح اللى بقى اسمه مقالات مش الردح اللى بيقولوا عليه كتابة وهباب



بحبك يا أعظم من أنجبت مصر

هما دول بقى المتظاهرين الجرابيع باشكالهم الزبالة ؟ هما دول اللى اذهلوا العالم ؟ فعلاً اذهلوا العالم بتخلفهم وهبلهم وعبطهم اللى لابس حلة فى راسه واللى رافع قرون هيدروسوا فى امريكا بعد كدا الذهول بتاع الجرابيع دول ويقولوا شوفتوا يا حبايبى الجرابيع دول كانوا واقفين فى الميدان يقولوا الحمير تريد رحيل الاسد ولان الاسد راجل محترم رحل وسابهم ينهقوا ويعووا لحد النهاردة


أما بقى مهاوييس التحرير اللى قاعدين يكدبوا الكدبة ويصدقوها بيقولوا عددهم كان بالملايين وطالع كداب منهم على قناة الحقيرة اللى سايبة مظاهرات قطر وبرضه مركزة فى ميدان التحريض بيقول عددنا مليون وهما كبيرهم كلهم على بعضهم كانوا عشر آلاف جربوع حتى اتخانقوا مع بعض واللى باقيين هناك اخرهم الف واحد والصورة تعبر عن نفسها


ودى مظاهرات النهاردة فى قطر فين قناة الحقيرة والتغطية لحظة بلحظة والشاشات اللى كانت فى ميدان التحرير لنقل الحدث لحظة بلحظة ولا هما اخرهم مصر واللى بيحصل فيها ويحرضوا عليها ؟


Thursday, May 26, 2011

الثورة على وفاء عامر


جميعنا نحيا حالة من الفزع والخوف التى خلفها الفراغ الأمنى والسياسى حتى أصبحت الفوضى والعبث هى الثمة المميزة فىالشارعالمصرى .. ولكن هل تصل الفوضى والعبث بنا لحروب الإشاعات ونهش الأعراض ؟ هل وصلت بنا الدرجة إلى أن تتحول الصحف المصرية بمحرريها اللذين لا يتوارون عن الخوض فى أعراض الآخرين دون النظر إلا ما تسببه الإشاعات التى يطلقون لها العنان حتى يقتاتون ويتسلقون على اكتاف اصحابها ؟ فأى لقمة عيش هذه يبغونها من التجارة بدمار البلد والخوض فى الأعراض ؟ حتى يصل هذا المستوى الرخيص المتدنى بكاتب مجهول الهوية بأن يتقول على الفنانة الرائعة التى طالما اذهلتنا بفنها ورقيها فى اداء ادوارها الفنانة وفاء عامر بانها تتهم سوزان مبارك بانها من لفقت لها قضية آداب ؟ هل كان يتجرأ هذا الأمين بكتابة مثل هذه الكلمات عندما كانت السيدة سوزان مبارك زوجة للرئيس مبارك والنظام فى أتم صحته وعافيته ؟ وأين هى أساساً قضية الآداب التى تتهم بها الفنانة المصرية الرائعة وفاء عامر ؟

فجميعنا نعلم مدى الظلم الذى وقع عليها فى بداية حياتها الفنية وما هو الاسلوب الرخيص الذى حاربها به أحد الغيورين الحقودين عليها ومن نجوميتها فحتى القضية التى يتحدث عنها هذا الأمين لم تكن قضية من الأساس فلا وفاء كان لها تسجيلات صوتية ولا تم القبض عليها فى أحد الأوكار التى يعلمها هو دون غيره والتى تضم المتسلقين والعابثين والباحثين عن ادوار فى الحياة .. ولا فاء خرجت من منزلها لتحقيقات ولا نيابات فالقضية قتلت فى مهدها وتم حفظ التحقيق بها لأنها من الأساس لم تكن قضية بل كانت دائرة من الغل والحقد والسواد تحيط بالفنانة وفاء عامر .. ألا يعلم هذا الأمين وغيره أن الإشاعات من الآفات الكبرى وأنها بضاعة شيطانية ؟ فإذا كنت تتحدث فى مقالك هذا بثقة فأتى ببرهانك إن كنت صادق ولكن ان تكذب الكذبة وتصدقها فهذا اعظم واشد انواع الظلم وانت من ينطبق عليك حديث النبى محمد صلى الله عليه وسلم "

( الربا اثنان وسبعون بابا أدناها مثل إتيان الرجل أمه ، وإن أربى الربا استطالة الرجل في

عرض أخيه )

ألا تعلم ان ما قمت به من حمق فى ترويج إشاعات وإختراع حكايات تتهم بها وفاء عامر فى حديث مفبرك بانها قالت عن السيدة سوزان مبارك تغير منها وتلفق لها القضايا ؟ أحب افند كذبك بخصوص هذه الكلمات التى تسيل منها رائحة العفن من شدة الكذب والنفاق .. وفاء عامر التى تتهمها ظلماً وعدواناً من تحمل على قلبها أعباء وهم وطن تتاجر انت به الآن .. فعذراً يا امين عن من تتحدث ؟

وفاء عامر لم تكن يوماً من راكبى الموجة ولم تكن تيسير فهمى التى ذهبت الى ميدان مصطفى محمود فى بادئ الأمر وعندما علمت أن اعداد من فى التحرير تفوق اعداد من فى مصطفى محمود ذهبت للردح فى التحرير لتشترى شهرة ونجومية وفاء عامر صنعتها وتملكها بفنها ورقيها وحضارتها وروعة الأداء

وفاء الرقيقة الصادقة فن وإحساس لم تكن يوماً من راكبى الموجة ولا من المراءين ولا من طبالين النظام فى عز أوجه وبعد سقوطه أول من زم فى النظام فآية المنافق ثلاث أولهم إذا حدث كذب وأنت كذبت بالكلام الذى يقطر سماً بمقالك هذا إن صح أن يطلق عليه اسم مقال .. وكذبت عندما انكرت مكالمة انت ادرى بها وأدرى ايضاً بما دار فيها ..

وبعد ان ظهرت حقيقة الكذب والنفاق اتقدم باعتذار للفنانة الرقيقة وفاء عامر عما اقترفته وعما جنته يد صحفى للأسف مصرى يملك قلم لا يكتب إلا إشاعات وخوض فى الأعراض .. هكذا الأدوار تم توزيعها على الساحة المصرية حتى يتم القضاء على مصر ففريق متفرغ للقضاء على الشرطة وأمن الدولة وفريق للقضاء على الجيش المصرى وفريق ثالث للقضاء على الفن المصرى حقيقى كدا نجحت الثورة ألف مبروك على إنهيار البلد وعلى تدنى الأخلاق على شتى المستويات والأصعدة .

