اللب ينطق الشهادتين

طبعا فى ظل البرتقان اللى بيتشاهد والكنتالوب اللى يوحد الله والشجر اللى فروعه على شكل لا اله الا الله وفى النهاية تطلع خيال احد الاشخاص كان واقف يستنى صاحبه ومن زهقه حفرها فصورت وكالات الأنباء وزاعت الصحف وانتقل الغائد والعائد يتفرج .. مش بعيد خالص ان محمد حسان يقول قشرة اللب بتتكلم هى كمان بس الغريب مش قشرة اللب اللى اعلنت شهادتها على الملأ الأغرب هو حجم قشرة اللب اللى طولها نص متر عجايب

Comments

مسرور said…
This comment has been removed by the author.
AHMED SAMIR said…
ممكن جدا الحاجات دي تكون خيالية او صناعة بشرية
بس برضة هناك احتمالية لأن تكون ربانية
ليه لأ؟
سبحان الله
و يخلق ما لا تعلمون
Kontiki said…
اصطبحنا و الله انت مش قطة انت نمر :)
الموضوع كلة مسخرة
1. بيقول فى الفيديو احنا مش محتاجين الحاجات دى عشان نوحد طب انت جايبها لية ؟
2. هو لو دى قشرة اللب يبقى اكيد مزروعه فى ارض العمالقة على اساس لو دة اللب بتاعهم :) :)
3. المسخرة الاكبر فى رسايل الناس اللى بيدعى لمسيحى عشان يسلم و اللى بعته حلم عشان يتفسر واديها جهل !
كل الناس و الحبيبة مدورين حفر اساميهم ع الشجر ومع الوقت الشجرة بتكون كأن اللى عليها دة طبيعى يعنى قصدى الموضوع دة يحتمل نسبة من الصواب على اساس ان ربنا فعلا قادر وبيحتمل برضة نسبة خطأ وانها تكون مكتوبة عن طريق بنى ادم فباختصار دة دليل جهل ومزايدة على الدين وغباء كأننا رجعنا عصور قديمة لما كانت كل امة تطلب من نبيها دلائل وبراهين انه نبى وان ربنا موجود هاتلنا بقرة ولا هاتلنا قشرة لب عليها الشهادة عشان نتاكد !! الفيديو دة مجرد مزايدة غبية . جتهم البلا
Anonymous said…
قطه
الأنسان فى مواجهة الكون الشاسع
الذى لا تبدو له بدايه او نهايه
من قديم الزمن وهو يحتاج الى شىء يعقلن وجوده
ويجعل قصة حياته ومماته لها معنى
وليست
عبثيه
فيتعلق باى فكره تضفى هذا المعنى
حتى وان كانت وهما
فالحياة حتى مع الوهم يمكن تحملها عن حياة تطرح اسئله المبدا والمنتهى لا تجد اجابات
elmasryeffendi said…
قمة الجهل و السطحية و الغباء فى آن واحد ، العالم بيتطور و بيطور حياته و احنا لسه بنناقش بول الابل و العلاج بالترتر، امة ضحكت من جهلها الامم
واحد صاحى said…
قراءه مختلفه للقطه
محمد حسان من فرقة الفهلويه ويظهر هذا بوضوح فى هذه اللقطه فهو يضرب ويلاقى كما يقول المثل
يعرض هذه القصه الخزعبليه بالتفصيل وكانه وقع على كنز للترويج لبضاعته ولكنه لأنه يدرك مدى وعمق الخرافه يستدرك بسرعه ويقول اننا لسنا بحاجه لها طيب عرضتها ليه وبكل التفصيل
فهلوه واستهبال
واستحمار للبسطاء
ورواج ومكاسب
اعلان رقم - 2 said…
هذا النصب من ذاك الدجل

بنفس الموضوع
http://www.panet.co.il/online/articles/34/36/S-312606,34,36.html
سواح said…
قطه
هذا فكر منظم مدعوم بالمال كما كشف ذلك شيخ الأزهر
http://www.youtube.com/watch?v=0Wshg0_jKTw
لأهداف محدده تخريبيه
قارىء said…
نصر حامد ابو زيد
منقول
......
بالله عليكم، كم كان سيكسب الدكتور نصر حامد أبوزيد من المال والشهرة والنفوذ والانتشار ومحبة الجماهير ورغد العيش لو قرر أن يصبح واعظا من وعاظ الفضائيات، يحدث الناس عن أهمية الرضا بالمقسوم ووجوب طاعة الزوجة لزوجها عندما يدعوها إلى الفراش، وضرورة طاعة الزوج والزوجة وكل أفراد الأسرة للحاكم طالما كان حرا منوفيا؟.

