Desert Cat Search
قطه الصحراء: شراشيح ومنافقون

Wednesday, June 16, 2010

شراشيح ومنافقون

النموذج الأول
وهابى متباكى قاعد يشرشح زى ستات الحوارى حتى فى سفالته غلب الشراشيح لاء وكمان قاعد يترجى ربنا يخليه يروح يحارب ما تروح تحارب حد ماسك فيك
ودى عينه من قذارته

هو فى مدعين للاسلام والايمان بالسفالة دى ؟
أللهم عليك باليهود الملاعين..أللهم ماأسقط طائراتهم..اللهم مادمر دباباتهم...اللهم ماجمد الدماء في عروقهم...الللم مايتم أطفالهم...اللهم مارمل نسائهم...اللهم سلط عليهم الأمراض والأوجاع ...اللهم ماسلط عليهم السرطان..اللهم إرزقنا الشهادة بأرض فلسطين...أرجووووووك..أرجوووووك.....(إهئ إهئ)..أرجوووووك...حد حايشك تروح فلسطين ياشيخ؟؟حد حايشك تستشهد ياعم روح وريح



نموذج آخر لواحد بيقول على نفسه دكتور
ولو اتعاملت معاه تلاقيه فى الحقيقة تور معندوش اوبشن اسمه عقل لأنه اختذله بين رجليه فقط
مش عارفه منين جاله ايحاء انه ابن ناس مع ان ولاد الناس المحترمين لا بيخونوا زوجاتهم ولا فى العروض بيخوضوا والمضحك بل المهلك من الضحك بيقولوا على نفسهم مؤمنين ومسلمين ومحترمين ولبيت الله حاجين ... عذراً على عدم نشر فديوهات مع ان موجود منها على كل شكل ولون ايشى مكالمات على محادثات لكنها مش حتتنشر الا فى مواقع البرونو اصل المدونة دى طاهرة وحتفضل طول عمرها طاهرة ياترى بعد كل اللى بنقراه ونسمع عنه فى الجرايد من دكتور قلب بيصور مريضاته على دكتور اسنان على صيدليات بقدرة قادر تتقلب لغرز مخدرات ...مين عيان ممكن يآمن على نفسه يروح لدكتور وفيلم اطباء السى دى لا تزال فى جيبى مستمر على كل التخصصات وقاعات المحاكم بقى كل شغلها على الاطباء والمدرسين لسه فيكى ايه يا مصر لم يصيبه الفساد اذا كان دى اخلاق اللى عينوا من نفسهم مدافعين عن الدين ؟؟ اذا كانت دى اخلاق اطباء على حياة بشر تؤتمن ومدرسين على تنشئة اجيال مسؤلين

40 comments:

من قلب الحرب الأهليه التى بين قوات النظام وشعب مصر said...

أكدت رحيمة الشريف، صاحبة الفيديو المنتشر علي موقع "اليوتيوب" و"الفيس بوك"، والذي يكشف اعتداء ضابط شرطة عليها خلال الوقفة السلمية التي عقدت يوم الأحد الماضي تضامنا مع ضحية التعذيب بالإسكندرية خالد سعيد، المتورط فيها مخبران وضابط بقسم شرطة سيدي جابر، أن ما حدث معها من تجاوزات خلال الوقفة السلمية لم يكن متوقعا، خاصة وأنها كانت وقفة سلمية لا تتعدى الهتافات واللافتات.

كشفت رحيمة لـ"الشروق"، اليوم الأربعاء، أنها سبق والتقت خالدا منذ ما يقرب من عام، عن طريق أقاربها في الإسكندرية، وبعدما شاهدت صوره بعد وفاته في العديد من المواقع الإخبارية والصحف أجرت عدة اتصالات بالأهل والأقارب لتتأكد من أنه صاحب الصورة المنشورة على النت.