ألا تعلم أنك إذا جرحت إنسان بغير أن تثبت ولا تحرز أقدمت على الطعن في عرضه ؟ هل انتم فعلاً مصريون ؟ المصرى الذى تحدثنا كتب التاريخ عن عراقته وعن علمه وعن فنه وعن معرفته ؟ فهل اصحاب هذه الصفات يخترعون الإشاعات التى تدمر حياة الآخرين ؟ من يخترع اشاعه او يؤلف حوارات لا اساس لها من الصحة هل يملك الإحساس والمشاعر ؟ كيف لا يكلف خاطره بوضع نفسه مكان من يصب عليه الكلمات العفنة هذه ليعلم مدى وقع هذا الكلام عليه ؟ وعلى اسرته وعائلته جميعاً ألا يعلم ان الاشعات هى اشد انواع الغيبة واضرها على اصحابها ؟ فكيف يسمح له عقله وضميره بان يخوض ويتناول اعراض الغير ويشنع عليهم ويتلفظ عن لسانهم بما لا يقولون ولا يفعلون ؟

هل تدهورت مصرنا لهذه الدرجة حتى توقف الجميع بجانب الطريق يأخذون ولا يعطون إلا الإشاعات هل اصبحوا لا يعرفون لغة سوى لغة الحقد والكره فى القلوب والتسلق والإقتيات على سمعة العباد ؟

ما هذه الصحافة الصفراء التى تطل علينا من يوم 11 فبراير حتى اليوم ؟ من هؤلاء الذين يتاجرون بخراب مصر ويساعدون فى انتشار الفوضى وسلاحهم هو الاشاعات وتأليف الحكايات ايشى مليارات مبارك على غيرة سوزان من وفاء ؟

وفاء أدرك مدى ألمك وأتفهم مدى الجرح الذى تسبب فيه هذا الكلام ولكنى أثق فى عقلك الواعى وإدراكك لتلون الجميع كما الحرباء ومن بينهم هذا الكاتب الذى لا يقطر قلمه سوى الاشاعات

فى نهاية كلامى الذى اتمنى ان يراه محمد أمين .. ياريت تتعلم فن الكتابة وعشق تراب مصر من العظيمة د / لميس جابر

وياريت تتعلم الوطنية وحب مصر من الرائعة / الفنانة وفاء عامر

Wednesday, May 25, 2011

من هم المتظاهرين في مصر؟

من هم المتظاهرين في مصر؟

من هم المتظاهرين في مصر؟
و لماذا علينا أن نهتم بذلك؟

بقلم : توني كارتلوشي - محلل سياسي و كاتب في جريدة أكتيفيست بوست و إنفو وورز و بريسون بلانيت و عدة صحف أجنبية.


قنوات : الجزيرة، CNN، BBC و العديد من القنوات الأخرى ملأت شاشات التلفزيون ليظهر لنا الشباب المتحمس في شوارع مصر من أجل الديمقراطية،
الاقتباسات، والفيديوهات والصور والمقالات حركت الناس حول العالم. ملايين المصريين، كما ادعت قناة الجزيرة، خرجوا إلى الشوارع في "يوم الرحيل". وقال “لين جون” على قناة بي بي سي يبدو كما لو أن "كل مصر" في ميدان التحرير. انها لحظة نادرة تكون فيها حياً منذ سنين، تقريبا مثل المعيشة بين صفحات نص فيلم هوليوود.


و تم تصوير المتظاهرين بشكل سطحي و مبهم قدر الإمكان، لقد بلغنا أن الإخوان المسلمون لعبوا دوراً صغيراً في الاحتجاجات في البداية و أن أغلبيتهم كانوا من العلمانيين، و الشباب المتحمس للتغيير. و كذلك تواجد البرادعي الذي رجع إلى بلده بعد “الوقوف” إلى جانب الولايات المتحدة في وكالة الطاقة الذرية، و لكن كفيلم هوليوود بعد وقت رهيب قصير و ذهول عقلي مع وقف التنفيذ بدأت تظهر الكريديتس و بدأنا نشاهد من المسؤول عن القصة الخرافية التي شاهدناها للتو.

لقد تم إثبات جيداً أن محمد البرادعي يجلس كوصي في سياسات أمريكا الخارجية في المجموعة الدولية للأزمات. لقد كذب و خان وطنه لينقذ السياسة الخارجية الأمريكية كما هو معروف علناً لهؤلاء الأشخاص الذين أنتجوا هذا الفيلم.

الأمريكيين يعتقدون أن البرادعي “طار إلى مصر” وقد كان البرادعي في مصر في فبراير 2010 لتحضير انتخابات نوفمبر 2010 و بالطبع خسر تلك الانتخابات و لكن ليس قبل جمع عدة مجموعات تحت لواء “الجمعية الوطنية للتغيير” و تضمنت المجموعات : حركة 6 أبريل، الإخوان المسلمين، أعضاء من “حزب الجبهة الديمقراطي” مجموعة من الإعلاميين و الشخصيات الأخرى. و يكفي الأمر غرابة أن هؤلاء هم من يحتلون ميدان التحرير.

حركة 6 ابريل بدأت في عام 2008 كجروب على الفيسبوك و قامت بعمل مدونات و تويتات و التواصل الإجتماعي من أجل دعم العميل الأمريكي البرادعي حتى من قبل قدومه إلى مصر في أوائل 2010 و بينما لايزال 6 أبريل يظهروا كهواة للتكنولوجيا فإن العالم يبقى ينخدع و لكن قوات أمن الرئيس مبارك لم تنخدع و قامت باعتقال اثنان من أعضاء 6 أبريل قبل استقبالهم لعودة البرادعي المخططة.

و الآن فإن مؤيدين البرادعي في التحرير في جهد متجدد لتأجيج الفوضى و زعزعة الاستقرار و الضغط بعد رفض مبارك لمطالبهم الجوفاء. ( أكمل قراءة المقال )

اما عن قناة الحقيرة التى تبث من الدولة القطرية الاسرائيلية فياريت نركز فى المعلومات دى