كان الدكتور نصر، رحمه الله، من كوادر الإخوان فى مدينة المحلة الكبرى، كما يحكى لنا الدكتور جابر عصفور فى كتابه الجميل «زمن جميل مضى»، لكنه على ما يبدو لم يرغب فى إلغاء عقله ورغبته فى التفكير، ويلتزم بالسمع والطاعة فى المنشط والمكره، بل قرر أن يسلك طريق العلم، ظنا منه أنه سيوصله إلى الحقيقة، لكن طريق العلم فى بلادنا المباركة أوصله لكى يكون العالم المصرى الوحيد الذى يصدر حكم قضائى بتفريقه عن زوجته عقابا له على أنه أدى وظيفته التى وافقت الدولة على أن يتقاضى عنها مرتبا شهريا مقابل أدائها: البحث العلمى،
لا إله إلا الله محمدا رسول الله
Migo Mishmish said…
اهاهاهاهاهاه
طيب انتي مضايقه نفسك ليه ده راجل فاضي
قاعد يلعب بقشر اللب
طيب هو في سؤال طالما الموضوع وصل للب بعد الكانتلوب والبطيخ
المانجه ظروفها ايه
ولو هي مذكر ينفع اكلها لوحدي ولا لازم ميجو يبقى معايا
ثم هل هي مؤمنه ولا كافرة
اصل الموضوع ده مهم يا قطة
وانا بحب المانجه والعياذ بالله
ردي عليا لحسن لسه شاريه 2 كيلو امبارح
Love,
MishMish
سواح said…
مصيبة افكار فقهاء الصحراء
شيخ الأزهر
.........
شدد فضيلة الإمام الأكبر الدكتور أحمد الطيب شيخ الأزهر على أن الإسلام دين الوسطية (العدل)، وأن هذه الوسطية ليست وسطية أرسطو الذي يعتبر الفضيلة وسطا بين رذيلتين، ولا هي وسطية رياضية أو حسابية، وإنما هي وسطية أخلاقية اجتماعية كونية تنظر إلى الكون بمعيار المفاضلة العادلة بين نقيضين متضادين.

وحذر الطيب من صعود دور جماعات المتطرفين التي انتشرت في أرجاء كثيرة من العالم العربي، لافتا إلى أن هذه الجماعات تستقي فكرها من فقهاء البادية وتتهم الجميع بالكفر وتسعى إلى نشر الخراب والفتنة في العالم الإسلامي باسم الصحوة الإسلامية المقبلة خدمة لمصالح من يريدون أن يظل العالم الإسلامي مهمشا منقسما على نفسه بعيدا عن صحيح الدين الحنيف غارقا في الجهل والتخلف.
سواح said…
كشف المستور
اعترف احدهم بان قناة ازهرى مموله من الخارج بعد ان فضحه شيخ الأزهر
واعلن ان كل هذه القنوات هى بيزنس
يتاجر فى الدين
مطلع said…
كشف المستور
اعتراف بالتمويل الصحراوى لقنوات تجار الدين
اعترف خالد الجندى بان قناة ازهرى مموله من الخارج بعد ان فضحه شيخ الأزهر
وعلق احد المعلقين
خالد الجندى و من على شاكلته مجرد مستثمرين و لكن للاسف مجال الاستثمار هنا هو الدين و يا ليته يكون مخلصا فى ذلك و لا يكون مجرد وسيط لنقل فكر اللذين يمولون القناة و كلنا نعرفهم و نعرف اهدافهم فى المنطقة عموما- و انا اسال الشخ خالد سؤال بسيط و هو -يا ترى مرتبك من هذه القناة كام مليون ريال فى الشهر؟
سواح said…
انهم مرتزقه وسماسره
وانكشفوا
......
تعليق منقول
خالد الجندى و من على شاكلته مجرد مستثمرين و لكن للاسف مجال الاستثمار هنا هو الدين و يا ليته يكون مخلصا فى ذلك و لا يكون مجرد وسيط لنقل فكر اللذين يمولون القناة و كلنا نعرفهم و نعرف اهدافهم فى المنطقة عموما- و انا اسال الشخ خالد سؤال بسيط و هو -يا ترى مرتبك من هذه القناة كام مليون ريال فى الشهر؟
مطلع said…
من الفتاوى الصحراويه
فتوى الشيخ عبد الرحمن البراك الأخيرة، حول ضرورة منع الاختلاط بين الجنسين وقتل كل من يدعو لهذا الأمر باعتباره مرتداً
هل هذا الرجل طبيعى زينا.
Anonymous said…
رجاء حار جدا