وقالت رحيمة: "الولد ده بريء جدا وخجول وأقصى اهتماماته هي موسيقي الراب وأخبار الفرق الموسيقية، ده حتى السجاير مش بيشربها"، وتابعت أن صورته التي تم تداولها علي النت كانت مؤلمة ومخيفة من أن يكون هذا مصير الجميع على أيد الشرطة التي تطبق "قانون الغابة"، وهو ما دفعها للمشاركة في هذه الوقفة الاحتجاجية.

وتساءلت رحيمة عن ثقة الشرطة التي لا تخشى التصوير أو نقل هذه الفيديوهات والصور التي تثبت جرمهم للمسئولين، كما تساءلت كيف يفلتون من العقاب ومن القانون الذي أصبح يحمي مجازرهم ولا يدينها.

ووصفت وصولها إلي المكان المقرر للوقفة الاحتجاجية بالوصول إلى ثكنة عسكرية، مشيرة إلى أنه كان مليئا بسيارات الأمن المركزي الذين كانوا يحملون العصي في حين أن المتظاهرين لا يحملون سوى اللافتات، وقالت بالحرف: "أنا مش من هواة الاحتجاجات والوقفات، لكن لما نزلت ما كنتش مصدقة إن دول مصريين واقفين في وش مصريين تانين. الشرطة أصلها بتطبق قانون الغابة".

وروت رحيمة واقعة رأتها خلال وقفتها، وهي أن رجلا يتجاوز عمره الخمسين من عمره جاء يصيح باحثا عن أخته الكبرى، ويخبر الضابط المسئول أن أخته ليست متظاهرة، وإنما كانت تعطي فتاة ملقاة على الأرض زجاجة مياه، ولا شيء أكثر من هذا، وأنها مريضة بالقلب ولا تحتمل الاحتجاز، حيث كان يحتجزها الطوق الأمني وسط مجموعة المتظاهرين، فأخبره الضابط بأنه سوف يرى ماذا يستطيع أن يفعل ولكن دون جدوى.

وأضافت أن رجال الأمن جمعوا عددا كبيرا من المجتمعين ووضعوهم في سيارة الترحيلات رافضين إعطاءهم مياها يشربونها، وعرضوا عليهم استبدال زجاجات مياه بالهواتف النقالة الخاصة بهم، وعندما حاول بعض الأشخاص إلقاء زجاجات مياه إليهم منعهم الأمن، رغم ما كان يعانيه بعضهم من حالة إعياء نتيجة الحر والتكدس داخل السيارات.

ووصفت قانون الطوارئ بأنه "تشريع لبلطجة الشرطة علي الشعب".. واستطردت: "عشان كده قالوا إن خالد كان معاه مخدرات، لأن تغيرات القانون اللي هما قالوا إنهم عملوها جعلت استخدامه (أي القانون) مباحا فقط في قضايا المخدرات والإرهاب. وطبعا ما كانش حينفع يقولوا إنه إرهابي عشان يبرروا اللي هما عملوه. بس حتى لو كان مذنب، مفيش حاجة تبرر انه يتعمل معاه كدة، لأن فيه قانون دي مسئوليته، لكن وجود قانون الطوارئ ده خلانا كلنا مباحين للشرطة".

وتابعت رحيمة: "المسئولين دايما يقولوا مصر أكتر بلد أمان، وأنها أحسن من بلاد كتير، هو إحنا عايزين نقارن ونقول مين أحلى، ولا نحس الكلام ده مش بس نقوله وشعارات وخلاص".

وحول تعرضها للاعتداء من قبل ضابط شرطة في الوقفة السلمية التي كانت أمام وزارة الداخلية قالت: "أنا مستغربة جدا أن ضابط برتبة كبيرة زيه المفروض انه مخضرم يغلط غلطة زي دى، خاصة أنه مش شاب طايش ولسه جديد مش عارف أزاي يتحكم في أعصابه وفي الموقف، وحاليا أنا مش قضيتي الموقف ده أنا قضيتي خالد سعيد".