للجميع و إليكم بعض الحقائق التى لم تبثها قناة قطر :------
1 - لماذا لم تعرض لنا قناة قطر فى يوم من الأيام كيف وصل أمير قطر إلى الحكم وهى قصة الجميع يعلمها
2 - لماذا لم تتجرأ القناة وتتحدث عن الجزر الأماراتية المحتلة
3 - لماذا لم تصور إحتجاجات القطريين على تجنيس 40000 عراقى بمعرفة الأمير وحكومتة المبجلة
4 - لماذا لم تتحدث أو تكتب حتى فى الشريط الأخبارى عن قتل وزير قطرى لشقيقتة
4 - لماذا لم تصور حفل عشاء الشيخة موزة لوزيرة الخارجية الأسرائيلية
5 - لماذا لم تنقل لنا الجزيرة حفل إفتتاح المدرسة العبرية فى قطر
6 - لماذا لم تصور القناة إحتجاجات القطريين بسبب صفع جندى أمريكى لمواطن قطرى على أرض قطر
7 - لماذا لم تصور لنا كاميراتها الزئبقية القواعد الأمريكية فى قطر
8 - لماذا لم تعلن القناة حتى الأن ان الشيخة موزة هى الحاكم الفعلى لدويلة قطر
9 - فليتخيل كل منكم أى حدث من هده الأحداث وقع فى أى دولة عربية غير دويلة قطر لقامت القيامة وتم إعداد البرامج ورأينا البرنامج الأمريكى اليهودى الإتجاه المعاكس يأتى بالمتخاصمين ليشعل النار وشاهدنا أتفه حدث من هذه الأحداث يتصدر عنواين نشراتها الأخبارية مصحوبالشماتة فى البلد الذى وقع فيه هذا الحدث وتذكروا مباراة كرة القدم بين مصر والجزائر وكيف أستغلتها فى إشعال الفتنة وهذا أبسط المعلوم
وللعلم يتفق معى البعض أو يختلف للإعلام القطرى أهداف أكبرمن خيال البعض وهو فرض لهجة وسياسة إعلامية جديدة للقضاء على الإعلام المصرى الذى إنهار فى ظل حكم ديكتاتورى و وزراء متخلفين تريد أن تهيمن على الإعلام العربى من خلال نشر كل السيئات وعدم الإعلان عن الإيجابيات فى كل الدول ما عدا قطر
وإليك الدليل :---
أشترت الجزيرة باقة ( الأيه أر تى ) الرياضية من الإقتصادى الكبير الشيخ صالح كامل حتى تهيمن على الإعلام الرياضى فى العالم العربى وتفرض علينا سياستها الإعلامية وكان رد الشيخ صالح لا يمكننى مقاومة إقتصاد دولة نفهم من ذلك ؛؛؛؛؛؛؛؛
كل المراسلين المصريين مجبرين على تعطيش الجيم فى الكلام
مازالت حتى هذة اللحظة تصب 70 % من إهتمامتها على الثورة المصرية ولماذا مصر الأن مع إن الثورة مندلعة الأن فى ثمانى دول عربية
حتى هذة اللحظة لم تتجرأ القناة الجريئة على نقل أحداث السعودية ولا عمان ولا البحرين لماذا ولماذا الإصرار على مصر
أمس االساعة الثالثة من صباح الأثنين 28/ 2/2011 ما زالت تذيع لليوم الثالث على التوالى أحداث الجمعة الماضى وتظهر إشتباكات الجيش مع المتظاهرين وتستقبل تعليقات المشاهدين عليها لماذا هذا التحريض على الجيش وماذا نفهم من ذلك
كتبت على موقها الرسمى تلك القناة الحقيرة ( معا لإسقاط مصر ) ماذا يريد الأمير صاحب القناة الظاهر مصلحة المصريين والخفى تدمير مصر ظن أن مصر ليس بها رحال شرفاء يمكن أن يحملوا التركة الثقيلة فوق كاهلهم حتى تعود الحياة إلى طبيعتها
لم تتجرأ القناة يوما على تكذيب الأخبار الكاذبة عن مصر مثال أسئلوا نجيب ساويرس ومرتضى منصور ومندوبيها فى مصر
بعد كل هذا هل يختلف أثنين على أن هذه القناة تؤيد بكل الحب والأعزاز الفوضى بكل أنواعهافى كل مكان إلا قطر وبعد كل ذلك إليكم أشهر الأسماء لتلك القناة ( الحظيرة - الحقيرة - الزريبة - العميلة - الدنيئة - المخربة - الصهيونية - اليهوديةِ - الخنزيرة )
وتباعا لهذا اكتشفت ان قناه الجزيره انما هي قناه دنيئه تهدف الى تحقيق اجندات خاصه وتجري وراء اهداف خارجيه لا نعرفها
أخيرا يجب على كل فاهم وعالم أن يسأل نفسه هذا السؤال: ---
هل قناة الجزيرة تجرى وراء مصلحة الشعوب العربية أم إلى اهداف خارجيه لا نعرفها ؟


ودلوقتى نتفرج على الفديو ده ونشوف مدى الغش والتدليس من قناة الحقيرة اللى متواجدة مع جرابيع التحرير والمحرض الاول والمنفذ الاول ايضا للمخططات التى تهدف لهدم مصر ودمارها




Monday, May 23, 2011

عمال مصر رجال مصر

تحية وتقدير لعمال مصر - رجالة مصر الشرفاء بيان عمال مصر ضد غوغائية وجرابيع التحرير