ممكن تكتبى عن الرجالة الوسخة ولاد
الكلب اللى بيقرفوا ويطلعوا عين اى واحدة سنجل كل دة علشان معهاش حد خول لكن لوكان معاها بوى فريند ومأنجشها وكل شوية رايحين جايين نايمبن فى الجناين اوكانت مخطوبة وكل شوية خطيبها يحسس عليها ومفيش مانع لو مخطوبة كذامرة واتحسس عليها الف مرة بيسبوها فى حالها وكمان الرجالة اللى فى الشغل اللى تندب فى عيناها الرصاص ومتطلعش ونظراتهم الوسخة لا وعامليلنك نفسهم محترمين والتقوى بتشر من وشوشهم اللى شبة افاهم وانهم بيعاملوكى بأحترام وتتلفتى وراكى تلاقيهم مركزين عينهم على سورى جد على مؤخرتك مع ان ممكن ستتهم فى البيت بتعملهم قردلكن بيكنو مركزين وقارفين اللى برة وخصوصا لو سنجل معهاش خول تصيع وتعط معاة سواء بصفة رسمية اوغير رسمية لكن لو معاها خول تبقا 100 100
تعليق said…
دة كلامو مزبوط انا سمعت اللب بينطق الشهادتين والفيران بترقص وتسقف كمان

كل واحد يجرب بنفسو

التجربة
-------
اشرب بانجو مدعوم بالكيف بعدين روح اشرب اي حاجة خمرة وكل مكسرات مع ملح

بعدين روح جيب بطيخ او حاجة حلوة تتقشر وتتاكل

ارجع للبانجو المدعوم بالكيف وبص للبطيخ واسمع الشهادتين

معرفش ايه الصنف اللي بيستعملو الشيخ الجليل بس اكيد كل واحد فينا يقدر يفتي لو استعمل نفس الصنف
Desert cat said…
AHMED SAMIR

خيالية جدا طبعا يا دكتور
من السهل انك تحفر اى حاجه على النبات ومع تكون وريقاته تاخذ نفس الطابع
المعجزات مش فى قشرة لب يا دكتور
Desert cat said…
Kontiki
اول مرة يا كونتا اشوف ناس بتدلل على الدين بتاعها بكلام على ورق الشجر
هههههههههههه
بجد مسخرة
Desert cat said…
Anonymous
استاذى لا ارى اى امل فى الحياة فمع تزايد اعباء الحياة يزداد لجهل لذلك الجميع منساق ولا يوجد بذهنه اى تساؤلات ليتهم يسألون حتى يعلمون
Desert cat said…
elmasryeffendi
دى الامم بطنها وجعتها من الضحك علينا
قال قشرة لب تعلن اسلامها
هههههههههههههه
Desert cat said…
واحد صاحى

عرضها من افلاسه وفقره الفكرى
ولعلمه ان اى خزعبلات يصدقها المغيبون
Desert cat said…
اعلان رقم - 2

العيب مش عليهم بجد العيب على المتخلفين اللى بيصدقوا الجنان ده وبيقولوا على الدجالين علماء
Desert cat said…
سواح
ولما هما عارفين انها لاغراض تخريبية ليه مبيتخذوش موقف لضمان الامن العام
Desert cat said…
قارئ
لو كان مثلهم كانوا هللوا له ودخلوه الجنة كمان بصقوك الغفران اللى بيدوها لبعض
لكن لانه كان مفكر عظيم يدعو لاعمال العقل كانت الشماته بموته والفرحة لا تسيعهم
حقا حمقى
Desert cat said…
السُـلطانة

انتى جاية تعلنى اسلامك هنا
هو انتى لسه صاحية من عصر الجاهلية الاولى ولا ايه النظام ؟
Desert cat said…
Migo Mishmish
المانجة لو عويسى تبقى مؤمنة ومش لازم محرم كليها وانتى مطمنة
اما لو هندى فدى كافرة واكلها يبقى هو كمان كافر
misha و lado said…
kantalooob
loooooooooooooooooooooooooooooool
that's the best thing we heared this week
loooooooooooooooooooool
3r3r's sucks
الاستهبال اخو الاستعباط !! said…
معقول يكون الشخص ده طبيعي؟ قشره لب ابه ياعم اللي بتشهر اسلامها هو خلاص مابقاش غير اللب علشان يدخل الاسلام؟ خلصتوا علي البني ادمين ومش فاضل غير اللب والمانجه والكنتالوب؟ الله يخرب بيوتكم طول مافي مصر اشكالكم مش هاتعمر ابدا..هي خربت من قليل؟ لك الله يامصر يا حبيبتي

Popular posts from this blog

قميص دهشور

كل تحرش وانتوا طيبين