وقالت رحيمة: "أنا في الأول كنت خايفة لكن خلاص لما الواحد بيدخل دايرة الخطر الخوف بيروح، خاصة لما بيشوف أن اللي قدامه مش هامه حاجة فالواحد كمان مش بيهمه حاجة"، مضيفة أن قضية خالد ليست قضية أهله وحده، إنما هي قضيتنا كلنا. وعلى ضوء تشريح الجثة من جديد وبيان أسباب الوفاة حنشوف لو حنعمل إتمام وقفات أخري سلمية صامته يومي الجمعة والأحد القادمين.

وأوضحت أن ما يريده الجميع هو كلام مقنع عن الأسباب الحقيقة للوفاة ومحاسبة الجناة، بالإضافة إلي توضيح ما نشرته الداخلية من تهم وألصقتها بخالد من التعرض لأنثى والتهرب من التنجيد وحمل سلاح أبيض وبيان مدي صحتها من كذبها.

تابع جميع الأخبار المتعلقة بـ"شهيد الطوارئ" من خلال هذا الرابط:
بالفيديو.. شهود العيان ينسفون بيان الداخلية حول مقتل شهيد الطوارئ

http://www.youtube.com/watch?v=q38x5G7Z56c

هل هناك دليل اوضح said...

هذه الناس عار
ولا يستحقون حتى تدوينه
هناك ماهو ابشع
النظام يعبن رسميا استمراره فى تبنى التعذيب وقهر الشعب
غتدما رفض التوقيع على بروتوكول الأمكم المتحده لمناهضة التعذيب وهو كما يلى
البروتوكول الاختيارى لمناهضة التعذيب؟
فى 28 ديسمبر 2002 تبنت الجمعية العامة البروتوكول الاختيارى لاتفاقية مناهضة التعذيب وغيره من ضروب المعاملة القاسية واللإنسانية، ويختلف البروتوكول عن الاتفاقية فى عدد من الجوانب حيث يتضمن آليات دولية ووطنية لمنع التعذيب من خلال تنظيم زيارات لتقييم الأوضاع فى أماكن الاحتجاز، والتعرف على أى من الممارسات التى يتعرض لها المحتجزون سواء التعذيب أو المعاملة المهينة.

ويتضح هدف البروتوكول فى المادة 1 التى تنص على أن هدفه هو «إنشاء نظام قوامه زيارات منتظمة تضطلع بها هيئات دولية ووطنية مستقلة للأماكن التى يحرم فيها الأشخاص من حريتهم، وذلك بغية منع التعذيب وغيره من ضروب المعاملة أو العقوبة القاسية أو اللإنسانية أو المهينة».
ويأتى تبنى الجمعية العامة لهذا البروتوكول لعدم ضمان الآليات الواردة بالاتفاقية لحقوق الإنسان وحمايته من التعذيب بالقدر الكافى فمازالت الدول تتعنت ولا تقبل زيارة المقرر الخاص المعنى بالتعذيب لها كما أن البروتوكول يحاول منع التعذيب قبل وقوعه وليس مجرد رد فعل على ممارسات قد تكون ارتكبت.

للأذكياء فقط said...

هذا الغبى الجاهل
يقدم اجل خدمه لأسرائيل لأنها تتخذ مثل ذلك الكلام كدليل على عدائنا لليهود وليس للصهيونيه اى لأغتصاب وطن
مع انه نوجد حركات من اليهود مناهضه للفكر الصهيونى ومنهم العالم الشهير نوام تشومسكى
صديق المفكر الفلسطينى الراحل ادوارد سعيد
وهو نفس الهطل التى تقع فيه حماس وكل من يخلط الدين بالسياسه
فيعطى فرصة لأعدائه على طبق من ذهب

من الحرب الأهليه بين قوات الحكومه والشعب الأعزل said...