بسم الله... الله أكبر
اتحاد عمال مصر يهدد بالتوقف التام عن العمل فى حال اجبار المجلس العسكرى على التنحى او عمل مجلس رئاسى
اخطر رد على دعوة المجلس الرئاسى عمال مصر بيهددوا بتوقف الحياة فى مصر لو وافق المجلس العسكرى على التنحى وتسليم البلد الى مجلس رئاسى اخيرا لقينا حد بيوقف فى وش ديكتاتورية التحرير برافوا والله عمال مصر تحذير الى من تسول له نفسه المساس بمصر وامن شعبها رد اتحاد عمال مصر الحر على م...ا يدور من احداث حالية فى مصر نظراً لما تمر به البلاد من أزمات وفوضى بشكل يظهر للعيان انه مدبر ومنظم – من اعتداء على الاضرحة والكنائس , انعدام الامن للمواطن – وصل الامر للاعتداء حتى على المستشفيات العامة والمحاكم المختلفة - ما ترتب علية ضياع لهيبة الدولة مما يهدد السلم والامن الاجتماعى لنسيج هذا الوطن . ومن دعاوى البعض نظراً لمناخ الحرية الذى هو احدى مكتسبات الثورة - ان تسلم السلطة الى مجلس رئاسى ليس منتخب من قبل الشعب – وكذا جمعية تأسيسية لوضع دستور جديد ( ليست منتخبة ايضاً من قبل الشعب ). مما يأتى ببعض اصحاب الهوى والاجندات التى يراد تنفيذها داخل مصر . كل ذلك له تأثير مباشر على العمال والحركة العمالية فى كل انحاء مصر . ولــــــــــــ ـــذا فقد قررنا نحن اتحاد عمال مصر الحر بجميع أعضاؤه ونقاباته الآتى :- - تفويض القوات المسلحة ويمثلها المجلس الاعلى العسكري فى حكم البلاد وليس فى ادارة شئون البلاد – وذلك لحين تسليم السلطة الى رئيس جمهورية منتخب . - تطبيق الاحكام العرفية او قانون الطوارئ طبقاً لما يراه المجلس العسكرى فى مصلحة البلاد بمنتهى الحزم والقوة – وكل ذلك لمصلحة عجلة الانتاج التى كادت ان تتوقف . وايضا تفعيل قانون تجريم المظاهرات والاعتصامات بشكل كامل لحين الانتهاء من انتخابات الرئاسية القادمة – حتى لا يساء استخدام حرية التعبير فى الاضرار بالمصلحة العليا للبلاد . إلا اننـــــــا ...... قــد وجدنا رغبة عارمة من العمال و مختلف العاملين فى قطاعات الانتاج الحيوية والخدمات المختلفة – انها تطالب بالاعتصام ووصولاً الى العصيان المدنى وذلك لحث القوات المسلحة ممثلة فى مجلسها الاعلى فى ممارسة حكم البلاد ضـــــد ديكتاتورية من يطلقون على انفسهم النخبة وثوار التحرير. ونوجه عيون الجميع ان اتحاد عمال مصر الحر يعلن تضامنه الكامل مع القوات المسلحة المصرية ومجلسها الاعلى فى حكم البلاد ويحذر اى جهه من ان تطالب بمجلس رئاسى او مجلس استشارى او غيره من المسميات المستوردة ويهيب الاتحاد من المجلس الاعلى بعدم الالتفات الى هذه المهاترات على الاطلاق او مرويجيها او مريديها لاننا لا نثق الا فى قوتنا المسلحة وقادتنا العظماء . وفى حالة موافقة المجلس الاعلى على مجلس رئاسى و جمعية تاسيسة لعمل دستور جديد غير منتخبة من الشعب كما جاء فى الاستفتاء الى صوتنا عليه جميعا بنعم لقثتنا الكاملة فى جيشنا العظيم . نعلنها بكل وضوح للجميع اننا سنوقف كل اشكال الحركة العمالية فى مصر بداية من الكهرباء والموصلات وجميع مواقع الانتاج الحيوية والاستراتيجية والخدمية فى مصر رفضا منا لكل من تسول له نفسه المساس بجيشنا وقوتنا المسلحة ومجلسها الاعلى . قادتنا . نثق فيكم فقط. ندعمكم بكل قوة , نحترمكم ونقدركم. انتم حصن الامان لمصر , والله الموفق والمستعان

عايزين نشوف الجرابيع اللى بيعشموا الناس بفلوس مبارك رأيهم ايه ؟
رئيس جهاز الكسب غير المشروع يعلن رسميا: ثروة مبارك واسرته متواضعة ولا وجود لمليارات

ودى فايزة ابو النجا تنفي استيلاء «سوزان ثابت» على معونات أجنبية مقدمة لمصر

هو كل حرامى وخاين بيكون فاكر كل الناس زيه ؟

Sunday, May 22, 2011

معا لدعم المجلس العسكرى يوم27مايو بميدان الحسين



جميعنا نرى وبقوة الموقف الخطير الذى اصبحت تحياه مصر على يد مخربين التحرير ولكن الموقف الأخطر يوم الجمعه 27 مايو فهذا اليوم سيحدد مصير مصر فاذا نجحت ثورة الغضب التى ينوون عملها سيعينون مجلس رئاسى يختاره وسوف يقسمون التورته فيما بينهم وسيتولون على مصر
فهل سنظل صامتين مع علمنا أن مصر ستضييع منا نهائيا ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
هل لن نتحرك من منازلنا لنرفض ان تضييع مصر منا ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
واذا لم نتحرك هذا اليوم ونذهب لمساندة المجلس العسكرى الذى نثق فيه جميعا فمتى سنتحرك ؟ ؟ ؟ ؟
انا لا أطلب منكم أن تدافعو عن شخص تحبونه وأنما أطلب منكم أن تدافعوا عن بلد تعشقونه أن تنضموا لنا أمام مسجد الحسين لنقول كلمتنا بأننا ندعم المجلس العسكرى ونرفض المجلس الرئاسى .
فاذا كنت تحب الرئيس مبارك فسوف تتمسك بالمجلس العسكرى الذى فوض له السلطه ووثق فيه انه سيكون امين على مصر والمصريين
واذا كنت تعارض الرئيس وتحب بلدك فيجب أن تحميها من المخطط الخارجى الذى يهدف لاسقاطها أو تقسيمها
واذا كنت تحب نفسك فقط فدافع عن حقك فى اختيار رئيسك بانتخابات نزيهه
واذا كنت تحب أولادك وعائلتك وتريد تأمين مستقبلهم فحافظ لهم على مصر بدون تقسيم بدون أن تسلم الى مجلس رئاسى ونصبح مثل لبنان انقسامات وحروب

يوم الجمعه 27 مايو ليس دعوه للانضمام لوقفه بميدان الحسين وأنما هو نداء لواجب وطنى فأرجوكم لاتردوا نداء الوطن فنحن الأن ندافع عن وطننا واستقلاليته وحريته
ولن يسامحكم التاريخ أو ابناءكم اذا تخاذلتم هذا اليوم ولم تحضروا وسوف تكونوا كالجندى الذى انسحب من الميدان ولم يلبى نداء الواجب
فنحن لانطلب الكثير وانما نطلب انضمامكم لنا وان تقول كلمتكم فى تحديد مصير وطنكم

سنكون يوم الجمعه 27 مايو بميـــــــــــدان الحــــــســــــــــــــــــين ان شاء الله
سنصلى الجمعه فى رحاب هذا المسجد الطاهر ثم سنقف للتعبير عن رأينا وسينضم لنا عمال مصر ان شاء الله ليدافعوا معنا عن وطنهم ويساندوا المجلس العسكرى الذى نثق به جميعا

Thursday, May 19, 2011

دقت طبول الحرب الأهلية

بقلم أ / سحر الجعار
الله أكبر .. هكذا جاءت صيحة الشباب المُضلل بعدما أقسم الشيخ “محمد الزغبي” علي اقتحام الأديرة،
لتحرير ما يسمونه المسلمات الأسيرات!. وحتي تكتمل دائرة اللهب ظهر رجل يدعي “أبو أنس”، وأخذ يسب ويلعن ثم دعا الشباب لإحراق كنائس إمبابة.. وأنطلق رصاص الفتنة الطائفية الأعمي. الفتنة التي أسقطت 12 قتيلاً من بينهم 6 مسلمين و6 مسيحين بالتساوي عنوانها :”عبير فخري”، تلك المرأة المسيحية القادمة من صعيد مصر ، تحمل قصة حب عنيفة وطفلة حائرة بين الدير والجامع.

وما دمنا نتخذ من فيديوهات اليوتيوب دليل إدانة ضد السلفيين، فلابد أن نحتكم – أيضا- لنفس المصدر ضد كل مثيري الفتن، فالمتنصرة “نجلاء الإمام” متهمة بإثارة مشاعر المسلمين أثناء وقفتها أمام ماسبيرو، حين هاجمت النص الديني (أي القرآن) بزعم أنه يحرض المسلم علي قتل المسيحي..

لقراءة باقى المقال اضغط للدخول على موقعنا الالكترونى

ونرجع لموضوع الساعه وهو وكسة 25ينايم

اللى بيقولوا امريكا مبهورة بالوكسة المصرية ومستحيل تساعد جرابيع التحرير فى الوكسة

فده اعتراف صريح من امريكا ذات نفسيتها استعموا عيونكو بقى زى ما استعميتوا قلوبكو

كلينتون: قدنا التغيير في العالم بمساعدة النشطاء

ليه كدا بس يا حجة تفضيحهم ما كنتى سيبتيهم يضحكو على السذ والمهاطيل ويعيشوا فى دور الثورجية والمناضلين وهما فى الحقيقة شوية جرابيع عملاء قبضجية

وعلى غرار كنيسة عين شمس والشيئ بالشيئ يذكر عايزين نقفل كام مسجد اصلهم بيعملوا لنا ازعاج 5مرات فى اليوم يوميا

اشتباكات بين المسلمين والمسيحيين أمام كنيسة العذراء بعين شمس

وللمرضى النفسيين اللى بيكدبوا الكدبة ويصدقوها ابقوا اتغطوا كويس

فريد الديب
مبارك لم يطلب العفو أو التنازل عن ثروته


وده جزاء اونكل بتاع خالد ابو النجا ؟ الا هو خالد ابو النجا فين مختفى عن الانظار ليكون حامل ولا حاجه ؟ اصل اونكل برادعى راجل سره باتع

كبير مفتشي الوكالة الذرية السابق: سأتقدم ببلاغ ضد البرادعي

Wednesday, May 18, 2011

الى الخونة فوضوية يناير

وتتوالى الإفراجات والخواذيق لخنازير التحرير اللى من صدمتهم طلعوا اشاعات بعد الافراج عن سيدة مصر الاولى ويليها السيد زكريا عزمى ومن قبلهم فتحى سرور درجة حرارتهم ارتفعت وعملت لهم حمى عقبال ما تخلص عليهم خلتهم يهلوسو ويطلعوا اشاعات ان سيدهم مبارك قدم اعتذار وتم تكذيب الكلام من مصادر مقربة من الرئيس مبارك واسرته .. اعتذار لمين يا شوية جرابيع انتوا فاكرين نفسكو بنى ادمين اصلا وليكو قيمة كفاية اوى عليكوا الغل والسواد اللى فى قلوبكو كفاية عليكو امريكا وتل ابيب اللى بتديكو دورات فى خراب البلد وبتدفع لكو .. وبعد القضاء على الاقتصاد المصرى وحرق الاخضر واليابس فى مصر حصة مصر من مياة النيل تكاد تنعدم لان اثيوبيا قررت بناء سدين
والنهاردة القبض على شبكة تجسس تضم سودانى واردنى يا شوية عملاء ومأجورين كل ده علشان الفلوس ومفجر النكسة خالد سعيد بتاع المخدرات ؟ لما واحد بتاع مخدرات تسموه شهيد يبقى اللى يغصتب امهاتكو برضه شهيد .. ملعونين فى كل كتاب يا خونة بقيتوا اضحوكة الدنيا كلها لدرجة انه بيتعمل عليكو افلام كرتونية يقوم بيها خنازير مع الاحترام للخازير اصلهم اشرف واطهر من بتوع الخيام



وده وائل ابو دمعة وبمناسبة فضيحته نهدى له اغنية يا حلو بانت لبتك اه يا قفا اه يا قفا اه يا قفا


Tuesday, May 17, 2011

وتتوالى الحقائق عن قادة ثورة الخراب المزيفين

الآن على موقعنا الالكترنى
http://civicegypt.com/

بقلم : خالد محمد

وتتوالى الحقائق عن قادة ثورة الخراب المزيفين …الفريق عفيفى قائد الفرقة 19 فى حرب أكتوبر 1973 ..حافظ سلامة لم يكن قائد آللمقاومة الشعبية فى السويس…
قال الفريق يوسف عفيفي محافظ البحر الأحمر سابقا وقائد الفرقة 19 في حرب اكتوبر إن الشيخ حافظ سلامة من أصل فلسطيني ولم يكن قائدا للمقاومة في السويس أثناء حرب أكتوبر ومهمته كانت غسل وتكفين الشهداء. ( المزيد )

وقال عفيفي في حوار مع صحيفة ” الاخبار” اليوم الثلاثاء :” إن حافظ سلامة من أصول فلسطينية ولم يكن له أي دور يذكر في المقاومة بالسويس لأن الذين قاموا ودافعوا عن السويس هم جنود الفرقة19 التي كنت أتولي قيادتها، فكيف يدافع الأهالي وهم غير مسلحين ضد غزو اسرائيلي يحتاج ثلاثة لواءات مدرعة للوقوف وصد الهجوم، أما حافظ سلامة فكان رجل دين نستدعيه ليصلي بنا في المسجد ويخطب في الجنود، ثم تولي مسئولية تجهيز الشهداء ونقل الموتي، وكان علي خلاف مع المحافظ البدوي الخولي وأراد تشويه سمعته وخطاباته عندي “.

وعن ترشحه لرئاسة الجمهورية ، قال عفيفي : ” الاسماء المطروحه لا تصلح بلا استثناء، واسألوا عن كل واحد منهم في الجهة التي عمل فيها ومن عمل معهم، اسألوا موظفي الخارجية عن مرشحيها، واسألوا عن الباقين ووقتها ستطلبون من شعبولا أن يرشح نفسه، الموجود الآن تسفيه لقدرة مصر و شرفها وقدرتها، فيريدون ان يلبسوا ثوبا نظيفا غير الذي كانوا يعيشون فيه ولا أي واحد من هؤلاء يصلح”.

وأشار الى ان الرئيس القادم يجب أن يكون شابا قويا صاحب عزيمة ودين حقيقي وغير معروف ويصدقه ويلتف الناس حوله.