البراءه للقتله
والحكم بحبس الشعب الأعزل
لقي القبض على حسن عبد الفتاح، أحد الشباب الناشط بحركة 6 أبريل بالإسكندرية، مع 4 آخرين الخميس 10 يونيو الحالي.

وتم ذلك أثناء تنظيم وقفة احتجاجية أمام قسم شرطة سيدي جابر بالإسكندرية احتجاجا على مقتل الشاب خالد سعيد، وبعد قرار النيابة الإفراج عن 3 وعرض حسن عبد الفتاح وأحمد جابر على نيابة المنشية لصدور أمر بضبطهما على ذمة قضية تظاهر أخرى بالرغم من أن المتهم الرئيسي فيها قد أخلي سبيله من سراي النيابة.

وتم عرض جابر وعبد الفتاح على نيابة المنشية التي قررت الإفراج عنهم، وترحيلهم إلى أمن الدولة، ثم إخلاء سبيلهم يوم الأحد.

وقد حدث احتكاك بين الناشط حسن عبد الفتاح وأحد ضباط الشرطة الاثنين الماضي، وتم عرض حسن عبد الفتاح على النيابة التي قررت استمرار حبسه 4 أيام، وفوجئ فريق الدفاع عن الناشط بتحديد جلسة محاكمة عاجلة صباح اليوم، ولم تمهل هيئة المحكمة أيا من فريق الدفاع من الاطلاع على أوراق الدعوى وتم الحكم بذات الجلسة.

أم الخــلـود said...

لقد كثر اللغط وكثر المهرجين وقد أصبح كل من هب ودب يجعجع في الإعلام


أرجوا المساهمة في دعم الحملة لو تكرمتم

(حملة الجسد الواحد)

أرجوا من المدونين الموقرين أن يضعوا شعار الحملة في الشريط الجانبي لمدوناتهم تضامنا مع أمة محمد !!

صورة الشعار .. في مدونتي أعقل مجنونة في الوجود .. ويكتبون فوقها ..

(حملة الجـسد الواحـد)

رابط المدونة

http://dndanh111.blogspot.com/2010/06/blog-post_14.html

جعله الله في ميزان حسانتكم .. آمين

Anonymous said...

First time on your blog, you are so good and sooooo funny, but you have to admit this Sheikh Wahabi gave you rich material to work with. His idea of Jihad is crying on TV channels. He is hilarious.

Masreya men Canada.

Kontiki said...

وهكذا تحل مشاكل الوطن العربى والشرق الاوسط كل ما عليكم هو ارتداء الحجاب و النقاب او تطويل الدقن و وضع قماشة بيضا عليها ثم الدعاء و البكاء .
اما باقى الفساد المنتشر فى مصر فعلية العوض واللى جاى اسوأ

مؤنس فرحان said...

موش عارف ليه حاسس انك مشحونة شوية زيادة عن اللزوم
--------------
هو انا موش عارف انتقادك للدعاء نفسه ولا لشخص معين .. كلماتك صعبة شوية على واحد بيدعى ربنا .. الأم اللى بيتقتل ابنها غالبا مابيكونش بإيديها غير الدعاء على القتلة .. وهكذا لكل شخص فقد حبيب أو عزيز ..
--------------
يشرشح زى ستات الحوارى
سفالته غلبت الشراشيح
عينة من قذارته
-----------
موش شايفة ان دى كلمات قاسية أوى وموش موضوعية خالص لشخص ما او شيخ ما بيدعى على الصهاينة ..؟؟؟

هو الدعاء أصبح قذارة ..؟؟
أنا مختلف معاكى تماما فى الجزئية دى
................................

بالنسبة لموضوع الأطباء اللى بيصورو مريضاتهم بقى فدا معاكى حق فيه .. والحل هو العقوبات الرادعة
لو فى عقوبات رادعة
فأى شخص فى ضعف فى نفسه وقلة ضمير وعدم احترام لشرف مهنته وثقة الناس فيه حايخاف على الأقل انه يعمل حاجة زى كده
------------------
و على فكرة معظم الأشكال دى لما تقع لازم يقولو على نفسهم داحنا ناس محترمة وو وو وو .. طبيعى انه يدافع عن نفسه بعد ماوقع بأى هلس
لكن فى الحقيقة بيبقو كلهم أوغاد وحثالة بشرية
مفيش لا قيم ولا أخلاق ولا دين ولا بيتقو ربنا فى عملهم وحياتهم
-------------------------
دى أول مرة أزور مدونتك .. بس لسه حكمل قراءة ليها كلها

للــــــــــه يا محسنيــــــن said...

هنالك فروع عدة لحركة حماس تعمل داخل اسرائيل واحداها الحركة الاسلاامية, ثانيا جمعيات نسائية من نساء عرب ويهود, ثالثا جمعيات نساء مثليات من نساؤ فلسطينيات ويهوديات على الرغم من معارضة حماس للمثلية الا انها ترسل اموالا لدعم هذه الحركات

حاجة تانية, احزاب اليسار اكتر من احزاب اليمين وكلها ضد الصهيونية وضد اسرائيل وكلها لها تمثيل في البرلمان الاسرائيلي وكلها تتكون من عرب ويهود


المتدينين اليهود؟ نصفهم من مؤيدي الخوميني لابادة دولة اسرائيل واسمهم جماعة كارتا

يعني تلات ارباع اليهود سلفيين خالص وضد اليهود وعندهم حاخامات من ماركة الشيخ الذي في الفيديو وحاطين حلة قدامهم يجمعو جنيهات فوق الدولارات اللي بيستلموها من حماس ومن ايران وكلهم مربربين قوي بفضل حماية الديموقراطية وحرية التعبير عن الراي اللي بيقولو عليها في الراديو

AHMED SAMIR said...

فساد في كل مكان
لا تدين نافع و لا قنوات دينية شافعة
لا حول ولاا قوة الا بالله

Tears said...

انتى واجعه دماغك و بتدورى على كل شىء مش عاجبك و تتابعيه عشان تحرقى دمك ليه بس

خلى كل واحد يعمل اللى يعمله المهم لا يفرض شىء على الاخرين

و لو اختلاف الاذواق لبارت السلع

مذهول من تصرف ماسك قلم بلا ضمير ولا عقل مثل من شغله said...

كتاب الحكومه يفضحون ان النظام يمارس التعذيب واللى مش عاجبه
المقال يحمل عنوان: «.. وقفة احتجاجية من أجل حشاش»، وهو قطعة نادرة من أدب التعذيب .. .سلاح الببغاوات يعمل كثيراً هذه الأيام. المجتمع يقظ، ولا يفوِّت فرصة يعود منها إلي الوجود، وهذا ما يجعل السلطة تستدعي سلاح ببغاواتها في الكبيرة والصغيرة، في الدفاع عن موقف الرئيس من الحصار علي غزة، وحتي … إقرأ المزيد ..الدفاع عن مؤسسة التعذيب. الأستاذ محمد علي إبراهيم- نجم لامع في هذا السلاح- حجز موقعا منفردا، وقام بعمليات انتحارية، ربط حوله حزام شتائم ناسف، وهدد كل من يقترب من النظام والحكومة، وأثبت كفاءات نادرة تنتمي إلي عصور ما قبل الصحافة والإنسانية الحديثة. إلا أنه ومن فرط استخدام الحزام الناسف، ومن ثقل المنافسة علي المواقع المميزة في السلاح، لم يعد قادراً علي تمييز المعارك ولا طريقة دخولها، وكتب تعليقا علي حالة الفزع من قتل خالد سعيد، مقالاً لابد أن يُدرَّس في أقسام تهتم بآخر منتجات الاستبداد الشرقي. المقال يحمل عنوان: «.. وقفة احتجاجية من أجل حشاش»، وهو قطعة نادرة من أدب التعذيب، لأنه يكشف عن خلفية تري أن من حق الشرطة قتل الحشاشين.. هكذا بدون قانون ولا محاكم ولا قواعد اتفقت عليها الدول الحديثة في عقاب الخارجين عن القانون. مَنْ قال إن الحشاش يقتل؟ وبالطبع مَنْ قال إن «خالد» حشاش؟ هذه عقلية تفكر بمبدأ «قلم الحكومة خير»، وهو مبدأ يقوم علي أنه إذا صفعك ضابط أو أمين شرطة فهذا أفضل من اقتيادك إلي القسم وتعرضك للعقاب. هذه العقلية تبرر القتل خارج القانون.. وتفلسف التعذيب، بدءا من الدفاع عن حق الشخص العادي في الحماية من السلطة المنفوخة. مَنْ قال إن خالد سعيد حشاش؟ الإجابة: بيان الداخلية. ومَنْ صاحب الرواية الكاذبة عن قتله؟ الإجابة: الداخلية. [^]