وحول دور أمريكا في المنطقة قال عفيفي :” أمريكا لديها مخطط أكبر من المنطقة فهم قادرون علي أن ينهوا القذافي في ليبيا وعلي صالح في اليمن وبأسرع مما تتصور، ولكنهم يسيرون وفق خطة معينة للسيطرة علي مناطق تهدد العدو الذي يبغونه وكلما تكون قريبا من العدو تمنعه من التوغل وهدفهم الصين، ولذلك اقتربوا منهم في أفغانستان وباكستان، وفي كوريا الجنوبية، وقواعد عسكرية في الخليج، هدفهم ايقاف توغل الصين ومحاصرتها لأن الصين هي أكبر دولة الآن وهي التي ستحارب أمريكا وهي التي تعلن الحرب العالمية القادمة وتكتسح العالم”
http://civicegypt.com/

قولنا وتأتى البراءات تباعا
مبروك لسيدة مصر الأولى
عقبال الريس وأولاده

خلى جرابيع التحرير واللى قاعدين مستنين الفلوس يشربوا احلى خواذيق

الجيش يطلق صرخة تحذير: الاستثمار الأجنبى «صفر» .. والفقر يصل إلى ٧٠٪

الاقتصاد المصري ينهار ....الاستثمار الاجنبي صفر ....نسبة الفقر 70%.....خسائر المصانع 20مليار.....السياحه تخسر بنسبة 80 بالمئه......وثورة الجياع باتت وشيكه

هيئهيئ
اصل مؤشر البورصة بقى لونه اخضر كلوا خرة بقى يا جرابيع

Monday, May 16, 2011

فضائح 25يناير

مبروك براءة فتحى سرور وتأتى البراءات تباعاً
مبروك الاصابات اللى حصلت قدام السفارة الاسرائيلية ياريتهم كانوا ماتوا وخلصنا من ارفهم واصواتهم العالية وقلة ادبهم
وخلى اللى نايمين فى بيوتهم ومعدومى الطموح واللى مستنين اللى هيجى يكرر عملة عبدالناصر يسرق لهم من فلوس الناس الاغنياء علشان يوزع عليهم نايمين ومنتأخين يحلموا ويقولوا هييييييه الثورة نجحت وتحيا الشباب العملاء واصحاب المصالح لو سمعوا ان البورصة المؤشر بقى لونه اخضر يوم لكن بترجع الوكسة تانى ويبقى لونه احمر ೨೦ يوم

المجلس العسكرى: احتياطى النقد سينفد خلال 6 أشهر إذا استمرت الاعتصامات


ودلوقتى المدونات والفيسبوكات مبقتش واخدة اخبار وكسة 25ينايم اليومية فقررنا نجمعها فى موقع الكترونى
تابعونا على موقعنا الالكترونى لحظة بلحظة واخبار وكسة يناير

وده الموقع بتاعنا

http://civicegypt.com/

وائل وسعد وخالد

كدا اكتمل مثلث الفساد والخراب فى البلد .. لما عيلة واحدة يبقى مكونة من مثلث عبارة عن وائل غنيم اللى بيقول على نفسه مدير تسويق فى جوجل للشرق الأوسط واللى استقال منها علشان يتفرغ للخراب اكتر وينشئ جمعية يضم فيها عملاء 6ابريل ومن عاونوه فى وكسة 25ينايم واللى امريكا ناوية تدربهم فى تل ابيب وطالبه منه يكتب مذاكرته عن وكسة 25ينايم مقابل 2مليون دولار مش عارفه مذكرات ايه اللى هيكتبها اذا كان قضى 11يوم فى المعتقل من الـ18يوم اللى اترمى فيها جرابيع التحرير والبلطجية فى الشوارع ويبقى خاله سعد الدين إبراهيم العميل صاحب مركز ابن خلدون واللى تمويله شهرى معروف من امريكا وابن خالته خالد سعيد الحشاش مفجر ثورة الخراب والدمار إذن لا عجب لسه فى عائلات فى مصر اقذر من كدا علشان تكمل على البقية الباقية فى مصر ؟ ده إذا كان لسه فيها باقى

ممكن شوية فول سودانى بقى ؟ اصل دى اصوات الجرابيع بتوع التحرير من يوم 25ينايم ومحدش فاهم هما عايزين ايه وازاى وفين ؟ عايزين يروحوا فلسطين ؟ ياريت يروحوا وياريت اسرائيل تطلع لهم طيارة من غير طيار تجيب خبرهم وتحرق قلوب اللى جابوهم عليهم لانهم مش عرفوا فعلا يربوهم




ياريت بلاش اى واحد ابن وسخة يدخل المدونة دى .. لأنها مش للشحاتين والجرابيع واللى بيناموا فى الشوارع واللى بيقعدوا شهر من غير حموم واللى بيناموا فى الخيام والبلطجية وتجار المخدرات واصحاب القلوب السودة والحقودين وحثالة المجتمع واللى من تعيقاتهم بيدللوا على تدنيهم وبيائتهم الوسخة وتربيتهم الأوسخ .. المدونة دى بتاعة الناس المحترمة اما ولاد الوسخة ريحتهم بتبان وفى الحالة دى هرميهم بتعليقاتهم من غير ما اقراها لان عينى مش بتقع على الوساخة اصل ريحتها بتبقى وسخة زيهم فى اوسخ زباله تليق بيهم وباهاليهم ده اذا كان ليهم اهالى يعنى

Monday, May 9, 2011

اكذوبة الثورة + اكذوبة كامليا = امبابة

والد محمد مدحت اللى زوروا صورته وكتبوا عليها الاسم على فتحى


ضحكو على الناس بالميارات واستغلوا جهلهم وعدم تفكيرهم غير فى الاكل والشرب .. ماهو فعلا المصرى مالوش اى علاقة بالحرية والديموقراطية بامارة ايه يعرفهم ؟ اذا كان عمره ما سمع عنهم فى بيته ولا فى مدرسته ولا فى شغله بيتولد ويموت وهو بيدور على رغيف العيش وعلشان كدا قدروا يلعبوا بيه وقالوا له مبارك عنده فلوس كتير انزل نام فى الشارع واهتف ضده وهنجيبها لك .. والناتج البلد خربت ارتطبت حالة مبارك الصحية بحالة البلد مبارك فى المستشفى تعبان والبلد فى المستشفى تحتضر .. والجرابيع اللى وصولوها للعناية المركزة بايديهم لسه نايمين فى بيوتهم مستنيين الفلوس اللى هتجى لهم مع مصباح علاء الدين .. زوروا فى التاريخ حتى الناس اللى ماتت تاجروا بدمها .. خالد سعيد مدمن البانجو مفجر الثورة امه تاجرت بدمه مع 6ابريل والبرادعى .. محمد مدحت اللى مات فى حادثة عربية تاجروا بدمه وحطوا صورته وعليها اسم على فتحى لحد ما والده الراجل الصادق عارف ان ابنه عند ربنا وفى المكان الاحسن من كدابين التحرير ومزورين التاريخ وطلع كشف كدبهم وجهلهم وجبنهم

قالوا عايزين اختنا كاميليا اصلها مسجونة فى الكنيسة خرجت لهم بدل المرة اتنين وقالت انا اتولدت مسيحية وها اموت مسيحية اختشوا على دمكو بس كلمة دم دى مش عندهم وراحوا حرقوا كنيسة امبابة وقتلوا شباب فى عمر الزهور وقالوا عليهم كفرة اى دين ده اللى قالواكو اقتلوا وارهبوا الآمنين وولعوا فى دور العبادة يا كلاب انتوا فعلا مش مصريين ولا عمركوا هتكونوا مصريين ولحفظ ما الوجه الحشرات بيقولوا العادلى اللى عمل كدا ؟ على اى اساس ان الاسلاميين ناس طاهره خالص مش بتعمل مظاهرات تطالب فيها ببنات الناس هو ايام النبى محمد كانت فى المظاهرات دى ؟ لو كانت موجودة مش كان فى حد النهاردة سمع عن كلمة اسلام .. عادلى ايه ولا عادلى مين يا سفلة يا كفرة اللى هيعمل الانحطاط بتاعكو ده وانتوا التاريخ كله يشهد انكم مجموعات دموية وادى التحريض صوت وصورة ولا هو العادلى قلب سلفى ؟
والى يلزق الانحطاط ده فى العادلى ولا مبارك يبقى انت بنى ادم جاهل والشوز بقى مكان المخ اللى موجود فى عقلك والافضل تروح تشوف لك دكتور نفسانى يمكن يرضى يعالجك واقروا تاريخ الاخوان والسلفيين الدموى من اول قتل النقراشى لحد النهاردة وانتوا تعرفوا ان الفيران دى كانت فى جحورها فى عصر سيدها مبارك لكن اشربوا مش هو ده الاستقرار والامان ؟ خلوا بقى كلاب التحرير يحلوا اللوغاريتم ده وخليكو نايمين فى بيوتكو مستنين الفلوس والبلد بتقع وبتتوزع وكيلو الخضار بقى بـ 20جنيه واللحمة اللى بتقولوا كنا بناكلها مرة فى فى الشهر دلوقتى لو لقتوها مرة فى السنة بوسوا ايديكو شعر ودقن




مبروك على المصريين نتائج نكسة 25يناير

_القضاء على جهاز الشرطه المصري. _اهدار 8مليار دولار من الاحتياطي المصري. _شلل شبه تام بالاقتصاد المصري . _صدام شبه يومي بين التيارات السياسيه المصريه. _تصاعد اصوات الفوضى وتعطيل العمل العام. _التعدي السافر على هيبة الدوله. _اختراق الحدود المصريه وتهديد الامن القومي. _تعالي اصوات الفتنه الطائفيه وتهديد وحدة ابناء الوطن الواحد. _اقحام القوات المسلحه في ادارة شئون البلاد وتعريض امن البلاد والعباد لاخطار المطامع الخارجيه


فديو جورجى خالد سعيد بلع لفافة البانجو بارادته
بعد كدا اللى يموت فى غروة يبقى شهيد الحشيش وسلامات يا بلد

Friday, May 6, 2011

اولاد مبارك فداء مبارك

لا لإهانة عزيز مصر يا جرابيع وهتفضلوا بغيظكو وبغلكوا لأن ميدان التحريض مش هو مصر المصريين الحقيقيين المصرين ولاد الأصول الشرفاء اللى بجد هناك عند ماسبيروا واللى اعتدوا عليهم الجرابيع الحرامية اللى سرقوا التورتة المفاجيع
هما دول بجد اولاد مبارك واولاد مصر الشرفاء





لا لإهانة عزيز مصر لما الكويت تدافع عن زعيمنا لانها شايلة جميلة والسفلة والجرابيع اللى عاشوا فى امانة حسن نصر الله الكلب يقولهم ثوره ووائل غنيم العميل واسراء عبدالفتاح وعمر عفيفى اللى قاعد يحرض ويعرص فى واشنطن يقولوا ثورة يقوم ينضم لهم الجرابيع ويخربوا البلد يبقى دول مش مصريين
المصريين الحقيقيين موجودين دلوقتى فى ماسبيرو





اسمعوا وشوفا حسن الغندور حارس الرئيس مبارك بيقول ايه عن اعظم الرجال



البطلة اميرة المصرية الأصيلة اللى والدها لما وصله خبر اصابتها كان رده انا بنتى فداء لمبارك .. هما دول المصريين الشرفاء مش الكلاب والبلطجية الحرامية الجعانين اللى ضربوهم وعملوا لهم ارتجاج فى المخ علشان يسرقوا التورتة .. طيب كان عمرو واكد ولا هدى عمار وهما بيأجروهم كانوا قالوا لهم هنجيب لكو تورتة بدل ما يعتدوا بالشكل ده على اسيادهم اللى اشرف منهم ومن اللى جابوهم ومن اللى مأجرينهم ومن اللى بيشجعوهم كمان



ياترى البنت الصغيرة دى فلول ولا ثورة مضادة ولا حزب وطنى يا كلاب ميدان التحريض ؟

Thursday, May 5, 2011

فى موقعة التورتة

اثبت بالامس بما لا يدع مجالاً للشك أن الذين تواجدوا فى ميدان التحرير فى احداث نكسة 25يناير وما تلاها ماهم إلا مجموعة من البلطجية وقطاعى الطرق والمفاجيع والعشوائيين والزباليين ومن على شاكلتهم .. ففى أثناء احتفال شباب ماسبيروا الاصيل بعيد ميلاد الرئيس والقائد العظيم محمد حسنى مبارك .. هجم عليهم البلطجية وصيع التحرير الذين تم القاء القبض 15 بلطجى من قبل الشرطة العسكرية وتم احالتهم لنيابة بولاق ومحرز لهم اجولة طوب ومولتوف وذكروا فى التحقيق بانهم مستاجرين من قبل اثنان الاولى سيدة منقبة تدعى هدى عمار والثانى شاب ليبي موجدان بميدان التحرير اضافة الى حركة 6 ابريل وائتلاف شباب الثورة وسوف نوافيكم بارقام المحاضر وما تم فيها .. تأكدتوا مين هما وراء موقعة الجمل ؟ ومين هما اصحاب المصالح فى زعزعة الإستقرار والأمن العام فى الوطن ؟ ففى يوم عيد ميلاد الرئيس مبارك الذى وصل فيه عدد المعتصمين أمام ماسبيروا إلى 22ألف متظاهر كاد الحقد والغل يفتك بالعقول والقلوب التى لا تريد بمصرنا الأمن والسلام .. فقد تم الإعتداء على ابطال مصر الحقييقين ابناء الشعب الأصيل .. الذين لا يلهثون خلف مصالح ومكاسب شخصية ولا جوايز من الجالية اليهودية والإسرائيلية ولا هما عملاء ولا جواسيس باسم الحقوق الانسانية ... الكلاب الحقودين الجعانين ولاد الجعانين سرقوا التورتة واكلوها بعد ما اعتدوا على اسيادهم .. ومن قبلها خربوا البلد ودمروها .. حافظ عليها سيدهم لمدة 30سنة فى امن وامان .. ضحكوا على الغلابة وقالوا لهم هتبقوا اغنياء لكن يا للحسرة لا طالوا الامان ولا طالوا المال فقد صرحت الوزيرة فايزة ابو النجا