Desert cat said...

من قلب الحرب الأهليه التى بين قوات النظام وشعب مصر

هو انا شوفت الفديو اللى بيعتدى فيه ظابط الشرطة عليها
اقول الحق ولا تزعل منى ؟؟
انا حسيت انه كانت قاصدة تستفزه
لانه كرر كذا مرة تعالو هنا على جنب كل الناس راحت فى الجنب اللى شاور فيه ما عدا هى .. كرر لها الكلمة اكتر من 3 مرات كان ردها مش جاية وزقنى لو تقدر

Desert cat said...

هل هناك دليل اوضح
هما بالفعل احقر من انهم يستحقوا تدوينة
لكن لازم يتعروا ويتعرف حقيقتهم القذرة

Desert cat said...

للأذكياء فقط
لو حد مأجور علشان يشوه صورة الاسلام مش هيقدر يعمل واحد على عشرة من اللى بيتعمله هؤلاء الجهلة والمرتزقة

Desert cat said...

أم الخــلـود
والمغيبين بيصدقوهم يا عزيزتى

Desert cat said...

Masreya men Canada

U are welcome any time
many thank's

Desert cat said...

للــــــــــه يا محسنيــــــن

معروف حقيقة حماس القذرة وكل المنافقين اللى بيهللوا لها
لا يختلفوا عنهم فى الحقارة
ابحث عن الرائحة النتنة لكل من نادى بالتقوى والورع

Desert cat said...

AHMED SAMIR
تدين ايه يا دكتور
ده كل اللى يقولك انا متدين
متلاقيش من وراه غير كل عهر وانحطاط

Desert cat said...

Tears
انا مش واجعة دماغى ولا اجه يا تيرز
بالعكس انا بحب اقول للقذر اتفوو عليك
وبكشف له بس مدى انحطاطه
وبعده ارميه تحت اقدم شوز عندى

تحياتى يا قمر

Desert cat said...

Kontiki
طيب ايه رايك يا كونتا
فى تور فاكر نفسه مفتى وحامل لواء الاسلام
وهو حقيقته قواد
ودى نوعية من اللى بيقولوا الاسلام هو الحل
وعلى فكرة ده مش مجرد كلام مرسل انا تحت ايدى فديوهات ومحادثات

Desert cat said...

مؤنس فرحان
لا يا استاذ مؤنس انا مش مشحونة
بالعكس ده اان بحس بسعادة غامرة لما بفضح الاشكال القذرة دى مدعين العلم والدين .. وفى حقيقتهم قوادين

بالنسبة لجزئية الدعاء اللى تقصدها فى فرق بين الدعاء وبين الشرشحة وقلة الادب
حضرتك شرفتنى

الشرطه من حقها قتل ابو دم تقيل said...