مصر تقترض من مخزون النقد الأجنبى للمرة الأولى


وعلشان يمارسوا اجرامهم دون اى قانون او رادع قالوا الشرطة بتقتل فينا وضربت المتظاهرين وألفوا اشاعات وحكايات زى ما قالوا على سالى زهران المنتحرة من بلكونة بيتها انها ماتت فى ميدان التحرير على ايد رجال الشرطة .. وعلشان الكدب مالوش اخر كدبتهم والدتها وقالت ان بنتها رمت نفسها من البلكونة فى اسيوط سالى اللى عمرها ما نزلت ميدان التحرير ولا تعرف له طريق .. قلبوا الموازين وقالوا على البلطجية شهداء .. فباى حق واحد رايح يحرق قسم شرطة وفى ايده مولتوف ويولع فى ممتلكات الدولة ويقتل الظباط ويبقى شهيد ؟ حتى المساجين اللى بيهربوا دلوقتى من السجون بيقولوا عليهم شهداء .. بقى بالذمة فى كدا غباء ؟ وعلشان الظلم لازم يكون له نهاية وعلشان اسيادهم اللى رباط جذمة اصغر واحد فيهم برقبة جرابيع التحرير واحد واحد ناس كلهم شرفاء لأنهم ابطال البلد الحقيقيين فقد تمت تبرأتهم من جريمة قتل المتظاهرين ومن حالات الانفلات الامنى بعد ما ثبت ان السبب هو جرابيع التحرير وكلاب الاخوان واخوانهم بتوع حماس





بالفيديو.. مساعد مدير الإعلام بالداخلية: تقرير تقصي الحقائق برأ الشرطة من تهريب السجناء





احتفال اهالى الاسكندرية بعيد ميلاد الرئيس مبارك

Tuesday, May 3, 2011

من شعب مصر ألأصيل


رسالة حب ووفاء ورجاء من الله الشفاء (عيد ميلاد الرئيس غدا ) من شعب مصر ألأصيل الى الأب والقائد والرمز والكرامة الرئيس محمد حسنى مبارك

لا تغضب من شعبك يا سيادة الرئيس لقد ضللوه باسم الدين والشعارات الرنانة التى تعمى القلوب وأنت أعلم منا بحالهم , لقد اغتيل الرئيس السادات أمام عينيك فى يوم نصركم العظيم باسم الجهاد فى سبيل الله , لقد كفروه ودعوه بفرعون مصر كما وصفوك , لقد أضلوه مدعو الحرية التى تناديت بها عمرك وفتحت أبواب الحرية ولم تغلق فما طول عهدك . لقد أوهموه يا سيادة الرئيس بأنهم يملكون الجنة فى الدنيا والآخرة فصدقوهم .لم تقصف قلما ولم تكمم فما طوال عمرك . نحن أبناؤك ما حيينا . شعبك يئن من غيابك عنهم إلا المضللون منهم , نخشى الندم عمرنا عليك يا سيادة الرئيس . لقد كممت أفواهنا وأعموا عيوننا وضللوا القلوب , فأحباؤك من أبناء الوطن الغالي وهم مصر الحرة بعطائك يدعون لك بالشفاء , يدعون لك بالصحة والعافية بيننا . لا ينكر فضلك إلا جاحد وناقم وقتله الغل والحقد ونكران الجميل , ولا يملكون إلا الحقد والغل و الكراهية , لا يرون بأعينهم إلا الأسود الداكن ......الحالك .لا يرون الجميل فيك. أورثهم الله سواد القلوب .وهم فى كل زمن حاضرون .مصر تحبك يا سيدي مصر تبكى الدموع على غيابك , ما أقيم على أرض مصر شاهد لتاريخك المجيد . ما عمر من الأرض المصرية شاهد عطاؤك , ما حافظت عليه من ديننا الاسلامى والمسيحي باق لم يستطيعوا تغييره .......المضللين والحاقدين فى كل مكان صامدين . الخيانة فى دماؤهم والتشفي فى قلوبهم والغل والحقد تراثهم....لقد اشتاقوا لمشهد النحر اشتاقوا للدماء . يريدون المشهد الدامي كما شاهدوه فى العراق ... الله الحافظ لك ولمصر ولا بناؤها الطاهرين اللذين أقاموا مصر وعمروها, اللذين حولوا الصحراء الى جنة خضراء .....اللذين أقاموا المجد فى صحراء مصر . اللذين أقاموا المصانع فى كافة الإرجاء ......اللذين ينكرون ذلك ضلوا الطريق لم يروا ما شاهدنا ...... هم الأعداء فى كل عصرا وحين ,.لقد اكتشفنا قلوبا تحجرت وعقولا تبلدت ., يا سيادة الرئيس لازال فى مصر الخير لك ولأسرتك ولبنى وطنك لن تهان فى وطنك يا تاريخ مصر الحديث الذي لم نرى سواك خيرا لوطنك , لن نقول الوداع بل اللقاء بإذن الله تعالى , لن يخذلنا الله مدام قلوب شعبك طاهرة نقية بحبك الحقد يعمى القلوب لا يرى سوى السواد .
مصر مبارك الله أكبر عليك يا مصري
عشت لمصر مكرما , حاملا تاج العزة والنصر ........ كرامتك كرامتنا كرامة مصر
التوقيع ( الشعب المصري )

Sunday, May 1, 2011

حقيقة عملاء التحرير الجرابيع

علشان لما نقول ان اللى كانوا فى ميدان التحرير ما هم إلا شوية صيع وحرامية وولاد كلاب عملاء قبضجية يبقى محدش يفتح بؤه العيال القذرة اللى خربت البلد ورفعت نسبة البطالة وخسارة البورصة والقضاء على المخزون المصرى ده غير ارتفاع معدلات الافلاس ونشوف الخبر ده علشان الصيع الجرابيع اللى هما اصلا مش فارقه معاهم لانهم فى كل الاحوال تربية شوارع ومحل اقامتهم هو الشارع فيبقى وايه يعنى لما البلد كلها تخرب

ارتفاع معدلات الإفلاس النهائي في 3 أشهر .. و20 مليار جنيه خسائر البورصة في أبريل

اما الفديو ده بقى فهو توضيح لحقيقة الجرابيع واعلان الامدادات المادية