الشرطه غدا من حقها قتل ابو دم تقيل
مقالة المدعو محمد على ابراهيم الصحفى النكره الذى قفز فجاه الى اعلى مثل الدب الذى قتل بغبائه صاحبه عندما برر قتل برىء بانه حشاش ول النظام لديه بقيه من عقل لأقاله على الفور
ولكنى استبعد ذلك

خمسه فرفشه said...

الف الف مبروك
وصلنا العالميه فى تزوير الأنتخابات
بوروندى تطلب الأستعانه بالخبره المصريه فى اجراء الأنتخابات هناك
آه والله الخبر من على لسان المتحدث الرسمى المصرى مش نكته
بس هى طبعا احلى من اى نكته
ههههههههههه

متابع said...

قتيل آخر فى حجز قسم مدينة نصر اول وتقرير آخر مزيف من الطب الشرعى

سؤال محيرنى said...

نفسى اعرف سبب الطرحه اللى على راسه
هو شعر الراجل كمان عوره
والا ده رمز لولاءه للوهابيين
وتقليد اعمى
لهم
مع ان الجو فى مصر ليس كهجير الصحراء عندهم

متسائل said...

سؤال لمن له عقل
من اخطر نتائج الدوله البوليسيه هو تجكم الأمن فى مؤسسات اخرى حيويه كما ظهر فى حادث مقتل الشاب السكندرى هندما خرج تقرير الطب الشرعى لصالح القتله على غير الحقيقه وكما افرجت النيابه عن القتله تحت ضعط طبعا وهنا نكون ازاء مايسمى ارهاب الدوله فاذا كان قانون الطوارىء كما يدعون هو لمكافحة الÃرهاب فمن يحمى الشعب من ارهاب الدوله المتحكمه فى ادوات القمع البدنى والمعنوى والمتامثل فى الصحافه المواليه ...هذا هو سؤال الساعه

Tarkieb said...

ماهو ده الزغبي الافاق اللي فضحنا في قناة الحقيقة مع رشيد وكل على قفاه عيش للصبح وبان انه كداب وبالصوت والصورة والله انا لو منه اشتري منخل واخبي نفسي....عرة الدعاة

Tarkieb said...

سوري الحياة انا مش فاكر قلت الحياة ولا الحقيقة

Anonymous said...

رئيس الطب اتلشرعى السابق يهاجم بيان الداخليه لأستخفافه بالعقول
http://dostor.org/politics/egypt/10/june/17/19545

Anonymous said...

لن يفلت القتله
الشوارع فى مصر تتشح بالسواد
على جريمة النظام البشعه
http://www.youtube.com/watch?v=VbtcQmfGrPI

متسائل said...

سؤال الساعه
اذا كان قانون الطوارىء للحمايه من الأرهاب كما يدعون فمن يحمى الشعب من ارهاب الدوله كما حدث فى مقتل شاب الأسكندريه

farmaseutti said...

very good really

قله شريفه خير من شعب من الجبناء said...

بدات الحقيقه فى الظهور فى ماساة مقتل شهيد الطوارىء خالد سعيد
نتيجة تمسك بعض الشرفاء بحقهم واصرارهم عليه
قلة شريفه خير من شعب كامل من الجبناء
http://www.youtube.com/watch?v=aSlJHgcFrPo

Desert cat said...

خمسه فرفشه
انا خايفه ان امريكا كمان تبعت تطلب الاستعانة بخبراتنا فى الانتخابات

Desert cat said...

متابع
اعتقد ان الشرطة بتساعد فى الحد من الكثافة السكانية بالقتلى اللى كل شوية نسمع عنهم فى الاقسام

Desert cat said...

Tarkieb
الناس دى مش بتتكسف على دمها
والمغيبين بيقولوا لك عليهم علماء

Desert cat said...

متسائل
الشعب يحميه ربنا

Desert cat said...

farmaseutti
ميرسى

Desert cat said...

قله شريفه خير من شعب من الجبناء

هو موما من اول ما النائب العام اتدخل وانا متفائلة خير